Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 For meg representerer prinsesse Madeleine av Sverige alt som er galt med monarki. Leser i diverse aviser at bare hittil i år har hun vært på flere "venninneferier", blant annet til Verbier og London, i tillegg til Thailandferie med kjæresten etc. Hun har også shoppet stort, blant annet en Hermes-veske til 100 000 kr. Alt dette for penger hun slettes ikke har tjent selv!! Synes det er så bakvendt at en person som ikke viser noe annet talent enn shopping og soling skal bli så respektert og satt opp på en pidestall som kongelig. Hva tenker dere om dette? Ja, jeg vet det finnes andre ting å irritere seg over, men dette irriterer meg akkurat her og nu.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Tja. Det er vel ikke noe verre at hun drar på shopping enn at andre kongelige gjør det. Man kan jo knapt åpne et blad uten å se bilder av diverse kongelige på shopping i Paris designerhus. For ikke lenge siden var det søstra som var og handlet. Men det er kanskje annerledes med henne fordi hun er tronarving eller?
Gjest Trajan Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Ja hva så det er ikke akkurat det Norske monarkiet hun er en del av. Eller har du glemt at den Norsk-Svenske union ble oppløst i 1905 ?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Ja hva så det er ikke akkurat det Norske monarkiet hun er en del av. Eller har du glemt at den Norsk-Svenske union ble oppløst i 1905 ? Har DU glemt at vi har en kongefamilie som er en like parasitterende gjeng? Hater at de blir glorifisert "Mette Marit kommer!" hurra liksom.. Mette-Marit? Hun som er så glad i Valentinokjoler til 250 000 kr som VI betaler for? Betaler også for en viss herr Ari Behn. for ikke å nevene retsen av familien. Hva er egentlig forskjellen mellom det og tilby å betale naboens mat og boligutgifter? like vilt
Gjest hogwash Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Gjør Madeleine noe verre enn andre fra kongehus i Norge og europa..?
Larsern Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Gjør Madeleine noe verre enn andre fra kongehus i Norge og europa..? Nei, og da er det vel greit?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Gjør Madeleine noe verre enn andre fra kongehus i Norge og europa..? Neppe, men hun er penere. Kanskje det er der skoen trykker? Leser forresten at Madde skal til USA og jobbe for en veldedig organisasjon i noen uker. De som tror de kongelige ikke jobber bør følge med på litt annet enn hva de har på seg av klær og smykker. Jeg er glad jeg slipper det livet de lever under total overvåkning og konstant fulgt av granskende og misunnelige blikk.
Gjest Micka Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Hun er ihvertfall akkurat slik jeg forbandt med prinsesser da jeg var lita jente. Vakker, overdådig luksus, masse fine klær og smykker. Når man er voksen har man det med å se litt mørkere på livet, dessverre, og beundring går over i misunnelse enkelte ganger.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Neppe, men hun er penere. Kanskje det er der skoen trykker? Leser forresten at Madde skal til USA og jobbe for en veldedig organisasjon i noen uker. De som tror de kongelige ikke jobber bør følge med på litt annet enn hva de har på seg av klær og smykker. Jeg er glad jeg slipper det livet de lever under total overvåkning og konstant fulgt av granskende og misunnelige blikk. Ja. Så hvor mye jobbing er det egntlig? Jeg tror vel de gjør noe helt annet enn hva vi vanlige dødelige hadde måttet gjort i samme sted.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #11 Skrevet 14. april 2010 TS her. Jeg mener ikke at dette ikke gjelder andre kongelige også, jeg brukte Madeleine som illustrasjon siden hun har vært mye i media i det siste. Jeg er mann, så misunnelig på hennes utseende er jeg heller ikke. Er man nødt til å være misunnelig, bare fordi man mener at penger og posisjon er noe man bør ha gjort seg fortjent til? Jeg er da ikke misunnelig på Petter Stordalen f.eks, selv om han har en posisjon og et utseende mange ønsker seg. At Madeleine jobber noe særlig, tror jeg lite på. I hvert fall ikke det vi tenker på som jobb - da hadde hun vel ikke hatt tid til å reise på ferier hele tiden. Hun pusler vel med litt veldedighetsarbeid innimellom, for å bidra til kongefamiliens prektige image utad, med full oppvartning fra sin stab, og selvsagt soling, bading, shopping og råkjøring (som hun også har blitt tatt i flere ganger, men aldri måttet gjøre opp for seg).
Gjest gjestdeluxe Skrevet 14. april 2010 #12 Skrevet 14. april 2010 For meg representerer prinsesse Madeleine av Sverige alt som er galt med monarki. Hvordan skal et monarki være da?
Gjest gjestdeluxe Skrevet 14. april 2010 #13 Skrevet 14. april 2010 Jeg er da ikke misunnelig på Petter Stordalen f.eks, selv om han har en posisjon og et utseende mange ønsker seg. ??!
Gjest Micka Skrevet 14. april 2010 #14 Skrevet 14. april 2010 TS her. Jeg mener ikke at dette ikke gjelder andre kongelige også, jeg brukte Madeleine som illustrasjon siden hun har vært mye i media i det siste. Jeg er mann, så misunnelig på hennes utseende er jeg heller ikke. Er man nødt til å være misunnelig, bare fordi man mener at penger og posisjon er noe man bør ha gjort seg fortjent til? Jeg er da ikke misunnelig på Petter Stordalen f.eks, selv om han har en posisjon og et utseende mange ønsker seg. Han er vel den minst tiltrekkende jeg kan tenke meg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #15 Skrevet 14. april 2010 Ja. Så hvor mye jobbing er det egntlig? Jeg tror vel de gjør noe helt annet enn hva vi vanlige dødelige hadde måttet gjort i samme sted. Tja, se på kongeparet vårt feks. De jobber nok ganske mange flere timer i året enn de fleste pensjonister gjør.
Gjest Koukla Skrevet 14. april 2010 #16 Skrevet 14. april 2010 Betaler også for en viss herr Ari Behn. for ikke å nevene retsen av familien. Ari Behn har vel ingen apanasje..? :klø:
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #17 Skrevet 15. april 2010 Hun reiser på ferier. Ja hva så?
Gjest nobilian Skrevet 15. april 2010 #18 Skrevet 15. april 2010 For meg representerer prinsesse Madeleine av Sverige alt som er galt med monarki. Leser i diverse aviser at bare hittil i år har hun vært på flere "venninneferier", blant annet til Verbier og London, i tillegg til Thailandferie med kjæresten etc. Hun har også shoppet stort, blant annet en Hermes-veske til 100 000 kr. Alt dette for penger hun slettes ikke har tjent selv!! Synes det er så bakvendt at en person som ikke viser noe annet talent enn shopping og soling skal bli så respektert og satt opp på en pidestall som kongelig. Hva tenker dere om dette? Ja, jeg vet det finnes andre ting å irritere seg over, men dette irriterer meg akkurat her og nu. *** Hvor var du da Martha startet engle-skole, da Mette Marit ble avslørt som knarker og da Ari Den Meningsløse entret podiet?
Bohemia Skrevet 15. april 2010 #19 Skrevet 15. april 2010 *** Hvor var du da Martha startet engle-skole, da Mette Marit ble avslørt som knarker og da Ari Den Meningsløse entret podiet? Vedkommende undret seg sikkert like mye over Madeleine Den Meningsløse som soler seg og shopper vesker til 100 000 kr, da som nå. Med rette.
Vanya Skrevet 16. april 2010 #20 Skrevet 16. april 2010 Vedkommende undret seg sikkert like mye over Madeleine Den Meningsløse som soler seg og shopper vesker til 100 000 kr, da som nå. Med rette. Signerer! Greit nok at det nå er allmenn kjent (og snart godtatt?) at de kongelige skal ha flere rettigheter, men leve på samme måte som oss andre, men det betyr vel ikke at vi synes det er positivt at monarkiet er i fritt fall? Personlig synes jeg prinsesse Victoria er den eneste av de kongelige i de nordiske landene som ter seg som en dronning. Mette-Marit, Madeleine og Marie (den danske prinsessen), er alle eksempler på damer som passer bedre i Hollywood enn som kongelige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå