Gå til innhold

Å samle på filmer

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det mer enn ny ting å samle på filmer (som man kjøper) etter dvd kom? Har selv ca 300 dvd'er. Var i går hos en nabo og så at han hadde tjukt av filmer i tv-stua. Kanskje 1500 om jeg skulle ta en ren gjetting.

Og har sett andre også med langt over 100 filmer på dvd. Men kan aldri huske at jeg så slike filmsamlinger da vhs regjerte.

Så, er jeg på bærtur på et stort jorde eller var det ikke så vanlig før å samle på film?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Forresten, jeg kan ikke huske at det var vanlig med tv-serier på vhs, slik det er nå med dvd og blu-ray.

Skrevet

Mulig jeg vanket mye sammen med film-nerder tidligere, men en kompis av meg hadde flere tusen vhs kassetter, og mange andre jeg kjente hadde også en god del videoer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gammel nok til å huske da VHS-filmer kom til salgs i butikkene. Det var jo en revolusjon, før kunne man bare leie dem. Jeg har en ganske stor samling VHS, og en mye større samling dvd, med mange av de samme filmene.

Skrevet

Er det mer enn ny ting å samle på filmer (som man kjøper) etter dvd kom? Har selv ca 300 dvd'er. Var i går hos en nabo og så at han hadde tjukt av filmer i tv-stua. Kanskje 1500 om jeg skulle ta en ren gjetting.

Og har sett andre også med langt over 100 filmer på dvd. Men kan aldri huske at jeg så slike filmsamlinger da vhs regjerte.

Så, er jeg på bærtur på et stort jorde eller var det ikke så vanlig før å samle på film?

Det var kanskje ikke så vanlig som det er å ha en dvd-samling i dag. Men det var mange som hadde/har store vha samlinger også. :)

Skrevet

Jeg har 2 fulle esker med VHS filmer. Kjøpte mange på tilbud hos Spaceworld, husker jeg. Nå samler jeg på DVDer. Vet ikke hvor mange jeg har men tipper rundt 300stk, kanskje mer.. Kjenner flere som samler. Ikke bare filmer men TVserier.

Skrevet

Har sett en ganske enorm kassettsamling hjemme hos en kjent komiker for mange år siden, men hvis jeg har forstått riktig var han såpass lite sentimental at kassettene ble byttet/solgt til fordel for dvd med de samme filmene.

Skrevet

Forresten, jeg kan ikke huske at det var vanlig med tv-serier på vhs, slik det er nå med dvd og blu-ray.

Tror nok grunnen til det er at det er mye mindre plass på en VHS enn en DVD. En vanlig sesong i dag har vel 22 episoder eller no? Så på en VHS er det plass til to-tre ep. Hadde jo blitt en fin rekke med VHSer da...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror nok grunnen til det er at det er mye mindre plass på en VHS enn en DVD. En vanlig sesong i dag har vel 22 episoder eller no? Så på en VHS er det plass til to-tre ep. Hadde jo blitt en fin rekke med VHSer da...

Det er nok litt mindre plass, men det er jo som regel bare 3-4 episoder av en tv-serie på en DVD også, så det blir ikke så mange færre DVD-er. Der er fordelen derimot at DVD-er tar veldig mye mindre plass. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...