Gå til innhold

Jeg skal bleke tennene hos tannlege..

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg bestemt meg for å gjøre. Jeg bor i en mindre by, der jeg går fast til en flink tannlege som koster en tredjedel av prisen til tannleger i storbyer. Kontoret mangler kortterminal og interiøret bærer preg av 70-tallet.

Derfor er jeg usikker.. Skal jeg ta sjansen på å bleke dem der, eller bør jeg f.eks. dra inn til en ordentlig tannklinikk i storbyen like ved her? Er det kvalitetsforskjell på blekemiddelet og hvordan det blir gjort?

Trenger råd, damer (og menn:)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spør tannlegen der om hvilke produkter han bruker og om han rett og slett er dyktig i følge ham selv og evt pasienter.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dytter, og håper flere ser tråden :)

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg tviler på at dette kommer til å bli noe problem. De må uansett bruke midler som er godkjente her i Norge, og det skal mye til for at det går galt. Ikke kan jeg helt se for meg hva som skulle gå galt heller.

Det er en simpel greie. Du får sånn "guffe" i munnen for å lage avstøpning til plastskinner, og så bruker du blekemiddel oppi den plastskinna. Tannlegen gjør nok ikke de store feilene når det gjelder en så enkel oppgave.

Skrevet

Hvor mye må man regne med at sånt koster? Og ca hvor lenge varer effekten?

Gjest Badabing
Skrevet

Det er vanskelig å gi noe godt svar på det. Prisene er svært forskjellige. Tror jeg betalte i underkant av 3000 kroner for å få sjekket tennene (at de i det hele tatt kunne blekes), blekeskinner oppe og nede, blekemiddel(4 ampuller med blekemiddel). Det varierer jo hvor mye blekingsmiddel man trenger også, noen har veldig gule tenner.. Tannlegen hjelper med å se hvor mye blekingsmiddel man trenger ved å se på tennene dine, og hvor mange nyanser hvitere man ønsker.

Disse blekeskinnene varer jo i prinsippet evig. Man trenger altså bare å kjøpe flere ampuller med blekingsmiddel når man er tom og trenger å bleke dem igjen. Hvor lenge blekingseffekten varer, kommer helt an på hvordan du passer på tennene dine. Søsteren min bleket tennene sine for over to år siden, og de er fortsatt fine og hvite. Jeg bleker dem derimot ca en gang i året, da jeg drikker kaffe daglig, rødvin, te etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...