Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #1 Del Skrevet 14. april 2010 Eg har Telenors "djuice nonstop" abbonnement + fri familie på min telefon. Altså, både telefonen og nummeret har eg hatt ei stund før eg bestilte det, så eg fikk det ikkje med når eg kjøpte telefonen. De har stengt abbonnementet mitt et par ganger pga mangel på betaling. Greit nok. Det som irriterer meg er at når det har skjedd har de stengt heile nummeret mitt, ingen kan ringe meg når abbonnementet er stengt. Kommer bare til ein telefonmelding som sier at nummeret er utilgjengelig for øyeblikket eller noe slikt.. Litt usikker på om de har stengt for innkommende sms også, har vanligvis hoppa over til et annet nr med kontantkort når dette har skjedd pga at det er umulig for folk å få tak i meg. Har de lov til å gjøre dette?? Det er jo MITT nummer som eg har hatt i sikkert 1 år før eg overhodet bestemte meg for å få abbonnement på tlf... Fryktelig irriterende og teit syns eg, for om noe hadde skjedd eller om det hadde vært noe viktig som har foregått i den perioden som nummeret var stengt ned, så hadde ikkje folk fått tak i meg og eg hadde ikkje fått vite om det. Har nå gitt beskjed om at eg vil få avsluttet mitt abbonnement, men nå lurer eg jo på om de kommer til å stenge nummeret mitt igjen når eg har fått det stengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thisisnotanick Skrevet 14. april 2010 #2 Del Skrevet 14. april 2010 Litt usikker, har ikke opplevd noen operatør som har gjort det. Jobbet med fasttelefoni for noen år siden, synes å huske at vi ikke hadde lov til å stenge for inngående samtaler før avtalen var sagt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #3 Del Skrevet 14. april 2010 Ja, men dette er altså snakk om mobiltlf.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 14. april 2010 #4 Del Skrevet 14. april 2010 Har nå gitt beskjed om at eg vil få avsluttet mitt abbonnement, men nå lurer eg jo på om de kommer til å stenge nummeret mitt igjen når eg har fått det stengt. Det er mulig jeg har missforstått deg, men når du sier opp abonnementet, forventer du å fortsatt kunne motta samtaler på telefonen før du har skaffet deg nytt abonnement? Jeg har aldri prøvd ut dette i praksis, men kan ikke tenke meg det er mulig. Det som er vanligst å gjøre når man skal bytte telefonabonnement er å ikke selv si opp det gamle, men kontakte det nye selskapet, så fikser de alt. Da slipper du plagsomme perioder uten å være tilgjengelig på telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #5 Del Skrevet 14. april 2010 Det er mulig jeg har missforstått deg, men når du sier opp abonnementet, forventer du å fortsatt kunne motta samtaler på telefonen før du har skaffet deg nytt abonnement? Jeg har aldri prøvd ut dette i praksis, men kan ikke tenke meg det er mulig. Det som er vanligst å gjøre når man skal bytte telefonabonnement er å ikke selv si opp det gamle, men kontakte det nye selskapet, så fikser de alt. Da slipper du plagsomme perioder uten å være tilgjengelig på telefon. Eg forventer at de skal stenge abonnementet og la meg få gå tilbake til å bruke kontantkort, slik eg gjorde før eg fikk meg abonnement. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 14. april 2010 #6 Del Skrevet 14. april 2010 Eg forventer at de skal stenge abonnementet og la meg få gå tilbake til å bruke kontantkort, slik eg gjorde før eg fikk meg abonnement. Spørs om du har bindingstid eller ikke det. For øvrig har de vel rett til å sperre nummeret ditt for både inngående og utgående samtaler så lenge du ikke betaler regningene dine. Så de har ikke gjort noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThatWoodcut Skrevet 14. april 2010 #7 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg har hatt akkurat samme abonnementet som deg TS og akkurat samme problemet. Det eneste var at vi hadde både internett, hustlf og broren min sin mobil og min mobil i telenor på samme regning. Så når vi ikke betalte sperret de hele skjiten, som det heter på godt norsk. De har også sperret alt selv om vi hadde laget en avtale på at den måneden skulle vi betale litt senere.. "Åja, nei det må ha skjedd en feil da. Jaja, vi får uansett ikke åpnet det før du har betalt regningen din." Vi løste det hele med å bytte til nextgentel på internett og hustlf. Mobilene er fortsatt i Telenor på grunn av bindingstid på broren min sin mobil og ettersom vi har frifamilie oss i mellom er min der også. Min konklusjon blir da at Telenor er hyggelige så lenge du betaler regningen, eller hvis du er et firma. Hvis ikke er det bare å gi dem opp. Helt umulige og veldig dyre i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThatWoodcut Skrevet 14. april 2010 #8 Del Skrevet 14. april 2010 Bare en litt morsom hendelse med telenor: Telenor: Hei, vi ringer for å spørre om du er fornøyd med det nye abonnementet ditt? Jeg: Jeg har bare hatt det i to dager da, men så langt er det vel greit. Telenor: Ja, så flott da. Trenger du en ny mobil? Jeg: Ja det gjør jeg faktisk.. Telenor: Ja, har du tenkt på hva slags mobil du vil ha da? Jeg: Ja, en LG BL20. Men jeg vil kjøpe den uten abonnement og heller sette inn det jeg har nå. Jeg vil ikke være bundet til Telenor. Telenor: Ja, men hvis du kjøper den gjennom telenor koster tlf bare 20kr og 99kr i måneden. Du får den med samme abonnement. Jeg: Ja, jeg vet det. Men jeg vil helst ikke være bundet i telenor i tilfelle jeg finner ut at jeg vil bytte selskap. Telenor, litt snurt: Jaha, men da gir jeg deg bare 50 gratis ringeminutter som en liten bonus og så får du ha en god dag videre. Eid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 14. april 2010 #9 Del Skrevet 14. april 2010 Kontantkort er også et type abonnement i telefonselskapets øyne, bare uten månedsavgift. Så for å få det må du nok si ifra til telenor at du vil bytte til et kontantkortabonnement for å fortsette å bruke telefonen. (Men som Wadjet skriver, hvis du fortsatt har bindingstid på det abonnementet du har nå må du sannsynligvis betale et gebyr for å få bytte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #10 Del Skrevet 14. april 2010 Eid! Hva var så eid med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThatWoodcut Skrevet 14. april 2010 #11 Del Skrevet 14. april 2010 Telenor ringte meg for å prøve å selge meg en mobil hvor jeg ville bundet meg til dem i 12 måneder, istedenfor ender jeg opp med 50 gratis ringeminutter. Eid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #12 Del Skrevet 15. april 2010 Telenor ringte meg for å prøve å selge meg en mobil hvor jeg ville bundet meg til dem i 12 måneder, istedenfor ender jeg opp med 50 gratis ringeminutter. Eid. Så du eide noen fordi du takket nei til et tilbud som 95 % av spurte folk takker nei til og så fikk du et standard tilbud om 50 kr ekstra, som alle får? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThatWoodcut Skrevet 16. april 2010 #13 Del Skrevet 16. april 2010 Nei, jeg eide telenor fordi de kaster bort penger på å gi meg(og andre) gratis ringeminutter når jeg absolutt ikke kommer til å ombestemme meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 17. april 2010 #14 Del Skrevet 17. april 2010 Nei, jeg eide telenor fordi de kaster bort penger på å gi meg(og andre) gratis ringeminutter når jeg absolutt ikke kommer til å ombestemme meg Jeg tror nok økonomene, markedsførerne og alle andre høyt oppe i Telenor har ganske god kontroll på hva som er å kaste bort penger og ikke, og hvordan markedsføringen fungerer, så tror du skal være forsiktig med å innbille deg at de er "eid"... Ikke overvurder verdien av disse 50 minuttene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 17. april 2010 #15 Del Skrevet 17. april 2010 Min konklusjon blir da at Telenor er hyggelige så lenge du betaler regningen, eller hvis du er et firma. Hvis ikke er det bare å gi dem opp. Helt umulige og veldig dyre i tillegg. Jøss, det var jammen merkelig. Og hvis det er slik at mobiltelefonen til stadighet blir stengt på grunn av manglende betaling er det ikke telefonselskapet det er noe i veien med, men økonomien din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 17. april 2010 #16 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Ja, det kan de, hvis du unnlater å betale dine regninger så kan de jo gjøre dette. Hvorfor skulle det ikke være lov? Hvorfor skal du få lov til å slippe unna med betaling? De må da også gjøre noe for å få inn pengene, og om det fører til at du betaler de pengene du skylder selskapet, så er det ikke så rart. Uansett, for at det skal gå så langt som at de stenger inngående samtaler, så har du fått minst to sms-purringer og betalingsvarsel, og med mindre du er det man klassifiserer som høyrisikokunde, vil det ha gått mellom 45-60 dager ETTER forfall før ditt abonnement blir stengt for inngående. I andre selskaper ville regningene dine blitt sendt til inkasso for lenge siden. Nei, jeg eide telenor fordi de kaster bort penger på å gi meg(og andre) gratis ringeminutter når jeg absolutt ikke kommer til å ombestemme meg Det handler da ikke om å kaste vekk noe som helst. Det handler om strategi og at kunder generelt liker at man strekker seg litt ekstra. Det handler også om å yte litt bedre service, de aller fleste kunder blir fornøyd når de får en liten påskjønnelse. Mvh Yvonne Endret 17. april 2010 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThatWoodcut Skrevet 19. april 2010 #17 Del Skrevet 19. april 2010 Jøss, det var jammen merkelig. Og hvis det er slik at mobiltelefonen til stadighet blir stengt på grunn av manglende betaling er det ikke telefonselskapet det er noe i veien med, men økonomien din. Ja jeg skjønner jo det da. Men når man har en egen avtale med dem om å få betale litt senere enn den originale forfallsdatoen og de fortsatt klarer å sperre tlf og nekter å åpne den igjen selv om de har gjort en feil så regner jeg dem som ganske umulige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #18 Del Skrevet 19. april 2010 Ja jeg skjønner jo det da. Men når man har en egen avtale med dem om å få betale litt senere enn den originale forfallsdatoen og de fortsatt klarer å sperre tlf og nekter å åpne den igjen selv om de har gjort en feil så regner jeg dem som ganske umulige. Hvor lenge over forfallsdato er det snakk om? 1 uke eller 3? Jeg har et par ganger gått ca 1-2 uker over tiden, har ikke hørt et pip fra Telenor. Så antar de ikke gjør noe siden de har registrert på en eller annen måte at jeg pleier å betale innen forfall, eller så er rett og slett 1-2 uker så kort tid at de ikke gidder å reagere. Hva vet jeg. For meg er "litt" over tiden noen dager, for andre kan "litt" over tiden bety opptil 3 uker, eller 6 uker for den saks skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. april 2010 #19 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Ja jeg skjønner jo det da. Men når man har en egen avtale med dem om å få betale litt senere enn den originale forfallsdatoen og de fortsatt klarer å sperre tlf og nekter å åpne den igjen selv om de har gjort en feil så regner jeg dem som ganske umulige. Unnskyld meg, men de strekker seg og gir deg utsettelse, og du klager fordi du ikke klarer å betale i tide enda en gang? Det er ditt ansvar å betale innen fristen for utsettelse, og når du misligholder fristen så er ikke det Telenors feil. De ønsker pengene sine, de driver ikke gratistjenester. Går du 45-60 dager over den orginale forfallsdatoen så er det mye uansett om du har fått utsettelse eller ikke, og da er det da jammen meg på sin plass at du betaler. Synes egentlig det er du som bør være litt mer ydmyk. I andre selskaper så hadde du kanskje ikke fått utsettelse engang. Mvh Yvonne Endret 19. april 2010 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 24. april 2010 #20 Del Skrevet 24. april 2010 Ja, det er DITT nummer. Men å ringe, motta samtaler, sms, osv har ingenting med nummeret å gjøre. Det har med abonnementet å gjøre! Har du ikke abonnement, så kan du ikke gjøre disse tingene! Og betaler du ikke abonnementet, så skulle det bare mangle at du ikke får lov til å bruke det heller. Har du problemer med å betale regninger, så må du bytte til kontantabonnement istedet + oppsøke hjelp! Hva gjør du med husleie osv? Forventer du å bo gratis hvis du ikke betaler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå