Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Jeg skal ned noen kilo, og har endelig funnet motivasjonen til å faktisk gjøre endringer. Målet er ned 6-7 kilo. Jeg har lest mye her inne, og kommet frem til et opplegg som fungerer for meg. Det består kort sagt i å kutte ut det aller meste av raske karbohydrater, men ellers spise forholdsvis normalt. Altså ikke noe voldsomt fettintak ala ketolyse-kurer. I går spiste jeg: Frokost: 250 gram cherrytomater, 1 grapefrukt og 2 skiver honningmelon Mellommåltid: 1 kokt egg Lunsj: Salat med kyllingfilet, grønn salat, tomater, agurk, kikerter, et par ss yoghurtdressing. Mellommåltid: 1/2 avokado, en halv pakke kokt skinke og noen cherrytomater Middag: Indisk curry (hjemmelaget), med kyllingfilet, tomater, krydder, koriander, 1 dl matfløte. Hadde raita laget av yoghurt naturell, agurk og krydder til. Kvelds: Naturell yoghurt søtet med litt splenda, 1 neve bringebær
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Heisann du spiser variert, men det kan vel bli litt mye karbohydrater..? Ville lagt inn mer proteiner og fett også F.eks til frokost. Hva med noe mer kjøttpålegg. Kalkunskinke, kylling, kokt skinke etc. Ikke vær redd for å få i deg rent kjøtt =) Nøtterer også en flott kilde til fett, bare ikke ta altfor mye. Laks og =)
Mia- Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Heisann du spiser variert, men det kan vel bli litt mye karbohydrater..? Ville lagt inn mer proteiner og fett også F.eks til frokost. Hva med noe mer kjøttpålegg. Kalkunskinke, kylling, kokt skinke etc. Ikke vær redd for å få i deg rent kjøtt =) Nøtterer også en flott kilde til fett, bare ikke ta altfor mye. Laks og =) Mye karbohydrater?! Nå skjønner jeg ingenting altså... Men uansett; Veldig bra meny, synes jeg da. Du burde kanskje spise litt mer proteiner og fett til frokost. Pass på at du trener i tillegg, så du ikke mister muskelmasse.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Mye karbohydrater?! Nå skjønner jeg ingenting altså... Men uansett; Veldig bra meny, synes jeg da. Du burde kanskje spise litt mer proteiner og fett til frokost. Pass på at du trener i tillegg, så du ikke mister muskelmasse. Da jeg leste gjennom syns jeg det var mye frukt og yoghurt og slikt, og for mye av det gode er jo heller ikke bra. Jeg sa jo også at utenom det så var det bra, og det ser også ut til at du stemmer i ved tanke på proteiner og fett som jeg også nevnte.
Chanel.No5 Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Mye karbohydrater?! Nå skjønner jeg ingenting altså... Da er vi to... :klø:
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Det ble litt mye frukt og yoghurt akkurat den dagen, vanligvis spiser jeg jeg mer proteiner/fett til frokost (omelett stekt i olivenolje med en eller annen form for kjøtt tilsatt). Men naturell yoghurt er vel ikke så ille i forhold til karbohydrater, eller har jeg misforstått? Jeg vet det er en del karbohydrater i frukt, men det har jeg bestemt meg for å blåse litt i. Dvs, jeg forsøker å ikke spise ubegrenset av frukt jeg vet det er veldig mye karbohydrater i (jeg begrenser mango og druer), men jeg er veldig glad i frukt, og har bestemt meg for å tillate meg et par porsjoner om dagen. Håper det ikke velter dietten min, for det får både søtsuget til å forsvinne, samt at jeg syns det er perfekte mellommåltider. Jeg trener tre ganger i uka (2 kondisjonsøkter og en styrkeøkt), men jeg burde kanskje trene mer styrke for å unngå tap av muskelmasse..? Målet er vel strengt tatt å få mer!
Mia- Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 Veldig enig med deg, TS når det gjelder frukt osv. Siden du er fokusert på kosthold og trener tre ganger i uka, kommer du til å greie 6-7 kilo. Men ta deg god tid! Jeg må bare nevne dette, siden jeg er perfeksjonist... Honningmelon: 5,6 g karbohydrat per 100 g Grapefrukt: 6,8 g karbohydrat per 100 g Yoghurt naturell: 5,5 g karbohydrat per 100 g Med andre ord, siden du kun skal ned 6-7 kilo ser jeg det ikke på som noe problem at du tillater deg selv å spise litt karbohydrater. I og med at dette ikke er usunne karbohydrater som i f.eks. en hvetebolle, vil det etter min mening bare vært sunt. Følger du dietten hver dag, eller har du en dag du unner deg noe "ekstra" på? Et tips; skriv ned forskjellige måltidsforslag og heng det på kjøleskapet. Om du kommer inn i en matlei periode med lite fantasi, er det enkelt å få tips om hva man skal spise. Ellers; ikke vær så fokusert på vekt... Ta heller i bruk målebånd! Siden du trener i tillegg vil du få mer muskler, og siden muskler veier mer enn fett vil du kanskje ikke merke det så mye på vekta. Masse lykke til!
Gjest gjestdeluxe Skrevet 15. april 2010 #9 Skrevet 15. april 2010 Jeg skal ned noen kilo, og har endelig funnet motivasjonen til å faktisk gjøre endringer. Målet er ned 6-7 kilo. Jeg har lest mye her inne, og kommet frem til et opplegg som fungerer for meg. Det består kort sagt i å kutte ut det aller meste av raske karbohydrater, men ellers spise forholdsvis normalt. Altså ikke noe voldsomt fettintak ala ketolyse-kurer. I går spiste jeg: Frokost: 250 gram cherrytomater, 1 grapefrukt og 2 skiver honningmelon Mellommåltid: 1 kokt egg Lunsj: Salat med kyllingfilet, grønn salat, tomater, agurk, kikerter, et par ss yoghurtdressing. Mellommåltid: 1/2 avokado, en halv pakke kokt skinke og noen cherrytomater Middag: Indisk curry (hjemmelaget), med kyllingfilet, tomater, krydder, koriander, 1 dl matfløte. Hadde raita laget av yoghurt naturell, agurk og krydder til. Kvelds: Naturell yoghurt søtet med litt splenda, 1 neve bringebær Som tillegg til måltidene du allerede har skrevet ned ville jeg ha foreslått: Frokost: + litt müsli, rosiner og lett-yoghurt Mellommåltid: + litt røkt laks og salat Lunch: + Avocado Mellommåltid: som det står Middag: whatever - mulighetene er uendelige, men spis noe godt og sunt hver dag Kveld: som det står
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Tusen takk for tips. Jeg har foreløpig ingen dager jeg unner meg noe ekstra på, syns det går greit foreløpig, så tenkte å holde ved dietten så lenge jeg klarer. Kanskje jeg legger til noe mer kos en dag i uka etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå