Gå til innhold

Hva er galt med å putte solfaktor i ansiktskrem?!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

HVORFOR er det ikke solfaktor i flere ansiktskremer???

Koster det ekstra penger? Går det utover kvaliteten?

Selv om jeg ikke skal ligge ute å grille meg så vil jeg beskytte huden min mot sola, men det er jo veldig få ansiktskremer med solfaktor!

Bruker nå Olay, men vil prøve noe annet siden den kremen ikke er mer enn helt ok.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant... *følger*

Vet at Clinique har kremer med solfaktor, 25 tror jeg...

Skrevet

Du kan blande det selv? Når du tar på ansiktskrem blander du med solkrem - vips, ansiktskrem med solfaktor.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sant det. Må bare ha en solkrem med ekstra høy faktor, siden den blandes ut vil vel faktoren bli litt lavere.

Men det enkleste hadde likevel vært ansiktskrem med faktor, vet jo aldri når sola dukker opp! Loreal har mange ansiktskremer med solfaktor, men de er for 40+, og det blir feil krem å bruke når jeg er 20.

Skrevet

Jeg bruker den sammen som på kroppen om sommeren i ansiktet, bare høyere faktor. Må vel ikke ha en spesiell en til ansiket.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er ikke solkrem jeg tenker på, men dagkrem med solfaktor. Er jo ikke noe pleie i solkrem så kan ikke bruke det som krem i ansiktet året rundt. Er jo sol på vinteren også!

Skrevet

Er ikke solkrem jeg tenker på, men dagkrem med solfaktor. Er jo ikke noe pleie i solkrem så kan ikke bruke det som krem i ansiktet året rundt. Er jo sol på vinteren også!

Er det jeg også tenker på... Solfaktor som brukes på kroppen synes jeg er for seig til å ha i ansiktet....

Skrevet (endret)

Jeg bruker dagkrem fra Exuviance, og den har solfaktor 15. Vet også at MD har solfaktor i sin krem (husker ikke hvilken faktor), så det finnes alternativer. Dette er produkter fra hudpleier, men for alt jeg veit kan de sikkert finnes andre plasser også. Ikke minst på nett.

Ser forresten at du skriver at du må ha en krem med ekstra høy faktor. Hvorfor det? Og jeg tror ikke faktoren blir lavere hvis du blander den ut, ikke så lenge du har på nok til å faktisk dekke ansiktet.

Endret av Jumpforjoy
Skrevet

Er jo ikke noe pleie i solkrem så kan ikke bruke det som krem i ansiktet året rundt. Er jo sol på vinteren også!

Det finnes da flust av solkremer som virker pleiende? Vichy, for eksempel?

Skrevet

Dermalogica har dråper du kan blande i hvilken som helst krem for å få solfaktor :)

Gjest hudenmin
Skrevet

Jeg bruker den sammen som på kroppen om sommeren i ansiktet, bare høyere faktor. Må vel ikke ha en spesiell en til ansiket.

Fra http://www.kvinneguiden.no/artikler/er_du_i_faresonen/75686

"En kroppskrem inneholder mer olje som fort tetter igjen porene og gir uren hud. Til ansiktet skal man bruke en solkrem med lettere konsistens".

Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste dagkremer har det nå, og etterlyser øyekremer med det samme. Synes det er ekstremt merkelig at solfaktor i dagkremer er så vanlig, mens man må slite for å finne en øyekrem med det samme.

Mitt tips til bra dagkrem med solfaktor er Cliniques Superdefense, som har solfaktor 25.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at de fleste dagkremer har det nå, og etterlyser øyekremer med det samme. Synes det er ekstremt merkelig at solfaktor i dagkremer er så vanlig, mens man må slite for å finne en øyekrem med det samme.

Mitt tips til bra dagkrem med solfaktor er Cliniques Superdefense, som har solfaktor 25.

Clinique superdefense er vel en krem for eldre hud? Ut i fra hva jeg husker.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dermalogica har dråper du kan blande i hvilken som helst krem for å få solfaktor :)

Så smart! :-) Det må jeg prøve å få tak i!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da flust av solkremer som virker pleiende? Vichy, for eksempel?

Har prøvd denne, men den er veldig solkremish. Funker altså dårlig å bruke til hverdags med sminke over :( Ellers er jeg veldig glad i den!

Skrevet

Nei, det er den som "beskytter" mot ytre påvirkninger som forurensning osv :)

(Tror jeg ;) )

Skrevet

Jeg er i slutten av 20-årene og fikk den anbefalt. Er kjempefornøyd! :)

Skrevet

Har du en link :)?

Det er jo kjempe kjekt :)

Skrevet

Nei, det er den som "beskytter" mot ytre påvirkninger som forurensning osv :)

(Tror jeg ;) )

Stemmer bra! :)

Skrevet

Stemmer bra! :)

Mener jeg har brukt den selv i en periode ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...