Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Noen som vet hvordan man finner et bestemt ord i en artikkel på nettet? Jeg søker på "næringslivet EU" på Google, og får opp en artikkel. Artikkelen er lang, og i stedet for å skumlese alt, ønsker jeg å merke ut alle plasser hvor det står "næringslivet" i hele teksten. Noen som skjønner?
aluminium Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Alt etter hvilken maskin du har, så er det som regel en "søkefunksjon" i nettleseren. På Mac finner du denne med cmd+F. På windows finner du den med ctrl+F. Denne funksjonen er også i Word, med samme hurtigtaster...
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Fungerte med ctrl+F. Takk skal du ha!
Gjest Nedfall Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Noen som vet hvordan man finner et bestemt ord i en artikkel på nettet? Jeg søker på "næringslivet EU" på Google, og får opp en artikkel. Artikkelen er lang, og i stedet for å skumlese alt, ønsker jeg å merke ut alle plasser hvor det står "næringslivet" i hele teksten. Noen som skjønner? Yess. Du trenger Googlebar Lite, bruk funksjonen "highlite", det er akkurat det du trenger. Du har en lignende merkefunksjon i firefox sin standard sidesøker, men den er krøkkete å bruke i forhold. Googlebar Lite er jo selvsagt gull for nettsøk også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå