Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

:) Ja nå tenker du sikkert, nok en sytende kjærlighetstråd. Men jeg trenger og få luftet tankene mine litt...

Datet en stund, noe som resulterte i sex, besøk til slektninger osv. Begynte eå åpne meg for personen og ble skikkelig glad h*n. fikk (desverre) følelser...

Etter en stund ble det stille og jeg skjønte hva som var på gang, er jo ikke såå dum... Etterhvert som vi fikk pratet innrømmet h*n at h*n kun var ute etter sex. Jeg ble selvfølgelig utrolig lei meg, og føler meg dum.

Selvtillitten er på bunn, og jeg sammenligner meg selv med de nye partnerene...

Personen har nå begynt å date andre, og jeg kjenner det stikker.

Men samtidig tenker jeg at denne personen som oppfører seg sånn fortjener ikke noe bra. kanskje en grunn for at h*n er singel..

Men kjærlighet gjør blind og jeg tenker kun på positive sider ved de personen jeg trodde jeg kjente...stundene vi hadde sammen..

Er kvalm, spiser nesten ikke og føler meg skikkelig deppa..

Noen råd til hvordan jeg kan komme over dette???

Har du vært der???

Sorry for min syting, men trenger bare å ffå luftet tankene mine og få pratet... Tusen takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klemmer:

Standardsvarene er vel vær med venner, hold deg aktiv og grav deg ned i arbeid. Gammel og god klisjé er også sann; tiden leger alle sår. Den gjør virkelig det. Jeg ville vurdert å skrevet følelser fra dag til dag i en dagbok og gått turer, men det er min måte å prosessere ting på. Men mest av alt må du vite at det er OK at du har det ondt og at du sørger, ofte er det greit å bare slippe følelsene ut. :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Standardsvarene er vel vær med venner, hold deg aktiv og grav deg ned i arbeid. Gammel og god klisjé er også sann; tiden leger alle sår. Den gjør virkelig det. Jeg ville vurdert å skrevet følelser fra dag til dag i en dagbok og gått turer, men det er min måte å prosessere ting på. Men mest av alt må du vite at det er OK at du har det ondt og at du sørger, ofte er det greit å bare slippe følelsene ut. :klemmer:

Jepp er sant det! men er når kvelden kommer og jeg ligger aleine å tenker, da kommer tankene og følelsene... og når jeg møter ham (bor i samme by) blir jeg helt gele i beina, får hjertebank. håper dette går over med tiden..

Tusen takk for svar, hjelper å få litt støtte :klemmer:

Skrevet

Nettene er ofte det verste, da har man ingen annen stimuli enn eget hode. Jeg er i samme båt. Det beste rådet jeg kan gi der er å være flink med rutiner for når du skal legge deg og når du skal stå opp, så sovner du kanskje lettere. :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nettene er ofte det verste, da har man ingen annen stimuli enn eget hode. Jeg er i samme båt. Det beste rådet jeg kan gi der er å være flink med rutiner for når du skal legge deg og når du skal stå opp, så sovner du kanskje lettere. :klemmer:

Takk for tips! Tror nok det er det beste ja, også bare kutte ut tv og pc på senga og bare legge seg...

Skal ikke være lett;)

Skrevet

PC og TV på sengen er døden. Les heller en god bok, eventuelt hør på lydbok. Det heter vel at man ikke skal bruke sengen til annet enn soving og sex, og i vår situasjon blir det jo ikke akkurat noe av sistenevnte. :søvn:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

PC og TV på sengen er døden. Les heller en god bok, eventuelt hør på lydbok. Det heter vel at man ikke skal bruke sengen til annet enn soving og sex, og i vår situasjon blir det jo ikke akkurat noe av sistenevnte. :søvn:

blir nok ikke så mye av det nå nei...

men bare vent en dag møter vi personen som setter pris på den vi er :rødme:

:søvn:

Skrevet

Føler med deg.

Tenk på hvilket lusent liv du ville fått framover hvis du hadde fortsatt med denne "sjarmøren". Er det ikke godt å vite at nå har du sjansen til å treffe en som ikke behandler deg slik?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg.

Tenk på hvilket lusent liv du ville fått framover hvis du hadde fortsatt med denne "sjarmøren". Er det ikke godt å vite at nå har du sjansen til å treffe en som ikke behandler deg slik?

Sant det! har tenkt mye på det, men så er det de stundene hvor man blir litt deppa og ser det positive i personen. Tenker på alt som har blitt sagt og gjort... da er det lett å glemme realiteten... stakkar neste h*n dater sier jeg bare...

Men vil jo ha en person som behandler meg fint, og håper h*n dukker opp en dag :rødme:

Skrevet

Vel de fleste av oss har vært i lignende situasjoner vil jeg tro? Kanskje ikke det har gått så langt som for TS, men likevel det suger!

Første råd er - bryt all kontakt i minst et par uker, kanskje mer. Du vil ikke vite mer om vedkommende. Gå ut, vær sosial og ikke minst tenk heller på relasjoner nye potensielle partnere/kjærester. I verste fall, om alt er helt uutholdelig - gå til legen og få "lykkepiller" (ok, dette er ikke bra, men det er bedre enn å ha det konstant jævlig).

Skrevet

Jeg har vært der, og for min del gikk det over etter ca en uke eller to, etter at jeg hadde fått snakket skikkelig ut om det og tenkt gjennom hvor påkjennende det egentlig hadde vært mens det sto på (en evig berg-og dalbane med mye usikkerhet og slitsomme følelser), samt hvor utrolig patetisk oppførselen hans faktisk var. Mitt råd til deg er å lære av det og heve deg over det, for til syvende og sist er det tross alt du som sitter igjen som vinneren; en erfaring rikere og med ren samvittighet :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg hadde en sånn fyr en gang. Vi møttes på nettet (som jeg har skikkelig aversjon mot nå takket være ham...). saken er den at han er fremdeles på den siden, oppdatetere den jevnlig med bilder, ny tekst osv. Helt sykt. I teksten har han skrevet at han er ute etter den store kjærlighetene og et langvarig forhold...yeah right..!

Det er definitivt noe galt med slike menn. Det er ikke noe galt med deg. De mater sitt ego med damer fordi de innerst inne er utrolig usikre på seg selv og så går de videre til neste dame fordi mindreverdighetsfølelsen aldri går vekk, så de tror at bare de skifetr ut dama, så.. har faktisk lest dette hos psykologer også og det stemmer jo av erfaring.

Skrevet

Men kjærlighet gjør blind og jeg tenker kun på positive sider ved de personen jeg trodde jeg kjente...stundene vi hadde sammen..

Dette er vel egentlig typisk for de fleste former for kjærlighetssorg. Man savner det som kunne vært. Men som egentlig aldri var - når man tenker etter - ellers ville man jo hatt det nå.

Skuffelsen gjør så vondt, og det gjør vondt så lenge man gir mat til denne "illusjonen" om personen man egentlig ikke kjente, men som andre sier her så må man ta tiden til hjelp. Fantomsmertene i hjertet hører så dårlig når man prøver å snakke dem til fornuft :kjefte:

Tving deg selv til å aktivisere deg med hyggelige ting og gode venner, selv om du ikke egentlig føler for det. Å pleie de vonde følelsene forlenger bare prosessen.. dessverre.

:klem:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du må få utviklet antennene dine. Slutte å bli lurt av "badboys", eller slutte å sutre over at andre lurer deg. Du må gå i deg selv, slik at du kan finne ut hvorfor du stadig blir tiltrukket av drittsekker. Vil du ha det bra? Vil du lære av dine feil?

Hva mener du er et bra menneske? Skriv og tegn alt som definerer dette menneske i detaljer. Fordi uten å vite hva du ønsker, så møter du på feil person gang på gang på gang..

Ta ansvar! Er lei å høre folk rote seg inn følelsesmessig med feile personer, når de har selv mulighet til å slutte å la seg lure.

Husk at man får som man sår. Du er ingen unntak!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TUSEN takk for fine svar! :)

Utrolig hva det hjelper med å lese andres meninger også. Jeg blir jo helt blind tilslutt, når jeg går og tenker og funderer...

Når jeg spør meg selv, så vil jeg jo ikke ha en sånn kjæreste som gjør meg så usikker med sine berg og dalberg oppførsel.

Skjønner ikke at folk har samvittighet til sånt jeg :tristbla:

Takk folkens :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du må få utviklet antennene dine. Slutte å bli lurt av "badboys", eller slutte å sutre over at andre lurer deg. Du må gå i deg selv, slik at du kan finne ut hvorfor du stadig blir tiltrukket av drittsekker. Vil du ha det bra? Vil du lære av dine feil?

Hva mener du er et bra menneske? Skriv og tegn alt som definerer dette menneske i detaljer. Fordi uten å vite hva du ønsker, så møter du på feil person gang på gang på gang..

Ta ansvar! Er lei å høre folk rote seg inn følelsesmessig med feile personer, når de har selv mulighet til å slutte å la seg lure.

Husk at man får som man sår. Du er ingen unntak!

Der er jeg faktisk uenig med deg. Man trenger ikke å være dumsnill, ha dårlig selvtillit, "ikke ha antenner" osv for å havne i sånne situasjoner. Man kan rett og slett bli lurt noen ganger. Det er vanskleig å være jernkvinne hele tiden og "være på vakt". Ingen kan være 100 prosent trygg.

For meg er det også lett å tenke nå, etter at jeg selv har vært der, at hadde jeg bare reagert på den og den signalen riktig, hadde jeg bare kuttet ham ut etter at han antydet det og det, ja da så...men fakta er jo at par som blir kjærester, som gifter seg som oftest ikke har hatt en helt plettfri fortid. Det kan ha vært miksete signaler, pauser, what not? I teorien er det veldig fint med "antenne"utsagnet, men det er ikke så lett å implementere i det virkelige liv. Du kan ikke kutte ut folk for små svaheterer, da kan du risikere å aldri ende opp med noen som helst. Og hun sier jo at han oppførte seg bra, de traff slekten osv. Han er en dritt, punktum.

Jeg tror ikke at Ts er uten ryggrad altså...

Skrevet

Der er jeg faktisk uenig med deg. Man trenger ikke å være dumsnill, ha dårlig selvtillit, "ikke ha antenner" osv for å havne i sånne situasjoner. Man kan rett og slett bli lurt noen ganger. Det er vanskleig å være jernkvinne hele tiden og "være på vakt". Ingen kan være 100 prosent trygg.

For meg er det også lett å tenke nå, etter at jeg selv har vært der, at hadde jeg bare reagert på den og den signalen riktig, hadde jeg bare kuttet ham ut etter at han antydet det og det, ja da så...men fakta er jo at par som blir kjærester, som gifter seg som oftest ikke har hatt en helt plettfri fortid. Det kan ha vært miksete signaler, pauser, what not? I teorien er det veldig fint med "antenne"utsagnet, men det er ikke så lett å implementere i det virkelige liv. Du kan ikke kutte ut folk for små svaheterer, da kan du risikere å aldri ende opp med noen som helst. Og hun sier jo at han oppførte seg bra, de traff slekten osv. Han er en dritt, punktum.

TS som svarer nå...

Jeg vil ikke si jeg er uten ryggrad! Er ei vnelig jente med beina godt plantet på jorda.

Men man kan jo ikke se det værste i alle, må tørre å satse og å stole på folk! Ellers kan man jo bare kutte ut alt av forhold...

Jeg ble rett og slett lurt, personen hadde spaltet personlighet...

Skrevet

Hvis han bare var ute etter sex, så var han en svindler når han lot deg presentere for dine nærmeste. Slikt gjør man ikke hvis man ikke anser seg for å være kjæresteprosjekt.

Det kan tenkes at han først vurderte noe mer, og etterpå fikk litt kalde føtter, men ikke kaldere enn at han kunne ha litt sex innimellom.

Jeg ønsker deg en ekte mann av ære, og ett godt liv. Du var heldig som ble kvitt den typen såpass fort, hadde det godt lenger, så hadde nok kjærlighetssorgen også blitt verre.

Skrevet

jeg har selv vært borti en slik type. Men jeg lot meg lure ganske lenge....i 9 måneder fungerte jeg som hans leketøy. Han sa alltid de rette tingene for å få meg til å bli (ja da,ja da...jeg er smertelig klar over at jeg var uhyre dum og naiv), men samtidig ville han aldri si at vi var sammen, eller noe i den duren. Jeg fikk til slutt nok av dusten og "dumpet" han (kan vel ikke dumpe noen en ikke er sammen meg? :fnise: ). Først da kom han krypende og deklarerte sin kjærlighet, fortalte hvor glad han var i meg, spurte om ikke jeg ville flytte inn, etc. Da gikk det opp for meg hvor patetisk fyren virkelig var! Jeg kuttet han tvert og gav han grei beskjed om at det løpet var kjørt. Hadde han ment det så hadde han oppført seg laaangt bedre fra begynnelsen av.

Så TS meningen med historien min; du har det så utrolig mye bedre uten en slik person i livet ditt! ja, det gjør vondt nå, men det går over! jeg angret aldri et eneste sekund, og et par måneder etter at jeg ryddet han ut av livet mitt traff jeg en fantastisk fyr som jeg nå er forlovet med :rødme:

Du fortjener bedre enn en slik person! så ha vennine kvelder, spa dager, gå ut i vår solen og nyt livet. Det finnes tusen vis av fisk i havet som fortjener deg så uendelig mye bedre enn det denne personen gjør! :jepp: Du er ikke tjent med å ha en slik person i livet ditt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

mente "det og det signalet". hadde "den og den kommentaren" der opprinnelig. bare for å være litt pirkete :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...