Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg farget håret mitt for ca 3 månder siden men nå har fargen begynt å gå ut å jeg har fått rød/orange skjerr :sjokkert: jeg HATER rødt og oransje hår. men er det noen måter å få dette bort på? en måte som ikke sliter så mye på håret (har noe slitt hår)?

kansje en sjampo? :blush:

takk takk for alle svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

jeg farget håret mitt for ca 3 månder siden men nå har fargen begynt å gå ut å jeg har fått rød/orange skjerr :sjokkert: jeg HATER rødt og oransje hår. men er det noen måter å få dette bort på? en måte som ikke sliter så mye på håret (har noe slitt hår)?

kansje en sjampo? :blush:

takk takk for alle svar :D

For å dempe gyllent skjær i håret kan du bruke "silver shampoo" fra Joyco. Lilla sjampo som nøytraliserer de gylne fargepigmentene og gjør fargen kaldere.

Skrevet

er det blondt med skjær i, eller brunt? For om det er det siste alternativer, så kan du farge over med en ren brun farge. Sølvshampo og lillashampo funker bare på gulskjær i lyst hår, og ikke om det er veldig gult eller veldig mot orange/rødt...

Skrevet

Hei!

Eg sleit med det same når eg hadde minicolour i håret mitt for ca to år sidan. Då vart håret mitt farga brunt, men etter at fargen begynte å gå ut vart det omtrent oransje. Skikkeleg stygt med andre ord, einaste som hjalp meg var å stripe håret lyst igjen.

Skrevet

er det blondt med skjær i, eller brunt? For om det er det siste alternativer, så kan du farge over med en ren brun farge. Sølvshampo og lillashampo funker bare på gulskjær i lyst hår, og ikke om det er veldig gult eller veldig mot orange/rødt...

Må nok rette litt på deg her, sjampo med lilla/blå pigmenter, korrigerer varm skjær i brunt hår også :)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Må man bruke sølvsjampo hele tiden for å få effekten til å vare? eller som en kur?

Skrevet

om man vil beholde en kald nyanse i håret, er det veldig greit og bruke den sjampoen med jevne mellomrom, ganske ofte til å begynne med, til det blir slik du ønsker, og deretter med jevne mellomrom etter behov. Sjampoen kan ikke trylle, men alt er relativt :gjeiper: Men husk, det er veldig stor forskjell på det du kjøper hos frisør kontra dagligvare..

Skrevet

Jeg har også mye rødskjær i tuppene. Driver og lar den naturlige hårfargen min vokse ut (mørk blond), men fargen jeg hadde i var varm brun, så det røde sitter godt :/ Det hjelper å bruke en "lillashampo", men bare til en viss grad, det sliter også litt på håret, men så lenge du bruker den med måte, skal det gå bra.

Shampoen (fra KMS) trakk faktisk rødfargen ut av noen av tuppene, slik at de nå er blonde :P Var vel fordi det ikke er flere fargepigmenter igjen nå? Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...