Bailaora Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Ser at det stadig snakkes om en "god hudpleierutine". Hva innebærer det? Selv bruker jeg ansiktskrem hver morgen, og det er det. Har normalhud. Vil gjerne gjøre mer for huden ettersom alderen begynner å sette sine spor. Tips til en god rutine?
Rosebud Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 En god hudpleierutine inneholder nok noen flere ingredienser enn ansiktskrem. Jeg kan foreslå følgende: Rekkefølge morgen og kveld: 1. Rens; enten rensemelk som fjernes med bomull, eller gel som skummer og fjernes med vann. 2. Toner/ansiktsvann for å fjerne rester av rens og smuss på huden, samt gjenopprette PH-balansen og lukke porene. 3. Serum tilpasset din hudtype. Trygt valg for veldig mange: MD Formulations continuous renewal serum. 4. Ansiktskrem og øyekrem. Fint om du bruker egen nattkrem på kveldstid. Et par-tre ganger i uken bør du bruke en god skrubb for å fjerne døde hudceller og gi ekstra glød til huden - Den aller beste i mine øyne er MD Formulations face & body scrub. Du kan også med fordel bruke ansiktsmaske et par ganger i uken, velg en som jobber mot dine problemområder - uansett om det er kviser, rynker eller manglende glød. En god hudpleierutine er ikke en god hudpleierutine uten gode produkter med trygge ingredienser. Jeg anbefaler med glede både Decleor og MD Formulations. Disse er svært dyre i norske salonger, men fåes billigere på nett. MD er billig på prettyskin4less.com, og Decleor er billig på cheapsmells.com. Jeg ser på god hudpleie som en investering, og det er ofte lett å merke forskjell på kvaliteten på produktene, og det viser seg på huden. Lykke til med din gode hudpleierutine
Jade Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 (endret) En god hudpleierutine er også å ha et sunnt kosthold og stumpe røyken Og(!); smilerynker er vakkert! Skal du ha en god hudpleierutine, så må du vite din hudtype for å få de rette produktene. En hudpleier vil hjelpe deg med dette. Mange gjør dette gratis uten forpliktelser! Møt hudpleieren "face to face". Jeg ser ikke for meg at konsultasjon over nett kan være noe særlig. Ikke kan de kjenne på huden din, og mye av vurderingen blir tatt på halvgode bilder og dine egne (uproffesjonelle) observasjoner. Når du har funnet din hudtype, så begynner jakten på produkter. Mange sverger til de og de merkene og har superfin hud pga det. Men husk at ikke alle produkter er gode for alle! Enten de heter Decleor, MD Formulations eller *grøsse* Garnier. Og trygge ingredienser kan man jo diskutere hva er... Så; lær deg litt mye om ingredienser i hudpleieprodukter/kosmetikk, les ingredienslisten, kjøp/få vareprøver før du kjøper produkter til tusenvis av kroner, ikke se deg blind på hva andre synes er bra (men lytt likevel!), kjøp på utenlandske nettbutikker(!!!!!), og husk at de dyreste produktene ikke *alltid* er de beste (men noen ganger er det dessverre det)! Men *litt* fattig må man regne med å bli i starten i løpet av prøvingen og feilingen. Det er sikkert fryktelig ukorrekt av meg, men jeg dropper toner (rensen min trenger ikke det) og serum (jeg er fornøyd med hudkremen min og trenger ikke noe til å "korrigere" (som det sies at serumet er for), dessuten så ser jeg ut som en diskokule selv med en dråpe serum under kremen). Endret 13. april 2010 av Jade
Tulle Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Eg fjernar sminke med vatten og olje. Bruker ingen fuktighetskrem. Eg har fin hud, og får ofte skryt for det frå andre. Så her fekk eg bakoversveis :gjeiper:
Gjest redstar Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Jeg bruker å rense huden min hver morgen og hver kveld, makeup fjerner samt en cleaner. Jeg bruker også Toner etterpå, samt en god fuktighetskrem. En for morgenen og en for kvelden da jeg ønsker en frisk og morgenen og en dempendeo g pleiende på kvelden, og ellers skrubber jeg 2-3 ganger i uken. Nøkkelen min er egentlig en skikkelig god fuktighetskrem (med solfaktor så klart!) Jeg synes ikke man bør overdrive men heller la huden slappe av men holde den ren og huske fuktighetskrem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå