Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg trenger å høre litt forskjellige meninger og få litt motivasjon for hva jeg skal gjøre når det gjelder min sak.

Jeg har så vidt vært sammen med "kjæresten" i 4 mnd, da det har pågått mye sjalusi og litt krangel. Jeg er 18 år, og han er 27.

Han har hatt dårlig erfaring med tidligere x-er og har derfor litt problemer med å stole på meg, men aldri har jeg blitt behandlet på en så god måte som han har behandlet meg. dette fører selvfølgelig til en dyp forelskelse, noe jeg har blitt over denne tiden.. Det er så mye følelser i meg nå, jeg er så forelsket at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. det eneste jeg prater om med vennene mine er han. eller venner og venner, uansett hvem jeg møter på så snakker jeg om han. Jeg er så stolt over å ha en sånn kjæreste, jeg er så og si den heldigste personen på jorda. Eller jeg håper det...

fordi...

Igår så dro jeg på et møte oppe på ullevål, der hensikten var å få info ang en jobb. På dette møtet møtte jeg en kar som eier narvesen der jeg bor, og han tilba meg skyss hjem etter møtet. jeg var usikker til å begynne med, siden jeg ikke kan tenke meg andre enn kjæresten min og jeg liker ikke å gjøre han sjalu.

Jeg tok et dumt valg, jeg sa til kjæresten min at jeg skulle ta T-banen, men satt heller på med han karen. Jeg tenkte nok bare på meg selv, ville komme meg hjem fortest mulig, men ville ikke si sannheten fordi jeg var redd å gjøre han sjalu. Jeg hater tanken på å skuffe han og/ eller gjøre han sjalu.

Så hadde det seg slik at min kjærestes kompiser hadde sett meg bli kjørt hjem fra ullevål. Og det var rett og slett ydmykende da kjæresten ringte meg for å si at han hadde fått en tlf av hans kompis og fikk vite at jeg ble kjørt hjem av en annen. Jeg visste at han kom til å finne det ut før eller senere uansett om han hadde fått vite det eller ikke, men jeg var bare egoistisk og tenkte på meg selv. Men hvis jeg misliker det så fært som jeg sier skjønner jeg ikke hvorfor jeg gjorde det. Jeg bærer så mye nag over meg selv for at jeg har løyet om noe så lite.

Jeg er klar over at han er sint og skuffet i og med at jeg hele tiden sier at han kan stole på meg og at jeg aldri går bak ryggen på han. Jeg har tråkket på meg selv siden igår jeg satt meg i bilen og gjør det enda, jeg har såvidt sovet et par timer inatt og er helt utslitt. Jeg løy fordi jeg er glad i han, og ville ikke gjøre han sjalu, og nå har jeg endt opp her trist med tanke på at jeg misbrukte tilliten hans. Nå sier han at det er slutt. Han ble sint og skuffet og kalte meg de verste tingene en jente kan bli kalt, men jeg klandrer ikke andre enn meg selv, jeg skjønner han godt, og jeg vet han ikke mener det han sier, det er bare hans måte å få ut aggresjonen på. Jeg har prøvd å forklare han hele saken, og jeg har lagt alle kortene på bordet, jeg fortalte alt som det er, og enda så har ikke han endret mening. Han klarer ikke å stole på meg igjen, og han er redd for å bli såret igjen. Jeg har bare meg selv å klandre .. :( Jeg prøver å fortelle han at det ikke er noe følelser i det som skjedde, jeg har ikke noe å hente fra han karen som kjørte meg hjem og han har heller ikke noe å hente fra meg. Jeg tror han ble lei av å høre meg prate om kjæresten min til slutt, for det er det eneste jeg prater om. men jeg tror ikke kjæresten min tror på meg. eller jeg vet ikke om han mente det på ordentlig at det er slutt eller om han bare sier det for å skremme meg eller skuffe meg like mye som jeg skuffet han. Jeg oppfører meg som om han er kjæresten min enda, klarer ikke å se for meg noen andre nå. eller i nærmeste fremtid. Denne gutten har jeg falt så dypt for at jeg skulle ønske han ble far til mine barn. jeg vil ha en fremtid med han.

jeg kan skrive i evigheter om han, men jeg tror jeg stanser der. Jeg trengte å få det ut, og samtidig trenger jeg andres tanker rundt dette. Hadde vært hyggelig med noen rimelige tanker fra dere lesere! :) Hva kan jeg gjøre? Han betyr vanvittig mye for meg. vil han bli borte fra meg for alltid?

Takk på forhånd, venter spent på svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vil du være med en mann som klikker sånn pga en fillesak? Dumt av deg å lyve men jeg syns han overreagerer kraftig.

Skrevet

Vil du være med en mann som klikker sånn pga en fillesak? Dumt av deg å lyve men jeg syns han overreagerer kraftig.

Han har brukt den tiden vi har vært sammen til å bygge tillit til meg. og når han først stoler på meg så dolker jeg han i ryggen på den måten. jeg skjønner at han blir sint og skuffet. når jeg først klarte å overbevise han om at han faktisk kan stole på meg. sist jeg sa at han kunne stole på meg og at jeg ikke går bak ryggen på han var dagen før dette skjedde. skjønner godt at han reagerer med sinne og skuffelse.

Gjest Elfrida
Skrevet

En overreaksjon, helt klart. Hvis du er redd for å gjøre ham sjalu bare fordi du sitter på hjem med en bekjent er du enten altfor usikker, eller kjæresten din har et sjalusiproblem.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han har brukt den tiden vi har vært sammen til å bygge tillit til meg. og når han først stoler på meg så dolker jeg han i ryggen på den måten. jeg skjønner at han blir sint og skuffet. når jeg først klarte å overbevise han om at han faktisk kan stole på meg. sist jeg sa at han kunne stole på meg og at jeg ikke går bak ryggen på han var dagen før dette skjedde. skjønner godt at han reagerer med sinne og skuffelse.

Hadde du gjort noe som i utgangspunktet skulle tilsi at han ikke kunne stole på deg?

Ok, du dreit deg ut men jeg syns han overreagerer så til de grader allikevel.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kisen din burde lære seg at selv om hans exer har vært noen f**ter så betyr ikkje det at neste dame han blir sammen med er lik som dem.

Du må nesten bare se det an, om han lar ein liten hvit fille løgn som dette ødelegge alt så tror eg kanskje det var like greit.

Og han bør virkelig begynne å jobbe med sjalusien sin. Før eventuelle forhold ender opp med han i full kontroll over dama si, hvor ho knapt får bevege seg utenfor døra eller ha noen venner av motsatt kjønn.

Skrevet

Kisen din burde lære seg at selv om hans exer har vært noen f**ter så betyr ikkje det at neste dame han blir sammen med er lik som dem.

Du må nesten bare se det an, om han lar ein liten hvit fille løgn som dette ødelegge alt så tror eg kanskje det var like greit.

Og han bør virkelig begynne å jobbe med sjalusien sin. Før eventuelle forhold ender opp med han i full kontroll over dama si, hvor ho knapt får bevege seg utenfor døra eller ha noen venner av motsatt kjønn.

Hmmm.. han har flere ganger sagt at hvis jeg bare hadde sagt sannheten hadde det vært greit. men jeg løy.

Skrevet

I mine øre hørest dette helt feil ut. At du ikke tørr si til kjæresten din at du får skyss med noen hjem er rett og slett feil. Hvis han virkelig ikke tåler det, hvordan skal han da tåle at du får en jobb der du kanskje omgås mange gutter/menn hver dag?

Du burde selvfølgelig ikke føle at du trenger å lyve for kjæresten din om ting, og han bør ikke oppføre seg på en slik måte at du får behov for det!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bare fordi han har problemer med seg selv, så skal det ikke gå utover deg og din frihet. Du kunne jo feks ha planlagt å ta t-banen, men ble stoppet av fyren som ville skysse deg hjem.

Du sa du skulle ta T-banen, men satt på med noen andre.

big deal!

Typen din høres veldig sær ut og jeg hadde aldri godtatt slik mistanke rettet mot min person.

Kansje det er like greit at det er over mellom dere, så kan du finne deg en normal kjæreste som stoler på deg slik som du fortjener.

Skrevet

Dette ser ut til å være et dårlig utgangspunkt for å bygge opp et solid og trygt forhold for dere begge. Hvis denne lille "filletingen" lager slik storm i et vannglass så har du grunn til å bekymre deg over hvordan han vil takle andre ting i fremtiden.

Dette er ikke "sunn" sjalusi, dette er sjalusi som kontrollerer og holder deg ufri. Så ufri at du ikke tør å si til ham at du satt på med en annen mann hjem.

Han har tilsynelatende et stort sjalusiproblem som han bør gjøre noe med før han kan inngå i en relasjon med en kvinne som ikke ønsker å være fange, men fort kan bli det.

Skrevet

Din kjære har et alvorlig sjalusiproblem, som ser ut til å ødelegge for han. Du kan si at du ikke ønsket å fortelle ting som du tenkte kunne trigge sjalusi hos ham.

Det var relativt korrekt av deg å holde tilbake skadende informasjon, litt feil og litt riktig.

Orker du å leve ut liv under så stram kontroll og selvkontroll?

Du kan godt si at du har gjort en liten feil, men typen din gjør sin livs største tabbe når han roter bort forholdet med deg på den måten.

Du har rett og han har feil, så enkelt er det. Du hadde jo ikke sex med gutten i bilen. Og hverken kyssing eller tafsing skjedde.

Du er bare 18, ikke rart at du tror han er den store kjærligheten. Når du blir 25 så vet du at han ikke kan måle seg med han du har da.

Gjest hogwash
Skrevet

Må si jeg synes denne tråden har fått merkelig respons... Tviler på at det var at hun satt på med noen som var problemet, var nok heller at hun løy ham opp i trynet uten grunn!

Skrevet

Du skal være glad dersom han mener alvor av at det nå er slutt, så slipper du å ha mer å gjøre med rasshølet. Ja, jeg vet at du ikke ser det nå, men når du får sjalusimonsteret på avstand, vil du det.

Skrevet

Det stemmer nok at typen din har et sjalusiproblem og slik jeg forstår det har han vært åpen om det og han prøver å endre seg.

Problemet er ofte at om man tar folk for løgn så er det vanskelig å tro at det var første gangen de løy for deg, og det er enda vanskeligere å tro at det var siste gangen.

Jeg tror ikke at jeg er utpreget sjalu men må innrømme at jeg som regel styrer unna folk som lyver.

Det er nesten værre når folk lyver om småting, det kan lett oppfattes som at folk viker unna ved minste form for konflikt. Ikke akurat en positiv egenskap man leter etter hos en partner...

Skrevet

Nå har vi fått snakket godt ut sammen, vi har bedt om unnskyldning til hverandre, han vil ikke at jeg skal føle meg kontrollert, han vil bare vite hva jeg gjør, han vil kunne stole på meg. Han er en vanskelig person å være sammen med, det har jeg vært klar over siden jeg ble kjent med han. så vi ble enige om at når han spør så forteller jeg sannheten, liker han ikke sannheten så sier han fra. høres bra ut. han sa også at hvis jeg bare hadde sagt fra begynnelsen av at det er en kar som bor ved meg som lurte på om jeg hadde lyst på skyss hjem, så er det i orden. bare si fra.. ikke la meg høre det fra andre enn deg. han ble utrolig ydmyket. og jeg har bedt om unnskyldning for det jeg har gjort. :) Takk til alle lesere, vi ses neste gang jeg trenger hjelp til noe :)

Skrevet

Må si jeg synes denne tråden har fått merkelig respons... Tviler på at det var at hun satt på med noen som var problemet, var nok heller at hun løy ham opp i trynet uten grunn!

Helt riktig! :)

Gjest Illiya
Skrevet

Lurer på en ting jeg. Hva slags miljø er dere i, ettersom kompisene hans ringer han for å varsle om at du satt på med noen???

Skrevet

så vi ble enige om at når han spør så forteller jeg sannheten

Smart

Gjest hogwash
Skrevet

Nå har vi fått snakket godt ut sammen, vi har bedt om unnskyldning til hverandre

Godt tegn at dere er så ydmyke begge to ;)

Lykke til videre!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

"Han vil bare vite hva jeg gjør" og "hvis han ikke liker sannheten sier han ifra"

Han vil til enhver tid vite hva du gjør, skummelt.

Hva skjer om han ikke liker sannheten da?

Syns hele greia hørtes suspekt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...