Gå til innhold

Til dere menn

Anbefalte innlegg

Gjest Ulykkelig gift
Skrevet

Jeg vet mange lurer på akkurat dette om det finnes virkelig trofaste gode menn igjen i denne vonde verden??

Det er bare flere og flere som opplever utroskap nå og jeg er en av dem som dere sikkert forstår.

Og jeg vet det ikke er noe sånn galt med meg så hvorfor er det så vanskelig for mannen å bare si nei til andre??? Og ikke bare det,men oppsøker det selv og bare lyger for det om en står forann personen med bevis..

Men til dere menn der ute, finnes dere ennå som er helt trofaste og virkelig vet hva kjærlighet er og tar vare på den ????

Tusen takk for alle svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Trofaste menn er vanligere enn du tror. Minst 60%av mine venner er slike, og mange av disse har vært med kona i over 15 år.

Å være trofast handler også om å velge det. Om å bestemme seg. En mann som har bestemt seg for å være trofast, er gjerne trofast. Jeg velger å være trofast med min kjære.

I ferske forhold, så kan det lett bli litt surr, før man får bestemt seg.

Endret av I Grosny
Skrevet

Statistisk sett er jo flere kvinner enn menn utro, så jeg skjønner ikke hvorfor du vinkler det motsatt.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Statistisk sett er jo flere kvinner enn menn utro

Er de?

Gjest Ulykkelig gift
Skrevet

Trofaste menn er vanligere enn du tror. Minst 60%av mine venner er slike, og mange av disse har vært med kona i over 15 år.

Å være trofast handler også om å velge det. Om å bestemme seg. En mann som har bestemt seg for å være trofast, er gjerne trofast. Jeg velger å være trofast med min kjære.

Dette er noe av det beste jeg har hørt på lenge og du har helt rett.var godt å høre

At en bestemmer seg for å være trofast.

Men jeg mener jo og at hvis en virkelig elsker noen så har en ikke lyst på andre

Gjest Ulykkelig gift
Skrevet

Statistisk sett er jo flere kvinner enn menn utro, så jeg skjønner ikke hvorfor du vinkler det motsatt.

Er flere og flere kvinner som er utro ja, men tror nok mennene er i flertall ennå..

Og prøvde ikke vinkle det motsatt, jeg bare rett å slett lurte på om det finnes gode virkelige trofaste menn igjen

Gjest thisisnotanick
Skrevet

Men til dere menn der ute, finnes dere ennå som er helt trofaste og virkelig vet hva kjærlighet er og tar vare på den ????

Ja.

Utroskap handler ikke om kvinner vs. menn. Forskjellene i statistikker spriker og er så liten at den går under feilmarginen.

Jeg tror utroskap handler mer om mangel på selvdisiplin eller evnen til å kommunisere i ett forhold.

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

Jeg vet mange lurer på akkurat dette om det finnes virkelig trofaste gode menn igjen i denne vonde verden??

Det er bare flere og flere som opplever utroskap nå og jeg er en av dem som dere sikkert forstår.

Og jeg vet det ikke er noe sånn galt med meg så hvorfor er det så vanskelig for mannen å bare si nei til andre??? Og ikke bare det,men oppsøker det selv og bare lyger for det om en står forann personen med bevis..

Tusen takk for alle svar..

Jeg har vært trofast i mitt nåværende forhold, men jeg har tidligere vært utro. Jeg kan si med 100% sikkerhet at jeg aldri kommer til å være utro igjen, delvis fordi det var en ubehagelig erfaring, men også fordi vårt forhold ikke er 100% lukket :)

Man er ikke nødvendigvis en utro person selv om man har gjort en feil, noen personer er bare ikke ment å være sammen, og da blir det fort problemer.

Endret av MikeWaters
Skrevet

Jeg tror at mange som elsker noen har slik sperre, men det er også mange som kan kjenne at andre fyrer opp noe. De kan allikevel være veldig glad i sin kjære, eller de kan være i en litt kritisk bølgedal. Når slike ting skjer, så velger man . For mange er dette valget helt automatisert(fremmedsex er såpass fjernt at man ikke tenker på å gjennomføre slikt). Man bare velger å ligge unna fremmed godteri. er det så veldig mye vanskeligere enn å la være å gå inn på bakeriet når man er på slankekur? Eller å ligge unna flaska for en tørrlagt alkoholiker?

Dette er et helt uvitenskapelig, og erfarings/gjetningsbasert innlegg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå kan eg'kje ein gong lenger se deg

du e borte i ei tåke av begjer'

så seie du vil ligga med meg

eg vet ikkje ka eg ska gjer - eg må gå.

eg har for møkje å tape, for lite å vinna

det e feigt men eg må bare sjå å forsvinna

eg går ut i nåttå fremdeles forblinda - eg tapte men vant

- eg tenke det går kanskje fleire tog

eg ser bort på måene - den klarte seg og.

Skrevet

ame='Ulykkelig gift' date='13 april 2010 - 17:09' timestamp='1271171354' post='7981867']

Jeg tror at mange som elsker noen har slik sperre, men det er også mange som kan kjenne at andre fyrer opp noe. De kan allikevel være veldig glad i sin kjære, eller de kan være i en litt kritisk bølgedal. Når slike ting skjer, så velger man . For mange er dette valget helt automatisert(fremmedsex er såpass fjernt at man ikke tenker på å gjennomføre slikt). Man bare velger å ligge unna fremmed godteri. er det så veldig mye vanskeligere enn å la være å gå inn på bakeriet når man er på slankekur? Eller å ligge unna flaska for en tørrlagt alkoholiker?

Dette er et helt uvitenskapelig, og erfarings/gjetningsbasert innlegg.

Jeg kjenner mennesker som aldri i sitt liv hadde trodd de skulle kunne utsette sin partner for utroskap. Og som allikevel gjorde det. Forhold som sover danner det beste grunnlaget for å la seg drive med av følelsen av å bli sett, bekreftet og begjært. Jeg tror disse behovene er så grunnleggende for oss mennesker at vi er tilbøyelige til å lukke øynene for det vi vet - at utroskap er galt.

Men man trenger ikke være en notorisk utro mann selv om man tok et feilsteg som man angrer på, og som til og med kanskje førte til at det ble fart i forholdet igjen fordi man så hvor farlig det er å sove. Men det er en stor pris å betale for noe som kanskje kunne vært løst på en mindre kriseaktig måte.

Gjest Ulykkelig gift
Skrevet

Her er det ikke snakk om å angre en gang. her er det snakk om å aldri innrømme det for meg og bare leve videre.. er akkurat som om jeg ikke har noe med det..

Men tusen takk for alle svar, jeg ser et lys i tunnelen hvertfall :)

Hilsen Ulykkelig gift

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Her er det ikke snakk om å angre en gang. her er det snakk om å aldri innrømme det for meg og bare leve videre.. er akkurat som om jeg ikke har noe med det..

Men tusen takk for alle svar, jeg ser et lys i tunnelen hvertfall :)

Hilsen Ulykkelig gift

Høres ut som du forhåpentligvis snart er lykkelig skilt!

Gjest lolita___
Skrevet

Er du forsatt gift med han??Finnes dessverre mange dritsekker i denne verden.Utroskap er det vondeste man kan oppleve,det kan ødelegge en person helt.Jeg håper du klarer de gjennom dette og får trøst hos familie og venner.Du fortjener bedre,hvis du forsatt er gift bør du forlate han.En gang utro alltid utro..

Min eks var utro mot meg nå er han gift.Kontakter meg på facebook og vil møtes så det sier vel alt om personen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi finnes. Men det er ikke mange igjen av oss. Å være utro mot noen jeg dypt elsker, vil aldri være aktuellt uansett omstendighet. Jeg kan ikke ha sex uten dypere følelser, så det er umulig for meg å være utro.

Gjest lolita___
Skrevet

Ja, vi finnes. Men det er ikke mange igjen av oss. Å være utro mot noen jeg dypt elsker, vil aldri være aktuellt uansett omstendighet. Jeg kan ikke ha sex uten dypere følelser, så det er umulig for meg å være utro.

Håper jeg finner en som deg en dag...

Gjest Ulykkelig gift
Skrevet

er fortsatt gift med han, sliter veldig men lar ikke han se det.

Jeg er helt enig med du siste som skrev at du kan ikke ha sex uten dype følelser.

Sånn har jeg alltid vært og vil nok alltid være sånn..

Jeg prøvde en one night stand for noen år tilbake og det ga meg ingenting.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner mennesker som aldri i sitt liv hadde trodd de skulle kunne utsette sin partner for utroskap. Og som allikevel gjorde det. Forhold som sover danner det beste grunnlaget for å la seg drive med av følelsen av å bli sett, bekreftet og begjært. Jeg tror disse behovene er så grunnleggende for oss mennesker at vi er tilbøyelige til å lukke øynene for det vi vet - at utroskap er galt.

Men man trenger ikke være en notorisk utro mann selv om man tok et feilsteg som man angrer på, og som til og med kanskje førte til at det ble fart i forholdet igjen fordi man så hvor farlig det er å sove. Men det er en stor pris å betale for noe som kanskje kunne vært løst på en mindre kriseaktig måte.

Man må jo ha egenverdighet nok som mann til å forlate det stakkarslige forholdet man er i, om det skurrer så fantastisk mye.

Det er de som ikke er klar over når forholdet er dødfødt, og det sovner hen. Også har du de som faktisk ønsker å ha det bra, og tar vare på seg selv.

Utroskap er en konsekvens av dårlig dømmekraft i sitt eget liv.

Men er det overraskende at folk er utro, når du støtt og stadig hører om menn og damer som begjærer i tanken helt tilfeldige forbipasserende på gaten? For dette kunne jeg aldri vært i stand til.

Nei, den dagen jeg føler at jeg må oppsøke oppmerksomhet fra andre mennesker, er en dag det er best å gå inn i meg selv. Hvis jeg ikke er istand til å gjøre noe med det, så forlater jeg forholdet og slutter å oppføre meg som en egoistisk gris.

Gjest lolita___
Skrevet

er fortsatt gift med han, sliter veldig men lar ikke han se det.

Jeg er helt enig med du siste som skrev at du kan ikke ha sex uten dype følelser.

Sånn har jeg alltid vært og vil nok alltid være sånn..

Jeg prøvde en one night stand for noen år tilbake og det ga meg ingenting.

Skal du forsette å være gift eller skille deg??Var han utro over lengre periode??

Gjest Ulykkelig gift
Skrevet

Tror jeg kan snakke for mange jenter her når jeg sier :

Du er jo en drømme mann og kunne ønske det var meg.

Takk for at du finnes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...