Gjest Siv Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Jeg sendte en melding til min venninne, som jeg ser 2-3 ganger i måneder. Jeg spurte om vi skulle finne på noe i det fine været og møtes på vårt vanlige sted (bussholdeplass ikke langt fra henne). Da får jeg et svar etter 2 timer, som sier at hun ikke orker å finne på noe med meg fordi jeg aldri møter til avtalt tid og at hun er lei av å vente på meg! WTF?? Er ikke dette en veldig barnslig måte av henne? Ja, jeg er en av de som ofte (nesten alltid) kommer for seint til avtaler, men synes ikke dere også at dette er å overreagere?
Gjest Blå Fisk Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Dersom ho alltid blir sittende å vente på deg så skjønner jeg ho godt. Når du kommer for seint er du respektløs ovenfor henne, og når det har skjedd over lang tid og du ikke virker interessert i å endre deg, så er det naturlig at ho setter strek.
Gjest CookieMonster Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Jeg skjønner henne veldig godt. Har selv en i familien som alltid og da mener jeg alltid er forsinket. Har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har stått og venta 30 min ++... Hadde jeg vært venninnen din så hadde jeg droppet deg helt...
Gjest hah. Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Jeg sendte en melding til min venninne, som jeg ser 2-3 ganger i måneder. Jeg spurte om vi skulle finne på noe i det fine været og møtes på vårt vanlige sted (bussholdeplass ikke langt fra henne). Da får jeg et svar etter 2 timer, som sier at hun ikke orker å finne på noe med meg fordi jeg aldri møter til avtalt tid og at hun er lei av å vente på meg! WTF?? Er ikke dette en veldig barnslig måte av henne? Ja, jeg er en av de som ofte (nesten alltid) kommer for seint til avtaler, men synes ikke dere også at dette er å overreagere? Hvorfor kommer du ofte (nesten alltid) for sent til avtaler? Dette er virkelig respektløst av deg, og jeg forstår din venninne utrolig godt! Hvorfor skal hun sitte der og vente på deg, mens du KASTER BORT tiden hennes med å ikke en gang vise så mye respekt at du møter opp til riktig tid. Ærlig talt, mennesker som ikke tenker lengre enn som så burde ikke bli så sjokkert når vennene ikke gidder å vente lengre. Antar at dette innlegget ble litt brutalt, men kun fordi jeg virkelig har et standpunkt i denne saken og at jeg ikke synes noe om det du gjør.
Jade Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Kjempeflott at venninnen din endelig setter foten ned, og heller bruker tid på venner som gidder å møte til avtalt tid!
Caramela Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Enig med alle de øvrige. Å måtte vente på noen som "aldri" kommer.. nei, slikt funker ikke i lengda!
MissStiles Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 En sånn venninne har jeg og. Vi har kjent hverandre siden vi var små. Foreldrene våre er også venner. De kom alltid for seint når familiene skulle besøke hverandre. Nå bor vi ikke i samme by lengre. Forrige gang jeg dro for å besøke noen venner i byen som hun bor i, så gadd jeg ikke å si fra til henne en gang. Hun kommer alltid for seint eller glemmer avtalen. Hun gratulerte meg ikke med dagen i år heller. Så tror vi mister hverandre sakte etter hvert.
Gjest Siv Skrevet 13. april 2010 #8 Skrevet 13. april 2010 Ja, selvfølgelig er det forkastelig av meg å komme for seint. Det tar jeg selvkritikk på. Det jeg reagerer på er måten dette ble gjort på; at hun ikke tar dette opp med meg på en skikkelig måte, men bare velger å ende vårt vennskap. Vi har jo ledd av hvor surrete jeg er, men hun har aldri gitt meg noe signal om at dette er så alvorlig at hun faktsik ikke vil møte meg mer. Før altså denne meldingen kom som lyn fra klar himmel. Jeg savner jo venninna mi og ønsker å ha henne i livet mitt! Og setter spørsmålstegn ved at et voksent menneske på 33 år velger å løse en negativ situasjon på denne måte. (Vi har kjent hverandre siden vi var russ sammen og har holdt sammen siden det)
Jade Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 Det kan hende hun kvir seg for å ta opp slike ting. Hvis du setter pris på vennskapet, kan du jo be om en sjanse til. Og faktisk komme tidsnok fra nå av. Men det er selvsagt opp til henne om hun ønsker å gjøre det eller ikke. Man har ikke oppsigelsestid på venner. Og man trenger heller ikke "gyldig" oppsigelsesgrunn.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 Jeg har også venner som i varierende grad er presise eller upresise. Men i dagens SMS verden er faktisk ikke dette et problem. Når man blir forsinket gir man beskjed. Dersom man regner med at det kan være vanskelig å komme presis så avtaler man ikke et definitivt klokkeslett - man avtaler et ca tidsrom. MEN det skal også sies at jeg ikke hadde giddet å sitte i et busstopp gang etter gang for å vente på noen som ikke kom. Det kan også være at venninnen din har prøvd med hint og tips uten at du har tatt deg bryet med å forstå dette. Nå sa hun fra: hun gidder ikke mer. Hadde hu visst at du visste veldig godt om at du alltid er for sen og ikke gidder gjøre noe med det så hadde hun antagelig blitt enda krassere.
Louie Skrevet 13. april 2010 #11 Skrevet 13. april 2010 Jeg skjønner henne godt TS. Lov bot og bedring - og forandre deg. Jeg blir irritert på folk som er for sein når de skal møte meg, min tid er faktisk minst like mye verd som deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå