Gå til innhold

slutte på p pillen...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg sluttet for tre måneder siden, og fikk mens i dag. Vil det si at jeg da er klar for å bli gravid? ellers kan det fortsatt ta et år som noen snakker om...

dumt spørsmål sikkert, men spør alikevel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens i dag tyder på at EL var for ca 14 dager siden. Siden dette er første mens så blir det sikkert litt vanskelig å beregne neste EL - siden du da mest sansyneligvis ikke vet hvor lang syklus du har? Men evt EL tester fra ca dag 10 kan jo hjelpe deg å finne ut når EL er ventet :) Så da er du "klar for å bli gravid" :)

Skrevet

Du er sikkert klar for å bli gravid, men det kan hende at p-pillene fortsatt setter preg på syklusene dine. Men det betyr jo ikke at du ikke kan bli gravid, bare at det er litt vanskeligere å beregne når man bør ha mest sex (rundt eggløsning).

Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

nman sier jo at det kan ta opptil et år før man kan bli gravid etter man har sluttet på pillen.. er dette for de som ikke får mensen på et år etter pilleslutt?

Skrevet

nman sier jo at det kan ta opptil et år før man kan bli gravid etter man har sluttet på pillen.. er dette for de som ikke får mensen på et år etter pilleslutt?

Man kan visst få mensen uten å ha eggløsning, men ikke få eggløsning uten mensen har jeg hørt. Det er jo endel som skal til for at det skal klaffe, så hvis ikke du merker noe til eggløsning selv kan det jo kanskje være verdt å prøve EL tester av noe slag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...