juliane Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Jeg er ikke noen stor fan av charterturer, men på grunn av en litt uforutsigbar økonomi fremover virker det som om det er eneste alternativ for oss i år. Har funnet et hotell i Platanias som virker mye bedre enn dem til tilsvarende pris i Rethymnon, men innbiller meg at Rethymnon er et mer sjarmerende sted enn Platanias. Etter litt googling virker det som om endel syns Platanias er litt slitsomt, mens jeg knapt har sett noe negativt om Rethymnon. Samtidig aner jeg jo ikke hvem som sitter og skriver på internett, kan jo være de bingodamene fra Charterfeber som anbefaler Rethymnon så varmt. Vi er ute etter minst mulig tivoli, fake merkevarer, masing fra innkastere, fulle briter ++. Ønsker i hovedsak å kose oss i sol og varme, men vil også spise god mat og få en illusjon av at det er litt ekte gresk innimellom. For dere som er Kreta-eksperter, er det verdt det å bo på et litt dårligere hotell i Rethymnon? Har noen forresten vært på Hotel Minos i Rethymnon?
Virvel Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg har bodd på Minos faktisk! Det er et fint hotell, og selv om det ligger ved et trafikkert kryss var vi ikke plaget av noe støy. Det kan være litt problematisk å komme seg over veien, men stranden er bare et par hundre meter unna, og det ligger også en stor Spar-butikk rett ved. Selve Rethymnon er koselig, litt mer "ordentlig by" enn mange andre chartersteder, men alle restaurantene langs stranden er selvsagt av den typen man finner overalt ellers. Inne i byen finner du litt mer ekte vare. Vi var der litt utenfor sesong, så det var ikke plagsomt med verken innkastere eller selgere da, hvordan det er ellers vet jeg ikke noe om. Stranden er veldig fin, den har blått flagg så vidt jeg kan huske. Ellers har Rethymnon en gammel festning som er verdt et besøk (selv om det ikke finnes så mye som et skilt på engelsk der), og det går an å ta båt over til Santorini. Det er også en del fjell på Kreta, og det går guidete turer gjennom Samaria-ravinen hvis dere er interessert i denslags. Men det er VARMT, altså.
juliane Skrevet 15. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2010 Takk for svar! Ser ut som om det blir Rethymnon og Minos på oss da, ja. Bodde du på vanlig dobbeltrom på Minos? Syns de ser så små ut på bildene, stemmer det? Og er frokosten noe god? Når den først er inkludert håper jeg jo på å få litt value for money.
Virvel Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Både rommene og frokosten var vel helt standard. Det var rent og ordentlig der, og de ansatte var hyggelige.
Monarabb Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Jeg var på Rethymnon i fjor sommer og jeg kjeeeedet meg. Var på kjæresteferie. Grunnen var gjerne at jeg misliker charter og liker mer opplevelsesferie.... Men det var koselig der, men ikke så altfor mye spennende å finne på. Dessuten var det litt for mange nordmenn der til at jeg syns det var gøy.
juliane Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2010 Jeg var på Rethymnon i fjor sommer og jeg kjeeeedet meg. Var på kjæresteferie. Grunnen var gjerne at jeg misliker charter og liker mer opplevelsesferie.... Men det var koselig der, men ikke så altfor mye spennende å finne på. Dessuten var det litt for mange nordmenn der til at jeg syns det var gøy. Da er vi nok litt i samme båt da, at vi misliker charter og heller vil oppleve ting på egenhånd! Men, i år må jeg bare innse at det er charter økonomien tillater. (Ikke at det nødvendigvis blir billigere enn å reise på egenhånd, men det blir ofte mer uforutsigbart i forhold til utgifter og jeg har ikke råd til å gå på noen smeller. Er veldig innstilt på at det blir charter i år da, så jeg skal nok klare å kose meg allikevel. Har betalt litt ekstra for bra hotell og superior room, og klarer nok å innstille meg på kun sol og bad og mat. Og så er jeg fremdeles kvalmende forelska i kjæresten min, så bare tanken på å få være sammen med ham døgnet rundt i to hele uker gjør meg jo helt yr! :rødme:
^me^ Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 (endret) Jeg er ikke noen stor fan av charterturer, men på grunn av en litt uforutsigbar økonomi fremover virker det som om det er eneste alternativ for oss i år. Har funnet et hotell i Platanias som virker mye bedre enn dem til tilsvarende pris i Rethymnon, men innbiller meg at Rethymnon er et mer sjarmerende sted enn Platanias. Etter litt googling virker det som om endel syns Platanias er litt slitsomt, mens jeg knapt har sett noe negativt om Rethymnon. Samtidig aner jeg jo ikke hvem som sitter og skriver på internett, kan jo være de bingodamene fra Charterfeber som anbefaler Rethymnon så varmt. Vi er ute etter minst mulig tivoli, fake merkevarer, masing fra innkastere, fulle briter ++. Ønsker i hovedsak å kose oss i sol og varme, men vil også spise god mat og få en illusjon av at det er litt ekte gresk innimellom. For dere som er Kreta-eksperter, er det verdt det å bo på et litt dårligere hotell i Rethymnon? Har noen forresten vært på Hotel Minos i Rethymnon? jeg henger meg på denne tråden, vi vil også til rethymnon denne sommeren!vi er også et par som bare vil kose oss i varmen og spise god mat og oppleve hellas. Jeg var på Rethymnon i fjor sommer og jeg kjeeeedet meg. Var på kjæresteferie. Grunnen var gjerne at jeg misliker charter og liker mer opplevelsesferie.... Men det var koselig der, men ikke så altfor mye spennende å finne på. Dessuten var det litt for mange nordmenn der til at jeg syns det var gøy. Nå vil jeg si at det blir til hva du selv gjør det til, du kan feks: - gå guidede turer igjennom samari ravinen - ha det gøy med forskjellig vannsport - gå i gamlebyen på oppdagelsesferd - oppleve gresk mat på en av de mange rasturantene som er der og ha en romatisk aften. - ligge og slappe av på stranden med en god bok og hoppe i det varme havet - leie bil/moped/firhjuling og kjøre rundt på øya og se, det finnes også busser som kjører rundt på øya og guider dere rundt. - dra på øyhopping, gjerne til santorini eller en av de mange andre koslige øyene - sitte på pub og drikke en kald øl (eller hva enn du foretrekker) og bare sitte og kose dere - dra på shopping i byen - feste på en av de mange diskotekene og møte andre folk ha en god tur! Endret 23. mai 2010 av ^me^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå