Gjest Marlo Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 http://minmote.no/index.php/2010/04/viser-uretusjerte-bilder/ Seriøst - Britney Spears har da vel en helt okey kropp, skjønner ikke hvorfor de retusjerte henne til å bli enda slankere, mindre rumpe, ingen skavanker, lår og knær skal visst gå i ett. Er det rart jenter i dag vokser opp og tror de skal være hofteløse, syltynne, silikonbomber?
Gjest Emera Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Nei, det er ikke det minste rart. Det verste er jo at man faktisk ikke synes en vanlig kropp er fin lenger, når alt man får se er retusjerte bilder. Det er ikke merkelig at plastisk kirurgi brer om seg blant folk flest.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Har reagert litt på det selv. Når jeg så de to bildene av britney ved siden av hverandre, så hadde jeg nesten problemer med å gjette hvilket som var retusjert Hun ser da konge ut uten å bli retusjert, man ser liksom for seg at når noen blir retusjert så er utgangspunktet jævlig, eller iallefall betraktelig verre, men Britney har da drømmekroppen/utseende osv uten å bli retusjert. Blir jo ikke så mye mer happy av å se før-bildet av britney på en måte - hvis det er det som er meninga
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Gidder ikke å bry meg. Synes det er helt greit. Fordommene mot det liker jeg ikke, spesielt de som snakker nedsettende om "pene folk", som jeg hører om hele tiden enkelte steder.
Jente89 Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Endelig et forbilde som er ærlig Jeg syns Britney sier noe veldig viktig til oss unge jenter som tror alle bilder av modeller, artister osv er av ekte kropper. Er ikke rart det er mye dårlig selvtillit blant unge jenter når vi tror vi må leve opp til noe sånt. Og det er egentlig fryktelig synd. Det finnes jo så mange fantastisk flotte jenter rundt omkring som ikke vet det selv. Men jeg må jo si at jeg reagerer litt på hvordan ting blir skrevet i blader o.l. rundt omkring da. Hele greia blir fremstilt som at "de uretusjerte bildene viser en ekte dame med skavanker og normalt utseende etter å ha født to barn". Men jeg syns også de uretusjerte bildene viser en ganske uoppnåelig kropp for mange. For all del, Britney ser bra ut! Og det er flott at hun viser de ekte bildene! Men at de ekte bildene skal representere den ekte kroppen, den vanlige kroppen som et sunt ideal syns jeg kanskje ikke de skal reklamere så mye med. Men som sagt, flott gjort av Britney! Håper flere gjør som henne
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Men jeg må jo si at jeg reagerer litt på hvordan ting blir skrevet i blader o.l. rundt omkring da. Hele greia blir fremstilt som at "de uretusjerte bildene viser en ekte dame med skavanker og normalt utseende etter å ha født to barn". Men jeg syns også de uretusjerte bildene viser en ganske uoppnåelig kropp for mange. Nettopp...
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Gidder ikke å bry meg. Synes det er helt greit. Fordommene mot det liker jeg ikke, spesielt de som snakker nedsettende om "pene folk", som jeg hører om hele tiden enkelte steder. Helt enig! Er drit lei at alle skal rakke ned på jenter som har silikon og som er tynnere enn dem!
Jente89 Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 Helt enig! Er drit lei at alle skal rakke ned på jenter som har silikon og som er tynnere enn dem! Tror ikke det er snakk om å rakke ned på de som er tynne, pene, med silikon osv. Det er hvertfall ikke det jeg mener med det jeg skriver. Det handler mer om å fremstille den retusjerte, opererte modellkroppen som den normale, den som alle burde ha. Jeg har ingenting imot kjendiser og vanlige folk som tar silikon eller fikser litt her og der. Jeg dømmer ingen for hva de gjør med sin egen kropp. Men jeg syns det er synd at også de kroppene fremstilles som vanlige, naturlige kropper. Et godt forbilde for meg er ikke nødvendigvis en jente som er 100% naturlig, men en jente som er 100% ærlig om det hun har fikset på. Først når unge jenter skjønner at de kroppene vi ser ikke er "ekte" vil de slutte å sammenligne seg med dem og se ned på seg selv!
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 Nettopp... Helt enig! Er drit lei at alle skal rakke ned på jenter som har silikon og som er tynnere enn dem! Hva har disse innleggene med trådens tema å gjøre..? :klø:
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Hva har disse innleggene med trådens tema å gjøre..? :klø: Oi, det første sitatet ble feil, prøver igjen: Gidder ikke å bry meg. Synes det er helt greit. Fordommene mot det liker jeg ikke' date=' spesielt de som snakker nedsettende om "pene folk", som jeg hører om hele tiden enkelte steder.[/quote'] Hva har DISSE innleggene med trådens tema å gjøre..? :klø:
Gjest hogwash Skrevet 18. april 2010 #11 Skrevet 18. april 2010 Seriøst - Britney Spears har da vel en helt okey kropp Og der ligger problemet, Brintey ble ikke kjent for å ha en helt ok kropp, hun ble kjent som sexbombe.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #12 Skrevet 18. april 2010 Jaja, og der funket ikke siteringen. Men det er vel til å forstå likevel.
Delilah :-) Skrevet 18. april 2010 #13 Skrevet 18. april 2010 (endret) Jeg synes også Britney har en slank og pen kropp, hun har overhodet ingenting å skamme seg over. Likevel er vel retusjering nærmest standard i Hollywood og moteverden forøvrig, det hører vel rett og slett bare med som en del av prosessen med bilderedigering etter fotoshoot. Endret 18. april 2010 av Delilah :-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #14 Skrevet 18. april 2010 Og der ligger problemet, Brintey ble ikke kjent for å ha en helt ok kropp, hun ble kjent som sexbombe. I mine øyne ser hun ut som en sexbombe på det "uretusjerte" bildet også. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor det skal fikses og retusjeres så innmari. Utgangspunktet og det retusjerte bildet er jo nesten ikke til å se forskjell på?
Gjest hogwash Skrevet 18. april 2010 #15 Skrevet 18. april 2010 Utgangspunktet og det retusjerte bildet er jo nesten ikke til å se forskjell på? Synes det var ganske stor forskjell på lår, rumpe og mage området.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #16 Skrevet 18. april 2010 Det værste er at jeg likte det retusjerte bildte best.. Hva har verden gjort med oss?
virw Skrevet 18. april 2010 #17 Skrevet 18. april 2010 Heia Britney! Håper det blir fleire kjendisar som følger denne trenden her!
Gjest brutal_mann Skrevet 18. april 2010 #18 Skrevet 18. april 2010 Britney har en deilig kropp. Punktum. Som desperat ungkar kaster jeg bort livet mitt på diverse sjekkesider. Profiler jeg bare suser forbi er de som har photoshoppet bildene sine. De utstråler ikke annet en usikkerhet, overfladiskhet og falskhet. Photoshoppede bilder er veldig veldig lette å avsløre om en har en genuin interesse for menneskers utseende. Så jenter, slutt med det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #19 Skrevet 18. april 2010 Det værste er at jeg likte det retusjerte bildte best.. Hva har verden gjort med oss? Men hvis du bare hadde sett det uretusjerte, hadde du tenkt at, herregud for ei støgg dame. Her må det fikses! Eller hadde du som jeg, sett en knallfin dame som likevel har et misunnelsesverdig (ikke misforstå) uteseende? Det jeg mener er at, hvis det skal øke selvtillitten til jenter å se bilde av uretusjert britney, så forventer man seg kanskje at hun hadde sett ganske ille ut uretusjert. Hun er jo garantert en hel del mer veldreid og fin enn mange av oss vanlige uansett. Det er jo ikke sånn at mange av stjernene er helt for jævlige i utgangspunktet og så blir de retusjert pene. De fleste har jo et utgangspunkt mange av oss ikke har også da.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #20 Skrevet 18. april 2010 Men hvis du bare hadde sett det uretusjerte, hadde du tenkt at, herregud for ei støgg dame. Her må det fikses! Eller hadde du som jeg, sett en knallfin dame som likevel har et misunnelsesverdig (ikke misforstå) uteseende? Nei, hadde aldri tenkt og tenker ikke at hun er stygg uretusjert. Hadde jeg sett kun det orginale hadde jeg nok ikke tenkt spesielt over det. Pen kropp, absolutt. Men når man blir så vandt med perfekte bilder så blir det vel en gang slik..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå