Gå til innhold

Platanias, Chaniakysten, Kreta

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen insidertips til denne byen? Ting å gjøre? Steder å se? Bra restauranter?

Vurderer en uke der nå til våren. Lyst å slappe av, men kan gjerne finne på ting.

Jente 19/20år

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Synes akkurat Platanias er litt slitsomt...

Har dere mulighet, lei bil en dag eller to.

Et besøk til Palaiochora på sørsiden anbefales! Koselig by og fin strand.

Lagunen "Elefonisi" helt på det sør-vestre hjørnet er fantastisk! Sies å være en av Europas fineste laguner...

http://images.google.com/images?hl=en&q=elefonisi&um=1&ie=UTF-8&ei=fOnES7jSJsKaOITZqK4P&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=3&ved=0CBwQsAQwAg

Endret av charlott
Gjest redstar
Skrevet

Synes egentlig platanias er kjedelig og egentlig bare full av 14/16tiser som fester og drikker. Er egentlig ikke mye å gjøre, stranden er jo fin da og det servers god mat på resturantene, chania er en fin by(spesiellt "gamledelen" om du går inn i smågåtene langs havnen) men platanias er ikke så mye egentlig:s

Jeg ville også ha leid bil og kjørt litt rundt pluss det er en båt sightseeing som er litt kjekk(nå husker jeg jo selvfølgelig ikke hva den heter) men denne kan du få opplyst på hotellet som regel da det er reisebyråene som har denne men det er iverfall en heldags båt tur der du kan sole deg på dekket og det er et stokk på veien der det er kjempe fint å bade:)

Platanias/chania er for meg en plass jeg ikke drar til igjen , er kjekt den første gangen men drar ikke tilbake dit.

Men du får nok en kjempe kjekk ferie om dette er første gang du drar dit:) :goodbye:

Skrevet

Dra til chania, havna er nyyydelig på kvelden. Gammel moske og lang molo og fyr. Spaser i gamlebyen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, skal ta det med meg:)

Bare å komme med flere tips om noen har. Gode restauranter eller hva som helst

• 2 måneder senere...
Skrevet

Er nettopp kommet hjem etter en uke på fantastiske Kreta nå i mai/juni 10. Ikke så varmt der nede nå men for et sted. Leide bil i 4 dager og kjørte runde nærmest på måfå oppe i fjellene. For et sted. Tavernaer uten meny men med utrolige matretter, lokalprodusert oliven, honning og vin, hjertevarme og empati. Ja, dere finner alt dette om dere bare drar 10-15 minutter inn i landet fra de store feriestedene.

Vi leide som sagt en bil der nede og det fantes et utall av mer eller mindre seriøse utleiere. Er skeptisk når samme person og kontor er vekslebutikk, selger sightseeingturer, internettsurfing og bilutleie. Fant et firma som TUI bruker som hadde gode priser og noe vi satt pris på en hyggelig svenske? som pratet veldig godt norsk. Sa at mesteparten av kundene deres kom tilbake og det forstår vi godt. Dumme oss gikk tomme for bensin langt oppe i fjellene. Hva skulle vi gjøre? Ringte utleiefirmaet og etter litt over 1 time så kom de med reservebensin. Skulle heller ikke ha noe ekstra betalt for det. Bra service. Fin hjemmeside har de også på http://www.speedwheel.no Anbefales både Kreta og Speedwheel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...