Gjest nonews Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Sliter litt med å forstå kjæresten min for tiden. Det virker som om hun er blitt mer "forstyrra" ( unnskyld uttrykket, men kom ikke på noe bedre ) den siste tiden. Vi har vært sammen i ca 8 måneder, og er begge i slutten av 30 åra. Hun sier det er pms, men for meg virker det som om det kommer og går nesten uansett hvilken uke det er...! Men er det slik at pms, hormoner og slikt kan virke inn igjennom hele "syklusen" på damer? Altså at det kan komme flere ganger i løpet av en måned? Tegnene er at hun virker mere reservert, litt "syrlig" og "snappete" samt lavt behov for sex/kyss. Hun tar også mindre kontakt ( vi bor ikke sammen, men vi har begge barn ). I tillegg kan hun ha enorm energi på å utføre andre ting. Hun sier hun er deprimert noen dager hver måned, og det har jeg full forståelse for. Jeg er ikke naiv og forstår at damer kan slite med forskjellige symptomer. Hvordan virker disse greiene her? Begynner å tro at det er meg det er noe galt med, noe jeg for Guds skyld ikke håper det er. Bør jeg bare smile og opptre som om det ikke betyr så mye? Vil jo bare at hun og OSS har det bra Kjempeflott hvis noen kan dele litt erfaringer og slikt. Jeg MÅ få vite litt mere rundt dette
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Kan det være at hun begynner å bli lei? Det virker litt rart at hun skal være slik hele tiden. Det er fryktelig lettvindt å skylde på pms/hormonelle plager når det er andre ting som er i veien. Mindre sex/kyss og mindre kontakt gir meg inntrykk av at hun trekker seg tilbake, av en eller annen grunn. Kan det være at hun har måtte ta mest initativ til dette? Kan hun ha blitt "avvist" av deg - noe som gjør at hun trekker seg tilbake? Kanskje hun trenger ekstra oppmerksomhet fra deg, dersom du egentlig ikke er flink til å gi henne det? Det blir jo bare gjetting fra oss andre her på forumet, siden vi ikke kjenner dere og at det kan være tusenvis av grunner til at hun er slik. Du må kanskje bare se det ann! Men utrolig hvor mye bittelitt ekstra oppmerksomhet rettet mot kjæresten i hverdagen kan ha å si for humøret for ham eller henne.
^^Belle^^ Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Jeg er sånn. Og det har ingenting med at jeg er lei mannen min eller noe, jeg blir bare så forbanna irritert og sur noen dager. Andre dager er jeg skikkelig deppa og andre dager der igjen er jeg i kjempegodt humør. Jeg er vel litt...schizofren til tider. Nå kan jeg jo ikke svare for kjæresten din da, men for min del hjelper det bare å holde litt avstand av og til. Mannen min har endelig klart å finne den gode middelvei nå, og skjønner når han skal backe off. Komplimenter er også en fin ting. Så lenge det er seriøst ment, og at du ikke bare sier det for å få meg i bedre humør. (Jeg kan jo også legge til at jeg er en veldig rolig, snill og smilende person, til vanlig i hvertfall. )
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Jeg var slik i omtrent et helt år atter at jeg sluttet på p-piller, hormonene var helt på bærtur! Kan det ha noe med det å gjøre?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Jeg var slik i omtrent et helt år atter at jeg sluttet på p-piller, hormonene var helt på bærtur! Kan det ha noe med det å gjøre?
Gjest ts Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Fine svar - takk! Det jeg frykter mest er at hun begynner å gå lei, men av en eller annen grunn så får jeg ikke det inntrykket heller. Hun er ikke PMS hele tiden ( uttrykte meg kanskje litt feil i første innlegget ): hun er fremdeles sprudlene og glad mye av tiden. Fremdeles de vanlige "vennen" og "klem" i f.eks. meldinger. Vi har det travelt begge to med vårt, men jeg prøver å holde litt avstand også. Vil ikke kvele henne eller noe sånt. Hun går på p-piller, men har snakka om å bytte merke? Kan det hjelpe tror dere? Jeg legger meg litt "bakpå" nå fremover, og så får vi se hvordan det går. Jeg vil ikke pushe for mye, så får jeg se om hun kanskje tar noe mer initiativ. Det KAN være at hun begynner å få kalde føtter, men da får det bli som det blir ( jeg tar det som kommer ). Jeg trodde kanskje at det "vanlige" var et par dager med litt "deppa" en eller annen gang i løpet av syklusen samt de siste dagen før mensen som kunne være trøblete for henne. Er dette det "normale"? For etter et par dager ut i mensen er hun i kjempeform, og veldig "kåt" ( sorry for uttrykket... ) og da er bare alt helt topp! Trodde liksom det var omvendt jeg da: at hun var mest deppa under selve mensen. Hmm... forstår ikke alt dette.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Hei! Det her er som å lese om meg selv! Jeg var slik før jeg byttet over til annen prevensjon. Jeg kunne være sår og tverr i noen perioder og sprudlende og glad til andre tider; jeg kjørte en berg- og dalbane i sinnstemninger. Det vondeste var vel at jeg skjønte det var p-pillene sin feil, og at jeg ikke var meg selv. Sa dette til min kjære, noe han gudskjelov hadde god forståelse for. Jeg var også slik at ett par dager ut i mensperioden, da kroppen var fri for hormoner, var sexlysten på plass. Dessverre kan det være slik at p-pillene (les; hormonene) kan virke inn på hele syklusen hos noen. Mitt beste råd til deg er; vær tålmodig og pust med magen, tro på henne når hun sier det ikke har noe med deg å gjøre og oppmuntre henne til kjapt å få byttet p-pille merke, eventuelt bytte til annen prevensjon! Masse lykke til!
Reveal Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Slutten av 30åra og med den "oppførslen", både humør, sex- og kosebehov? For vår begges skyld vis henne aldri dette, og si i allefall ikke at det var meg du hørte det fra... Hvisker så stille jeg kan; begynnelsen på overgangsalderen kanskje?
Gjest Loe-anti-fan Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 ...jeg kan; begynnelsen på overgangsalderen kanskje? Det var det jeg tenkte i mitt stille sinn da jeg leste dette....
Gjest ts Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Slutten av 30åra og med den "oppførslen", både humør, sex- og kosebehov? For vår begges skyld vis henne aldri dette, og si i allefall ikke at det var meg du hørte det fra... Hvisker så stille jeg kan; begynnelsen på overgangsalderen kanskje? He he - skal love deg å ikke nevne noe om det ( det er vel ikke noe en kvinne har lyst å høre heller, i alle fall ikke fra en mann sikkert? ). Skal gå stille i dørene jeg.
Gjest ts Skrevet 14. april 2010 #11 Skrevet 14. april 2010 Hei! Det her er som å lese om meg selv! Jeg var slik før jeg byttet over til annen prevensjon. Jeg kunne være sår og tverr i noen perioder og sprudlende og glad til andre tider; jeg kjørte en berg- og dalbane i sinnstemninger. Det vondeste var vel at jeg skjønte det var p-pillene sin feil, og at jeg ikke var meg selv. Sa dette til min kjære, noe han gudskjelov hadde god forståelse for. Jeg var også slik at ett par dager ut i mensperioden, da kroppen var fri for hormoner, var sexlysten på plass. Dessverre kan det være slik at p-pillene (les; hormonene) kan virke inn på hele syklusen hos noen. Mitt beste råd til deg er; vær tålmodig og pust med magen, tro på henne når hun sier det ikke har noe med deg å gjøre og oppmuntre henne til kjapt å få byttet p-pille merke, eventuelt bytte til annen prevensjon! Masse lykke til! Takk for et flott svar - er ikke så inne på dette med p-piller, så det var greit å få svar på akkurat det. Hun har selv sagt at hun mistenker p-pillene, og så får jeg håpe hun kanskje gjør noe med det/bytter hvis det kan hjelpe. Jeg skal være verdens mest tålmodige mann. Takk for lykkeønskene!
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2010 #12 Skrevet 14. april 2010 Har ikke lest hele tråden her, men søstra mi hadde også det problemet med at hu blei så sykt forbanna til tider uten noen direkte grunn til å være det. Hun innså dette selv og tok en tur til legen. Etter diverese undersøkelser fant dem ut at hun hadde jernmangel. Nå tar hun jern på siden og har blitt, om ikke blid som en sol så merker jeg veldig forskjell i hvertfall. Hun er i slutten av 30 årene hun også. Men når det er sagt, så ser jeg kanskje det at det ikke ville være helt heldig å si til en person du har vært sammen med i under ett år at grunnen til at hun er så sur kanskje kan være mangelsykdom..
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #13 Skrevet 16. april 2010 ts her... Sorry men jeg tror ikke jeg klarer mer. Nær sagt null kontakt/initiativ fra henne denne uken, og jeg er veldig forsiktig selv med å sende sms/foreslå noe. Vil gi henne rom, og jeg er IKKE påtrengende. Jeg tror hun har planer for helgen som ikke inkluderer meg. Ikke det at jeg er nødt til å være med på noe - vi har det nokså fritt/åpent på den måten. Vi gjør ting hver for oss også Men hun nevner ikke meg når hun snakker om helgen. Det er merkelig hvor fort hennes interesse for meg har dalt. Jeg mener nå at hvis en er interessert i noen så prøver man å få til tid sammen - rett og slett for at man har lyst, og for å bli enda bedre kjent hvis dere vet hva jeg mener. Jeg ønsker jo å være med henne fordi jeg er oppriktig glad i henne og vil kun det beste for henne. Men det er vel feil det også... blir ikke klok på dette... Tror nå at jeg ikke gjør noe mer, så får jeg se om hun tar kontakt/initiativ til noe. Blir en "tung" helg dette sikkert, men kanskje er det like greit. Få en konklusjon. Tror det kanskje er mer enn "bare" pms. Hva vet jeg...
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #14 Skrevet 16. april 2010 Fine svar - takk! Det jeg frykter mest er at hun begynner å gå lei, men av en eller annen grunn så får jeg ikke det inntrykket heller. Hun er ikke PMS hele tiden ( uttrykte meg kanskje litt feil i første innlegget ): hun er fremdeles sprudlene og glad mye av tiden. Fremdeles de vanlige "vennen" og "klem" i f.eks. meldinger. Vi har det travelt begge to med vårt, men jeg prøver å holde litt avstand også. Vil ikke kvele henne eller noe sånt. Hun går på p-piller, men har snakka om å bytte merke? Kan det hjelpe tror dere? Jeg legger meg litt "bakpå" nå fremover, og så får vi se hvordan det går. Jeg vil ikke pushe for mye, så får jeg se om hun kanskje tar noe mer initiativ. Det KAN være at hun begynner å få kalde føtter, men da får det bli som det blir ( jeg tar det som kommer ). Jeg trodde kanskje at det "vanlige" var et par dager med litt "deppa" en eller annen gang i løpet av syklusen samt de siste dagen før mensen som kunne være trøblete for henne. Er dette det "normale"? For etter et par dager ut i mensen er hun i kjempeform, og veldig "kåt" ( sorry for uttrykket... ) og da er bare alt helt topp! Trodde liksom det var omvendt jeg da: at hun var mest deppa under selve mensen. Hmm... forstår ikke alt dette. PMS betyr PreMenstrualSyndrome, altså er det (uka) før mensen. Kan jo ikke snakke på vegne av kjæresten din, men for meg er det ofte slik at jeg blir fryktelig irritert (rasende) på dem rundt meg helt uten grunn, da trekker jeg meg ofte tilbake, for jeg vet jo at det er irrasjonelt men klarer likevel ikke styr følelsene helt. Blir også ofte deprimert og trist, mens det noen timer senere kan blir sånn at jeg får utrolig behov for kos. En del kvinner ser ut til å bli mer kåt under mens, merket dette selv og. Grunnen til at det føles så mye kan kanskje være fordi hun først sliter med PMS, og så sliter med hormoner under mens i tillegg? Prøv å følge med - om hun sier hun har PMS en uke, så kan det være pga. mens at hun "skylder" på dette uka etter. Om det derimot faktisk er spredd utover hele måneden ville jeg kanskje snakket med henne.r
^^Belle^^ Skrevet 16. april 2010 #15 Skrevet 16. april 2010 Men, kan du ikke bare snakke med henne om dette da? Jeg hadde ihvertfall ikke klart å la et forhold gå dunken uten å vite hva som var grunnen bak.
Gjest Iah Skrevet 16. april 2010 #16 Skrevet 16. april 2010 PMS og hormoner er ikke en unnskyldning for å behandle folk dårlig og være sur og motbydelig. Det er heller ikke noe de rundt skal finne seg i. Snakk med kjæresten din TS, hvis du har på følelsen at det er mer som ligger bak er det nok mye sannhet i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå