Gå til innhold

Bryllupsgave fra foreldre

Anbefalte innlegg

Gjest LilleLovely
Skrevet

Jeg skriver i disse dager ønskeliste til bryllupet vårt, og lurer på hva som er "vanlig" å ønske seg av foreldre.

Hvis du skal gifte deg, hva ønsker dere dere fra foreldre? Vet dere hva dere får? Og dere som har giftet dere allerede, hva fikk dere?

Min bror fikk hvitevarer, men det har vi jo... og en venninne fikk en bil... men det er jo litt drøyt. Eller? Litt grønn jeg gitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Festen og en skikkelig sirkelsag med diverse utstyr.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Svigers dekker halve festen, og i tillegg sa svigermor at de gir oss 10.000 kr i gave.

Min far gir oss også en god del i hjelp til bryllupet. Kommer ikke til å ønske oss noe ekstra av dem, og er veldig glade for det vi har fått og får.

Skrevet

jeg er garantert å få en ferrari f50, en reise jorden rundt og en spesiallaget tusenlapp med bilde av meg selv

Skrevet

Vi får støtte til festen og pengegave.

Skrevet

De betaler for maten i bryllupet (mellom 15-20 000). Gave aner jeg ikke, men jeg har ymtet frempå at vi kunne tenke oss bryllupsreise :sjenert:

Skrevet

Mine foreldre ønsker å gi oss kunst av et eller annent slag - noe som kan vare livet ut. Vi har ikke bestemt oss for hva ennå, synes det er vanskelig å velge ut noe slikt.. Men jeg liker tanken!

Skrevet

jeg er garantert å få en ferrari f50, en reise jorden rundt og en spesiallaget tusenlapp med bilde av meg selv

:skratte:

Skrevet

Vi var utrolig heldige til vårt bryllup, vi arvet familehytten fra min side i tillegg til at mamma kjøpte brudekjolen til meg og av svigers fikk vi 75' i pengegave i tillegg til at de betalte mesteparten av drikken til festen.

Da min søster giftet seg (i Thailand) fikk de dekket hele bryllupet + tur + opphold + 20' i pengegave av våre foreldre.

Gjest AnneShirley
Skrevet

For noen gaver dere får..

Vi fikk et fat i serviset vi hadde plukket oss ut :)

• Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skulle tro du var ett av mine barn, nesten det samme som vi har tenkt å gi til hver av våre tre barn :jepp:

Går utifra at svigerforeldrene til ungene våre betaler store deler av husene de skal bygge.

Skrevet

Mine og hans foreldre vil hjelpe oss med betalingen av bryllupet. Syns det er en mer enn flott nok bryllupsgave :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

av mine foreldre får vi bryllupsreise :) av hans vet jg ikke hva vi får ,.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er litt av noen gaver dere får! Da jeg giftet meg for noen år siden fikk vi en flott vase av svigers og krystallglass av mine. Vi hadde liten fest, og betalte den selv.

Skrevet

Foreldrene våre hjelper med å betale festen, og da mamma spurte hva det var vanlig at foreldrene gav sa jeg at jeg ikke synes de må gi noe mer. Om de likevel hadde lyst til å gi noe ekstra ønsket jeg oss noe varig som jeg kan minnes av vi fikk i bryllupsgave av dem.

Skrevet

Aner ikke hva vi skal ønske oss for å være helt ærlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt matt av sånne dyre gaver fra foreldre. Jeg vil aldri kunne få anledning til å gi så flotte gaver. Jeg håper inderlig at ungene mine vil sette pris på en beskjeden gave og ikke i 10000 kroners klassen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Våre foreldre bidro svært ulikt.

Brudens foreldre spanderte brylluppet (mat og lokaler). Hans foreldre som var skilt bidro med en pengegave og en hvitevare. I tillegg kom utstrakt hjelp til bekledning for begge fra "mødrene" (omsøm og tilpasning av brukt kjole og dress).

Den eneste som var skikkelig kjip var brudgommens far, det var lite hjelp å få fra den kanten. Vi satte pris på gaven altså, men det var mye streking med beina og "styr" før brylluppet.

Skrevet

Jeg blir litt matt av sånne dyre gaver fra foreldre. Jeg vil aldri kunne få anledning til å gi så flotte gaver. Jeg håper inderlig at ungene mine vil sette pris på en beskjeden gave og ikke i 10000 kroners klassen.

Samme sier jeg. Jeg synes det er en flott gave i seg selv at mamma lager noen av kakene i bryllupet. Det viktigste er jo gleden av å ha de man er glad i rundt seg på den store dagen. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Coarvi
Skrevet (endret)

Jeg blir litt sånn -> :overrasket: av denne tråden her. Utrolig store/dyre/flotte gaver mange får. Ikke at det er noe galt i det, når folk har ønske om, og mulighet til, å gi så mye er det jo bare flott for alle det gjelder, det er sikkert fint for mange foreldre å kunne bidra så mye. Men tråden ble bare et fint eksempel på hvor utrolig rike mange nordmenn egentlig er.

Er ikke gift selv og har ingen planer heller. Da min bror giftet seg fikk de en symaskin av foreldrene mine, søstera mi fikk spisebord da hun giftet seg. De bidro ikke økonomisk til festen. Hvis jeg noen gang gifter meg kommer jeg sikkert til å ønske meg symaskin jeg og, for min er over 30 år gammel og jeg vil ha en ny en... :ler:

Men likte veldig godt tanken på å få kunst, som lilleGrethe nevnte, syns det var en flott ide.

Endret av Coarvi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...