Gå til innhold

Bryllupsgave fra foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi fikk et stort maleri (akvarell/akryl) av foreldrene mine, malt av en halvkjent kunstner, mamma ville gi oss noe varig. Av foreldren hans (og søstra og tanta) fikk vi Kitchen Aid kjøkkenmaskin og blender. I tillegg så kjøpte mamma kjolen min, og foreldrene hans sponset drikken.

Vi forventet overhode ikke så flotte gaver, og heller ingen støtte til bryllupet, men vi har begge foreldrepar med ok økonomi som ønsket å hjelpe og som ønsket å gi oss flotte gaver.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke gift enda, men regner med at det blir kunst i form av et maleri eller to av "ukjente men lovende" kunstnere fra hans foreldre (moren jobber med kunst), og fra mine foreldre en kjøkkenmaskin eller tre.

Skal ha et veldig lite bryllup (15-20 gjester) med grillmat og hjemmelagde kaker (jeg elsker å bake) så blir ikke mye utgifter og regner ikke med noe økonomisk eller arbeidsmessig bidrag til bryllupet (og håper inderlig at svigermor holder seg unna planleggingen og invitasjonene, hun er litt vel snobbete når det gjelder slike ting).

Skrevet

Vi får 25 000 kr i hjelp til bryllupet av mine foreldre, og svigermor får vi 12 500 kr i hjelp av. Så kan vi selv velge om vi vil legge pengene i bryllupet, eller kjøpe noe vi trenger selv/bryllupsreise.

Da får vi ikke gave på selve dagen.

De legger jo også en del tid o.l. på hjelp i bryllupet.

Finere gave kunne vi ikke fått!!!

Gjest LilleLovely
Skrevet

Så spennende å høre deres erfaringer! Våre foreldre betaler hele kalaset, så da ønsker vi oss bare noe symbolsk fra de tror jeg. Et fat e.l. som et minne.

Får nesten i tårer i øynene når jeg leser Anonyms

Skal ha et veldig lite bryllup (15-20 gjester) med grillmat og hjemmelagde kaker (jeg elsker å bake)
... Vi ønsket også et lite bryllup med bare de nærmeste i hagen. I stedet har det vokst til et dyrt bryllup med 55 gjester, fordi vi litt etter litt har gitt etter for press fra familien.... Menmen, det er de som betaler kalaset:)
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mine foreldre kjøper bestikket som vi ønsker oss, og gir litt penger i tillegg. Forventer ikke mye, og slett ikke i ti-femten tusen krones klassen. Men Yvonne sier hun blir gla bare de baker kaker osv.. Veeel.. LITT mer kan en vel forvente? Det gjør i allefall jeg.. (og egentlig sikkert hun også, siden ønskelista var laget 2 år før bryllupet!!) :fnise:

Skrevet

Vi fikk gavekort på deler til en serie jeg samler på som har gått ut av produksjon for leeenge siden. Altså, mor og far kjøper dette til oss når de som leter for oss finner på div antikvitetsbutikker etc.. :)

Dessuten betalte de halve festen.

Av hans foreldre fikk vi deler av serviset og 1/3 av festen, og sølvtøy pluss 1/3 av festen av hver av hans skilte foreldre.

Skrevet

Betalte hele kalasen selv, hadde ca 40 gjester, fikk 1000 av mine foreldre og 5000 av svigers og ikke minst masse hjelp. Litt vel mye innimellom, men hva gjør vel det så lenge familien var samlet og vi kunne ha en minnerik dag. Kjolen sydde jeg selv ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...