Gjest A Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Hmm. Jeg tenker mye på damen min som har reist bort og lurer på: Hva ønsker dere damer mest at skal skje når hun kommer hjem fra en tur? Jeg veit det høres dumt ut å spørre men jeg lurer på det alikevel. Jeg vil at hun skal vite om at jeg har tenkt mye på hun når hun var borte. Hun skal forstå at hun er det beste i livet mitt -og kanskje jeg kan gjøre noe som hun husker seinere- at hun likte. Hva liker dere damer best? Jeg tenkte aldri på sånt før, men jeg har bynt å tenke på det nå. Jeg vil at hun skal komme hjem og at jeg kan gi hun en fin velkommen hjem følelse. Jeg har tenkt på mat: Hva bør jeg lave? Det må være noe norskt noe og ikke pizza eller taco. Hun spiser ikke biff. Hun liker salat som jeg har tenkt å ha med ruccola i og små brødbiter, olje, eddik. Men det må væere noe mer som er typisk norsk- og som jeg klarer å lave. Hva mer bør man gjøre? Jeg har vasket huset, og klærne. Men jeg kommer ikke på noe mer- for jeg er ikke så god på dette her. Det er mitt første long-time-relationship. Setter pris på svar
Gjest A Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Hmm. Jeg tenker mye på damen min som har reist bort og lurer på: Hva ønsker dere damer mest at skal skje når hun kommer hjem fra en tur? Jeg veit det høres dumt ut å spørre men jeg lurer på det alikevel. Jeg vil at hun skal vite om at jeg har tenkt mye på hun når hun var borte. Hun skal forstå at hun er det beste i livet mitt -og kanskje jeg kan gjøre noe som hun husker seinere- at hun likte. Hva liker dere damer best? Jeg tenkte aldri på sånt før, men jeg har bynt å tenke på det nå. Jeg vil at hun skal komme hjem og at jeg kan gi hun en fin velkommen hjem følelse. Jeg har tenkt på mat: Hva bør jeg lave? Det må være noe norskt noe og ikke pizza eller taco. Hun spiser ikke biff. Hun liker salat som jeg har tenkt å ha med ruccola i og små brødbiter, olje, eddik. Men det må væere noe mer som er typisk norsk- og som jeg klarer å lave. Hva mer bør man gjøre? Jeg har vasket huset, og klærne. Men jeg kommer ikke på noe mer- for jeg er ikke så god på dette her. Det er mitt første long-time-relationship. Setter pris på svar Sorry, jeg tenker det kom i feil tråd som burte vært om samliv.
Gjest A Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Burte man fortelle henne om ting som mansyns er litt flaut med seg sjøl at man tenkte når hun var borte? Som at man ikke fikk sove uten hun...(Eller at man skriver på KG mens man venter på hun, og ikke treffer noen venner...Eller snuser på hennes jakke...Og blir trist fordi hun ikke er her. Aldri opplevd sånt før, så jeg blir litt skremt av meg sjøl ..)
Minttu Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Jeg tenker på mat som jeg pleier å spise, men kanskje ikke har fått spist mens jeg har vært borte. Og senga mi, alltid så godt å komme hjem og legge seg! Så å skifte på senga kan jo være fint Pleier å reise bort med min kjære, så jeg savner jo ikke han. Men hadde jeg reist alene, ville det vært fint å fått oppmerksomhet, kos, sex når jeg kom hjem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Ro deg ned, ikke skrem henne bort med å overfalle henne med det samme hun kommer innenfor dørstokken Vask huset og gjør det fint og ryddig, tenn lys, kjøp noen avskårne blomster å plasser rundt i huset, lag favoritt måltidet hennes, sett på hennes favoritt musikk. (ja, dette er klisjèer, men fungerer iallefall på meg :gjeiper: ) Det er greit at du forteller henne at du har savnet henne veldig, veldig mye, men pass på at du ikke virker helt besatt..... Hun har sikkert (forhåpentligvis) savnet deg like mye.
Momseguri Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Syns dette virket kjempekoselig jeg! Jeg syns alltid det er dødskoselig når mr.N har tenkt på meg når jeg var vekke, og har prøvd å gjøre det koselig til jeg kommer hjem :rødme: Hvis du lager middag (fisk kanskje?) og har ryddet og satt frem ett glass vin kan jeg ikke tro noe annet enn at hun blir kjempeglad
Gjest A Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Ok, roe meg ned var en veldig bra ide... Bytte på senga har blitt gjort. Blomster: Men jeg har allergi mot blomster... Er det viktigst at det er noen mat hun alltid spiser? Jeg kan ikke gi hun rundstykke med gulost eller rødt syltetøy, lissom... Besatt: Yes I am. Jeg trenger psykolog. Overfalle: Ok, jeg skal ikke gjøre det.
Gjest A Skrevet 13. april 2010 #8 Skrevet 13. april 2010 Hvis du lager middag (fisk kanskje?) og har ryddet og satt frem ett glass vin kan jeg ikke tro noe annet enn at hun blir kjempeglad Vet du om noe navn på noen fisk som jeg kan kjøpe?Hva bør man ha sammens med fisken? Kan jeg bruke noe ris...Pga når jeg prøver å lave poteter så blir dem alltid litt som grøt... Hun liker brokkoli...
Momseguri Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 Men altså: PUST Poenget med innlegget mitt er at når du allerede har lagt så mye tanke i det blir hun glad! Hva du lager til middag spiller ikke så stor rolle, så lenge du faktisk lager middag
Gjest A Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 Men altså: PUST Poenget med innlegget mitt er at når du allerede har lagt så mye tanke i det blir hun glad! Hva du lager til middag spiller ikke så stor rolle, så lenge du faktisk lager middag Tnx Jeg tenker jeg blir rolig med en gang hun bare er her... Med middag pleier jeg å være god på Fjorland.. Men jeg ville helst lavd noe ordentlig. Hva slags vin smaker godt- for jeg drikker aldri det så jeg veit ikke noe om hva som smaker best.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #11 Skrevet 13. april 2010 Jeg hadde blitt superglad bare av å oppdage at du har gjort en innsats! Ren leilighet, rent sengetøy, god mat, synes du er flink jeg! Men som de andre sier ikke vær desperat! Fortell at du savnet henne ja, absolutt, men ikke skrem henne ved å bli intens nå! Du kan fint har ris til f.eks laks eller ørret, lag en god salat til, men jeg synes det er enda bedre om du kutter poteter i båter, i illfast form, tar på litt olivenolje, krydrer med litt oregano, i ovnen på 250 grader ca 15-20 min. Stek fisken på panna til den har fått en fin gyllen brun stekeskorpe. Om potetene er ferdige før fisken, så setter du bare ovnen ned til 100 grader, og lar dem bare stå der til resten av maten er ferdig! Et raskt oppkok på grønnsakene, å du kan servere maten :-) Ikke glem noe å drikke til! Lykke til!
skandale Skrevet 13. april 2010 #12 Skrevet 13. april 2010 Det finnes mye veldig enkelt som også er veldig godt! Selv oppdaga jeg akkurat hjemmelaga tomatsuppe. Ser ut som en skikkelig gourmetsuppe, og smaker deretter. Tror du hun liker det? Isåfall kan jeg sende deg den superenkle oppskriften. Hvaslags vin folk liker er veldig individuelt. Drikker hun litt vin? Har dere en tomflaske stående du kan memorere etiketten på? Eller er noen flasker frisk cider like greit? Sitronvann med isbiter er også godt når du kommer inn døra, tørst og sliten etter mye reising. Ellers tror jeg du har gjort alt rett!
Gjest A Skrevet 13. april 2010 #13 Skrevet 13. april 2010 Jeg hadde blitt superglad bare av å oppdage at du har gjort en innsats! Ren leilighet, rent sengetøy, god mat, synes du er flink jeg! Men som de andre sier ikke vær desperat! Fortell at du savnet henne ja, absolutt, men ikke skrem henne ved å bli intens nå! Du kan fint har ris til f.eks laks eller ørret, lag en god salat til, men jeg synes det er enda bedre om du kutter poteter i båter, i illfast form, tar på litt olivenolje, krydrer med litt oregano, i ovnen på 250 grader ca 15-20 min. Stek fisken på panna til den har fått en fin gyllen brun stekeskorpe. Om potetene er ferdige før fisken, så setter du bare ovnen ned til 100 grader, og lar dem bare stå der til resten av maten er ferdig! Et raskt oppkok på grønnsakene, å du kan servere maten :-) Ikke glem noe å drikke til! Lykke til! Oki:) Supert. Kjempemasse takk for svar Skal passe på om å bli intens. (Hun sier jeg kan bli det.. Joda: Det kan jeg..) Tusen takk, damer :rødme:
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #14 Skrevet 13. april 2010 Stek fisken på panna til den har fått en fin gyllen brun stekeskorpe. Lykke til! P.S. Krydre fisken med litt salt pg pepper. Med fisk mener jeg fiskefileèr som du finner i frysedisken ;-)
Facepainter Skrevet 13. april 2010 #15 Skrevet 13. april 2010 Vask kåken, kjøp inn blomster, levende lys og dempet Al Green på stereoen, god middag og vin. Det virker for meg.
Gjest A Skrevet 13. april 2010 #16 Skrevet 13. april 2010 Det finnes mye veldig enkelt som også er veldig godt! Selv oppdaga jeg akkurat hjemmelaga tomatsuppe. Ser ut som en skikkelig gourmetsuppe, og smaker deretter. Tror du hun liker det? Isåfall kan jeg sende deg den superenkle oppskriften. Hvaslags vin folk liker er veldig individuelt. Drikker hun litt vin? Har dere en tomflaske stående du kan memorere etiketten på? Eller er noen flasker frisk cider like greit? Sitronvann med isbiter er også godt når du kommer inn døra, tørst og sliten etter mye reising. Ellers tror jeg du har gjort alt rett! Tomflaskene hadde jeg hivi ut... Sitronevann var smart. Jeg tenker jeg prøver den fisken. Oxo at jeg skal skaffe henne sjokoladekake fra Peppes...
Stinelin Skrevet 13. april 2010 #17 Skrevet 13. april 2010 (endret) Sørg for at du er komfortabel og har kontroll, det er mye bedre enn menn som er usikre på om ting er bra nok. Rent og pent hus, godt og varmt, og noen stearinlys og musikk hun liker. Sjokoladekake fra Peppes og rødvin er herlig, jeg hadde mye heller ville ha det enn middag! (Om du kjenner en venninne av henne vet hun kanskje hvilken vin hun liker best. Det er jo helt topp da, om du legger litt innsats i å finne en hun liker). Og ikke stress, vi liker ikke stress Det er også viktig at du møter henne og hjelper til å bære inn om hun har med seg mye, for det er slitsomt. Men det viktigste av alt; rent sengetøy og en blid mann som er klar for har-savnet-deg-sex!! (Mye bedre med avslappet mann med glimt i øyet enn en som er fortvilet fordi maten ikke er perfekt/ og hun har spist noe på veien/ får dårlig samvittighet osv... ) En gang til; ikke stress eller vær for intens. La henne slappe av, men vis selvfølgelig at du er glad for å se henne. (Tviler ikke på at det blir noe problem for deg ) Edit: Håper kjæresten min leser dette, siden jeg kommer hjem i helga Endret 13. april 2010 av Stinelin
Louie Skrevet 13. april 2010 #18 Skrevet 13. april 2010 (endret) Lite konstruktivt svar fra meg; jeg er glad på dine vegne. Gjør det enkelt men omtenksomt. Ikke fyll kåken med roseblader liksom. Forøvrig har jeg veldig sansen for svaret til Stine over. Endret 13. april 2010 av Louie
LetThemEatCake Skrevet 13. april 2010 #19 Skrevet 13. april 2010 Du har redan gjort allt jag skulle vilja, haha. Jag vill komma hem till ett rent hus och lagad mat. Lite tända ljus också då, men det är ju bara en detalj. Och när det gäller maten så skulle jag bli lika glad för pizza som jag skulle bli för en 200 kronors oxfilé. Det viktiga är att du inte ligger på soffan och grymtar när jag kommer hem, och att det inte luktar skunk i huset.
Gjest A Skrevet 13. april 2010 #20 Skrevet 13. april 2010 Sørg for at du er komfortabel og har kontroll, det er mye bedre enn menn som er usikre på om ting er bra nok. Det er også viktig at du møter henne og hjelper til å bære inn om hun har med seg mye, for det er slitsomt. (Mye bedre med avslappet mann med glimt i øyet enn en som er fortvilet fordi maten ikke er perfekt/ og hun har spist noe på veien/ får dårlig samvittighet osv... ) Jeg tenker (vet) at jeg blir rolig når hun kommer. OG så hjalp det mye at dere damer ga meg tips og matoppskrift Det blir litt mer følelse av kontroll med sånt. Jeg kommer til å hjelpe med å bære. Det gjør jeg alltid. Hun skjønte ikke det alltid før -når hun kom på fex toget og jeg bærer tinga. Så helt forundra ut. Men jeg ble oppdratt sånn, så det gjør jeg. Hun trenger ikke egentlig å spise nonting i det hele tatt. Bare at hun ser at jeg har ordna noe til hun pga jeg vil hun skal føle seg vært glad i. (Jeg blir garantert sulten om natta etter at vi har gjort det- og spiser opp maten likavel ) (Jeg er litt glad for at INGEN som svarte i tråden lo av meg som er blitt helt bløt og pinglete og savner hun. Ikke sånn jeg pleier å være i det hele tatt... Så det var litt fint at ingen sa noe om at akkerat det var unormalt... ) Nå blei jeg faktisk veldi trøtt Så da får jeg vel sove nå da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå