Gå til innhold

Noe er galt med pc'en..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Uggh, noe er galt med pcen "min" - som vanlig. Jeg har den effekten på alt som er elektronisk, men da spesielt pcer.

Saken er den at når jeg leser eller skriver på nett (ikke på msn, bare i nettleseren), så forsvinner alle d'ene. Ja, bokstaven d! men bare når det er stor bokstav. De små d'ene kan jeg se helt fint. Skal man skrive "ONSDAG" så ser jeg bare "ONS AG" på min skjerm. Fnis.

Så, er det noen som vet hva som kan være galt?

Vet ikke om det er relevant, men jeg bruker internet explorer. I tillegg har maskinen gått i bluescreen et par ganger, uten at jeg helt vet hva som er feilen. I starten skjedde det to ganger rett etter at jeg hadde installert spotify, og da kom det også endel feilmeldinger på spotify'en, men nå har det sluttet, og den har alikevel gått i bluescreen noen ganger. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest thisisnotanick
Skrevet

Prøvd å kjøre Windows update?

Tror nok den maskinen din trenger en reinstallasjon dog. Fulgte det med noen CD'r når du kjøpte den?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den ble reinstallert for bare noen uker siden, da det er en pc jeg bare låner mens min egen er på reparasjon. Derfor har jeg ikke noe annet tilbehør enn lader.

Hvordan kjører jeg windows update?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Åå du er geniaaaal thisisnotanick! :yvonne:

Så nede til høyre at det stod et ikon jeg ikke har sett før, og når jeg trykte på det stod det at oppdateringer var klare for maskinen. Bare installerte de og restartet, og vips funker det igjen :D

Jeg kan se D'er og :'er igjen :ler:

Gjest thisisnotanick
Skrevet

Enkleste er å gå inn på http://update.microsoft.com/

Er ofte lurt å kjøre Windows update flere ganger.

Dvs etter at du har installert kritiske oppdateringer, og startet på nytt, burde du kjøre Windows update på nytt.

Det kan hende at det kommer fram flere kritiske oppdateringer, som du ikke kunne se tidligere.

Har du noen USB enheter eller lignende koblet til, kan disse også forårsake bluescreen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...