Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg farget håret med en permanent, lys gyldenbrun farge fra Garnier (5.3) for ca en måned siden. Fargen er ok, men jeg synes den kan være litt for "gulaktig" under noen lysforhold, og har lyst på en litt kaldere tone. Har en glansvaskpakke i mellombrun (havanna) fra Schwartzkopf Country Colours her, som jeg har vært fornøyd med tidligere (uten annen farge under), men hva skjer med hårfargen om jeg bruker denne nå? Risikerer jeg rosa, grønne eller blå toner..?

Alternativet er å gå til frisøren selvsagt, men det koster jo endel mer :) håret har ikke vært farget permanent med annen farge, og den opprinnelige hårfargen er en rimelig blass/kommuneaktig mellomblond etter vinteren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det går helt fint..har eksprimentert masse med mørke og lyse brunfarger. En glasnvask vil ikke dekke så mye da..så du hadde nok fått best resultat med f.eks lys brun hårfarge.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bruke sølv eller lilla sjampo? En av de skal fjerne gulskjær, og en skal gi mer liv.

Skrevet

Fargen er veldig gyllen, bruker den selv.. tror det må mer enn en sjampo til for å dempe gulskjæret.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Jeg tror heller ikke lilla eller sølv sjampo vil fungere særlig bra, kanskje bare gjøre fargen blassere. Lysebrun permanent farge er vel lurt, men vil håret bli ganske mørkt da, når det er farget fra før?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor får en kjøpt glansvask? Eventuell pris? Er det farge i den?

Jeg hadde en runde å forhørte meg i fjor, og fikk beskjed hos frisørsalongene at de ikke solgte, men jeg kunne bestille time for å ta en glansvask.

Gjest hudenmin
Skrevet (endret)

Har en glansvaskpakke i mellombrun (havanna) fra Schwartzkopf Country Colours her, som jeg har vært fornøyd med tidligere (uten annen farge under), men hva skjer med hårfargen om jeg bruker denne nå? Risikerer jeg rosa, grønne eller blå toner..?

Jeg mener å tro at dette er toning, og ikke glansvask. :)

Artikkel vedr. bl.a. glansvask og toning: http://www.klikk.no/mote/skjonnhet/article455603.ece

Hvor får en kjøpt glansvask? Eventuell pris? Er det farge i den?

Jeg hadde en runde å forhørte meg i fjor, og fikk beskjed hos frisørsalongene at de ikke solgte, men jeg kunne bestille time for å ta en glansvask.

Wella Color Fresh (glansvask/semipermanent) - http://www.lookfantastic.com/haircare/colour - men den sitter bare noen få vasker (har prøvd den selv).

Selv bruker jeg for tiden Wella Color Touch (toning/demipermanent) med "4% developer" (kan velge mellom det og 1,9%). Toning/demipermanent farge holder i ca. 6 uker: http://www.wellaprofessionals.no/consumer/products/colour/color_touch_2009/index.php

I frisørsalonger koster Wella Color Touch rundt 170,- (inkl. developer og Wella Lifetex "balsam/maske"). Jeg har betalt ca. NOK 40,- for farge og developer på eBay.

Endret av hudenmin
Skrevet

Du kan trygt bruke den, MEN den vil nok mest sansynligvis blir en god del mørkere enn den du har... Men trygt er det, du slipper å få noen form for skjær i andre farger :)

Sølvshampo og lillashmapo er for blondt hår og hjelper ikke mot gyldent skjær i brunt hår...

Skrevet

Ja lys brunt blir ganske mørkt..prøve mørk blod eller blond farge kanskje.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for enda flere svar :) Er usikker på om frisyren jeg har nå kler at den blir vesentlig mørkere, så mulig jeg må ta en tur til frisøren uansett, men kjekt å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...