Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg hadde bursdag nå nylig. Jeg har en fortid med en familie som ikke feirer bursdag. Men kjæresten min har hatt en normal oppvekst men han er litt dårlig på å gi meg en "feiring". Jeg fikk en flott gave, en pc faktisk og det var superbra. Men der stopper det liksom, jeg føler ikke at jeg har fått noe ekstra oppmerksomhet...

Hva ville andre damer her forvente av kjæresten sin når dere har bursdag?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du fikk en pc i gave og er ikke fornøyd? Unnskyld meg men hva forventer du? Stort overraskelsesselskap og masse masse feiring? Om det er slike forventninger du har burde du fortalt han det på forhånd og ikke sutre i etterkant.

Jeg forteller sambo hva jeg mener, han vet bursdagen er viktig for meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror du ikke skal forvente noe mer hvertfall. Selv forventer jeg absolutt ingenting, men blir glad for den oppmerksomheten jeg eventuelt får.

Skrevet

Jeg forventer et gratulerer med dagen og en liten oppmerksomhet, han pleier å være flink til å skrive fine kort og gi meg en gave han vet jeg får glede av, f.eks en DVDboks med en serie jeg liker.

Kjenner at jeg bryr meg minimalt om bursdager egentlig.

Skrevet (endret)

Jeg forventer en liten gave og kanskje en god middag, enten hjemme eller på resturant. Spiser vi ute forventer jeg at han betaler på min bursdag, men spiser vi hjemme kan jeg godt være med på å lage middagen. Noe mer feiring trenger jeg ikke. Vi er studenter så gavene ligger ikke på mer enn 1000 - 1500 kr. Men det synes jeg er kjempebra jeg altså!

Synes du skal være fornøyd med PC'en du fikk. Men er det sånn at du heller kunne tenkt deg en ordentlig feiring istedet for gave? Det er ikke sikkert kjæresten din er så flink til å finne på hva han kan gjøre for deg og gir deg derfor en dyr gave istedet, det synes jeg du skal være fornøyd med.

Endret av toyses
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med gaven! Den var over all forventning. Men jeg vil liksom at han er litt romantisk den dagen da. Gir meg litt ekstra oppmerksomhet.

Jeg setter mer pris på nærhet og kos enn ting. Men pcen får jeg absolutt bruk for, det er ikke det. Jeg synes det blir litt feil å kjøpe en dyr gave enn å vise at man er glad i noen på en mer ekte måte.

Skrevet

Nå sier jo ikke TS at hun er missfornøyd med gaven hun fikk. Slik jeg ser det så virker hun veldig fornøyd med den :)

Det er kjekt å få litt ekstra oppmerksomhet på en slik dag...være seg at det blir laget til selskap, eller at en slipper å lage middag, etc. Men det kan jo hende at samboeren din ikke tror du vil ha feiring TS. Har du nevnt det til han? Hva med å spørre han om ikke dere kan samle en del felles venner til fest og eventuelt årets første grilling hvis været tillater det, nå til helgen? er jo ennå ikke for sent å planlegge noe. Kan hende at det er det som trengs, og at han kanskje spør deg igjen neste år om du har lyst til å gjøre noe liknende. Eller spør om dere skal ta en tur på resturant for å feire bursdagen din. Er jo lov til å være ærlig og si at en ønsker en form for feiring. bare ordlegg deg slik at det ikke blir tvil om at du er super glad for gaven han gav deg.

Må huske på at ikke faller like lett for alle menn å skulle finne på en feiring for samboeren/kjæresten/kona, og at de derfor kanskje kan trenge et lite vennlig puff i riktig rettning :jepp:

Skrevet

Til bursdagen min forventer jeg at jeg får den feiringen jeg har lyst på. Altså at jeg bestemmer om vi skal ut og spise, invitere folk på besøk eller andre ting. Noen ganger vil jeg feire med venner og familie, andre ganger vil jeg bare være hjemme og spise god mat. Jeg forventer ikke at mannen min skal lese tankene mine, så jeg forteller han hvordan jeg vil ha det.

Skrevet

Ja, jeg har nok ikke vært helt klar på hva jeg vil ha. Men jeg vet liksom ikke det heller. Jeg har aldri opplevd å ha bursdagsselskap som barn men må vel kanskje innrømme at det toget har gått. Synd, men sånn er det med sånn møkkareligion som jeg kommer fra.

Men det går sikkert an å feire litt for det, må bare gjøre det på en voksen måte der jeg må vite hva jeg vil ha.

Skrevet

Ja, jeg har nok ikke vært helt klar på hva jeg vil ha. Men jeg vet liksom ikke det heller. Jeg har aldri opplevd å ha bursdagsselskap som barn men må vel kanskje innrømme at det toget har gått. Synd, men sånn er det med sånn møkkareligion som jeg kommer fra.

Men det går sikkert an å feire litt for det, må bare gjøre det på en voksen måte der jeg må vite hva jeg vil ha.

Jeg skjønner at det er kjipt å aldri ha feiret bursdag, men ja, det er du som må finne ut av hva du vil. Har du vært i bursdagsselskap? Bursdagsfeiringer er så forskjellige. Noen inviterer alt og alle til et gedigent fyllekalas, andre inviterer de nærmeste vennene på kaffe og kaker. Tenke litt på hva du liker å gjøre og la det bli bursdagsfeirngen din.

Skrevet

Hei, jeg hadde bursdag nå nylig. Jeg har en fortid med en familie som ikke feirer bursdag. Men kjæresten min har hatt en normal oppvekst men han er litt dårlig på å gi meg en "feiring". Jeg fikk en flott gave, en pc faktisk og det var superbra. Men der stopper det liksom, jeg føler ikke at jeg har fått noe ekstra oppmerksomhet...

Hva ville andre damer her forvente av kjæresten sin når dere har bursdag?

Jeg har bursdag i dag faktisk. Ikke fikk jeg gratullerer med dagen fra min mann. Ikke fikk jeg kake. Og han mente jeg må være med å velge ut presang selv. Det mente han faktisk vi hadde avtalt. (noe som ikke stemmer) Så vær glad for den lille oppmerksomheten du fikk fra din kjæreste!

Skrevet

Jeg forventer ingen stor feiring på bursdagen min, med mindre jeg planlegger det selv. Feirer alltid med familien den dagen jeg har bursdag. Middag og gaver.

I år hadde jeg kjæreste rundt bursdagen min. Jeg forklarte han at jeg ikke ville ha for mye oppmerksomhet den dagen. Det var greit for han og han sendte mld på fb og sms ellers stille fra hans kant. Som om det var en vanlig dag. Husker at jeg ble litt skuffet i etterkant. Min egen feil siden jeg ikke ba om noe mer.

Så tror man må si fra hvis man vil ha noe mer enn gaver eller ordne det selv.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Eg FORVENTER ingenting faktisk. Kjæresten min får bestemme om han vil gjøre noe spesielt for meg sjøl, gidder liksom ikkje å si at eg skal ha det sånn og sånn. Hadde selvfølgelig vært litt kjipt om han hadde gitt F i heile greia, men da hadde eg gjort noe koslig for meg sjøl i stede.

Men kjæresten min gjør dagen ganske fin. Får gave som eg har ønsket meg, blir vekt med morgenkyss, han lager enten frokost eller middag til meg, vi gjør noe eg har lyst til og koser oss sammen.

Skrevet

Så flott gave du fikk - selv om en teknisk gjenstand ikke virker så romantisk så må du forsøke å se at det ligger masse omtanke og kjærlighet bak den gaven. Men vi kvinner forventer nok ofte at romantikk og kjærlighet skal uttrykkes på den måten vi selv kanskje gjør det, med romantisk middag etc. Og da blir jo mange av oss skuffet. Mange menn viser sin kjærlighet og omsorg for oss på måter som ikke alltid er gjenkjennelige for oss.

Neste gang kan du fortelle mannen din hva slags bursdag du ønsker deg. Da vil han helt sikkert stelle istand etter beste evne. Men ikke forvent at han skal lese tankene dine eller finne på det selv :)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Jeg har bursdag i dag faktisk. Ikke fikk jeg gratullerer med dagen fra min mann. Ikke fikk jeg kake. Og han mente jeg må være med å velge ut presang selv. Det mente han faktisk vi hadde avtalt. (noe som ikke stemmer) Så vær glad for den lille oppmerksomheten du fikk fra din kjæreste!

Gratulerer med dagen. :)

Gjest Constanze
Skrevet

Mannen min fikser alltid kake til fødselsdagen min .. så kjøper han en liten gave og gir meg kort med selvlaget dikt :ler: Jeg ler fordi diktene ikke er særlig romantiske, de bærer sterkt preg av at han må finne ord som rimer :ler:

Dyre gaver vil jeg ikke ha .. men er glad for store smykker og ringer av typen Dyrberg Kern ol ... som er helt min stil. Får også bøker av mannen ... så det går i smykker og bøker her i gården .. i tillegg til de suverene diktene.

Skrevet

Gratulerer med dagen. :)

Takk! :D Bedre enn min meget uromantiske mann, hehe!

Skrevet

Tenk, nå har du et helt år på deg til å fortelle ham hva du ønsker at han skal gjøre neste gang du har bursdag! :)

Ellers skjønner jeg at du er bittelitt skuffa, for det jeg syns var edt beste på bursdagen min var at kjææresten min som vanligvis haaaater å lage mat hadde avspasert siste timen på jobb slik at jeg kom hjem til ferdiglaget middag og etter hvert nystekt eplekake. Betydde mye, mye mer enn å få gave. :rødme:

Skrevet

Jeg forventer at han har gjort seg litt ekstra flid med noe til den dagen, bare fordi det er min bursdag. De spiller mindre rolle hva det er. Men et "Gratulerer med dagen", et kort, litt oppmerksomhet og en gave er bra. Gaven trenger ikke å være dyr, noen nevnte 1000-1500 kroner, det synes jeg er mye for en bursdag som ikke er rundt tall. Litt oppmerksomhet kan være så mangt; at han lager middagen (han lager nesten alltid middag, men akkurat den dagen hadde det vært ekstra fint), eller at han rydder og lager litt ekstra kveldskos, noen kyss, en kopp te, tenne lys på bordet.. Trenger ikke være så mye, bare litt.

Skrevet

Du fikk en kjempeflott presang. Når man er voksen, er det ikke alle som har selskap osv. Hvis du forventer det ene eller det andre, så må du fortelle han det. Han er trossalt ikke synsk. Og det er ikke automatisk slik at alle menn som er noe å samle på, gjør alt det som flesteparten av KG-medlemmene synes er en selvfølge at en bra mann skal gjøre for deg på bursdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...