Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de rare/sunne menneskene som helst ikke er det minste interessert i å bli brun. For det første blir jeg ikke fint brun (blir bare gulbeige), for det andre synes jeg blek hud er penest. Det er meg, og jeg respekterer at andre liker noe annet. I tillegg er jeg sterkt utsatt for hudkreft pga. veldig mye føflekker så jeg har ikke annet valg enn å beskytte huden.

Men... I fjor brukte jeg faktor 50. Og selv om den gjorde jobben sin, så var det et h***** å ha med å gjøre. Kjøpte en 3-4 typer og alle var ekstremt klissete og trakk ikke inn i huden. De kostet alt fra 1-500kr per flaske. Jeg gikk rundt og følte meg klissete og ekkel hele sommeren.

Så jeg er ute etter en sunblock eller en solkrem som bevarer huden min blek og fin (og beskytter mot stråling såklart) som ikke er klissete, og som helst ikke koster aaalt for mye. Men jeg er villig til å betale litt (maks 500) for å finne en som virkelig duger.

Faktor lavere enn 25 er uaktuelt, helst rundt faktor 50.

Videoannonse
Annonse
Gjest Coarvi
Skrevet

Jeg ba om råd her i fjor, og ble anbefalt en solkrem til ansikt fra La Roche Posay (vet ikke om jeg stavet det riktig, men det fås på apotek). Den som er beregnet på fet hud (den er ganske tyntflytende) passer hvertfall meg veldig bra, den beste solkremen jeg har prøvd hittil i konsistens. Dette er faktor 50.

Du kan gjerne be om en prøve på den før du kjøper, jeg fikk med meg noen prøver hjem hvertfall.

Skrevet

Jeg skal ikke bare ha til ansiktet; jeg må ha til hele kroppen. Ansiktet får jeg omtrent ikke farge i uansett, kombinert solfaktor i ansiktkrem og foundation blir 45 ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ingenting i veien for å bruke ansikts-solkrem til hele kroppen, den eneste forskjellen er vel egentlig at den for ansiktet gjerne er oljefri. Jeg brukte den Coarvi anbefaler i hele fjor, og den er veldig behagelig, lett å smøre ut, og omtrent melkeaktig i konsistensen. Det er bare 50 ml i flaska, så jeg brukte nok et par-tre flasker i løpet av sommeren, men det var det verdt syns jeg.

Gjest Coarvi
Skrevet

Jeg skal ikke bare ha til ansiktet; jeg må ha til hele kroppen. Ansiktet får jeg omtrent ikke farge i uansett, kombinert solfaktor i ansiktkrem og foundation blir 45 ;)

Da har jeg også positiv erfaring med La Roche Posay sin til kroppen. Husker ikke hva den het, var nå et eller annet med "Gel" i navnet, men det er noen år siden. Husker ikke faktoren, men kan ikke ha vært under 50 hvertfall siden jeg er ekstremt sensitiv og tok den med meg til Sør/Øst-Asia. Men den er selvfølgelig mye mer klissete enn den til ansikt.

Har du ellers prøvd f.eks Decleor sine solprodukter? Eller har de kanskje ikke høy nok faktor?

Skrevet

Mener å huske at Decleor sin ikke har høy nok faktor ja.

Hva ligger La Roche posay på i pris? Hvor får man kjøpt det? :)

Skrevet

Hvilke merker testet du forrige vår/sommer? Nyskjerrig siden jeg er på jakt etter den perfekte solkrem selv :)

Skrevet

Eucerin Kids, En fra Ambre Solaire som jeg kjøpte i Sverige (får ikke så høy faktor her), denne fra Boots, denne fra Boots, Cosmica, og en annen jeg kjøpte i Sverige som jeg ikke husker hva heter for den heiv jeg før jeg dro hjem.

Gjest Coarvi
Skrevet

Mener å huske at Decleor sin ikke har høy nok faktor ja.

Hva ligger La Roche posay på i pris? Hvor får man kjøpt det? :)

Får kjøpt det på apotek med godt utvalg (altså ikke alle som har det). Ligger på sånn typisk apotekpris, under 200-lappen mener jeg å huske. Men som sagt, be om en prøve på kremen først, apoteket jeg var på hadde hvertfall mange prøver liggende...:) Kjenner til hvor surt det er å betale for produkt etter produkt og aldri finne noe som duger!

Skrevet

Da skal jeg hvertfall prøve den! :)

Men er det noen som vet forskjellen på sunblock og solkrem med høy faktor? Er det noen forskjell?

Gjest Coarvi
Skrevet

Sunblock er bare høy faktor, trodde ikke det var lov å kalle noe sunblock lengre...?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og syns 'blek er best'. Men solkremsesongen er en mare, syns jeg..

Allerede nå vil jeg helst begynne å smøre inn ansikt, meeen, det blir et dårligere sminkeresultat med sminke over solkremen, fordi den er så 'fettete' at sminken ser 'gnidd' ut utover..Ikke pent..Og jeg har fargeujevnheter i huden som jeg gjerne vil dekke til.

Vet jo det fins hudkremer med solfaktor, men nå har jeg det siste året brukt den beste hudkremen jeg har kommet over konsistensmessig, Vichy Nutrilogue 1 ( trakk kjempefint inn i huden - aldri opplevd maken til deilig krem og konsistens! ), så den kan jeg bare ikke bytte.

En annen ting er at jeg fikk ødelagt flere klesplass pga solkrembruk sist sommer..

Kantene ble helt gule, etc..

Nei, sol og sommer er 'problematisk' - blir gjerne til at jeg velger å sminke meg og heller være inne i skyggen uten solkrem, og utsette 'utegjøremål' til kvelden, enn å se ujevn og fæl ut i ansiktet med solkrem og ikke sminke / 'halvgørete' sminke ute i sola.

Hjalp kanskje ikke TS så mye, men..ulp..bare en liten hilsen fra en blek en. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jan marini sin SPF30 synes jeg synker godt inn og gjør ikke påføring av sminke til noe mareritt i det hele tatt.

Skrevet

Jan marini sin SPF30 synes jeg synker godt inn og gjør ikke påføring av sminke til noe mareritt i det hele tatt.

Denne har jeg bestillt i år, gleder meg til å teste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...