Gå til innhold

Vognteppe eller lignende

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage et vognteppe, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Jeg hadde tenkt jeg skulle sy (med enkel symaskin), for jeg kan ikke hekle, strikker ganske dårlig og er altfor utålmodig til å brodere. Om det skulle være litt strikking eller brodering involvert så takler jeg det, men hovedarbeidet bør bestå av sying.

Finnes det noen nettsteder med ideer og mønstre? Har prøvd å søke men finner ikke annet enn masse broderier og enkeltsider med bare bilder.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet fine syoppskrifter i bøker på biblioteket. Så mitt beste tips, gå på biblioteket og lån deg noen bøker :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset. :)

Har du noen titler å anbefale? Eller leter du bare gjennom hele sømhylla?

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

ts her

Nå har jeg vært på biblioteket og funnet masse fine mønster! Bestemte meg for et av dem, og er nå klar til å sy.

Bare EN ting til først: Hvor stort skal et vognteppe egentlig være?

Jeg fant nemlig ingen oppskrifter på vogntepper spesielt, bare masse forskjellige tepper. Så nå må jeg bare tilpasse sånn at størrelsen blir bra.

(Det er en gave, så jeg har ingen vogn å måle som utgangspunkt)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Ville dele en oppskrift på et vognteppe som jeg har laget. Det skal strikkes, men poster det selv om du helst ville ha syoppskrifter. Jeg er ingen kløpper i strikking, men dette var superenkelt å lage. (Kan sløyfe perlestrikk og bare strikke rett, det gjorde en venninne av meg) Strikkes på store strikkepinner og går derfor veldig fort! :)

Drops Polaris garnet er vanskelig å oppdrive, jeg brukte dobbel Drops Eskimo garn.

Vognteppe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...