Kosteskaft Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Vi er inne i PP 16, mannen er redusert kvalitet på svømmerne og lite antall. Jeg holder på å gå ned i vekt, men har mye igjen (bmi 28,2.) Ved å gå ned i vekt har syklusen blitt kortere/stabilere og det virker som at det har hatt positiv effekt på kroppen. Men er det en stressfaktor som kan gjøre at jeg ikke blir gravid?? (sammen med at mannen har lite sædceller) Jeg sulter ikke, det går ikke fort ned. Jeg går ned, så gjerne opp noen gram, så enda mer ned. På over seks mnd har jeg gått ned nesten 9 kilo. Men går jo og tenker på om kroppen oppfatter dette som "krise" og dermed ikke slipper egg. Tester forøvrig positivt på EL hver mnd. med litt stikkinger, har slim, merker at østrogentet stiger (?) og at jeg blir kåtere, etter EL får jeg ømme bryster. Har ikke testet med blodprøve om jeg faktisk har EL. Men vært sjekk hos spesialist for 2 år siden som gav med pergo "for sikkerhetsskyld", og som sa at å gå ned i vekt ville vært fint, men ellers var jeg egentlig frisk og rask. (pergo fordi jeg tidligere hadde syklus på 47-55 dager)
helenaa Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Jeg har aldri hørt om at vektreduksjon skulle føre til manglende EL, og ser heller ingen grunn til det når du går ned på en forsvarlig måte (og gratulerer med 9 kg på 6 mnd - det er jo supert). Jeg tror heller det er positivt for kroppen at den blir litt lettere. Vet ikke om det har noe å si for mulighet for graviditet, men jeg vil i alle fall tro at det er positivt for svangerskapet.
Kosteskaft Skrevet 14. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2010 Akkurat det samme tenker jeg. Men deilig at andre også tenker slikt, spekulrer jo så mye når andre blir gravid fort og ikke vi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå