Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey.

Hvordan får man endret IP adressa på en Windows Vista, der man ikke har eget nettverk men kobler til nabon's nett? Har åpnet cmd, skrevet inn configip/renew men jeg vet ikke om det har funka. Og hvordan finner man ut sin egen IP-adresse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det meningen at du skal bruke naboens nett eller ikke? mener du at den kobler default til der ?

Din ipadresse er vel den første som kommer opp når du går på på start-kjør , cmd og så skriver ipconfig...

Om du skal gi fra deg ipn så skriver jeg iallefall følgende:

ipconfig /release

for å refresh ip:

ipconfig /renew

Configip har jeg aldri brukt, og hvis jeg prøver det på min vista så får jeg feil kommando.

Gjest Nedfall
Skrevet

Hey.

Hvordan får man endret IP adressa på en Windows Vista, der man ikke har eget nettverk men kobler til nabon's nett? Har åpnet cmd, skrevet inn configip/renew men jeg vet ikke om det har funka. Og hvordan finner man ut sin egen IP-adresse?

Du skal få ny adresse på den måten du beskriver, men det kommer an på hvor lang leasetime ruteren er satt opp med (tror default er ett døgn?).

Du finner ipadressen din pc bruker under "Trådløst LAN-kort Trådløs nettverkstilkobling:" når du skriver inn ipconfig. Lease time finner du her. (Network Connection Details)

..og nå håper jeg du faktisk har spurt naboen om lov til å låne nettet hans?

Skrevet (endret)

Om du mener ekstern/WAN IP kan det hende den ikke kan endres, mest sannsynlig ikke, kommer an på hva slags abonnement naboen har. Den interne kan endres ved å restarte PC om du er litt grønn, eller "release" forbindelsen om du er mindre grønn.

whatsmyip.org viser din eksterne IP - intern er den du ser om du kjører ipconfig i cmd.

Endret av Facepainter
Skrevet

Du skal få ny adresse på den måten du beskriver, men det kommer an på hvor lang leasetime ruteren er satt opp med (tror default er ett døgn?).

Du finner ipadressen din pc bruker under "Trådløst LAN-kort Trådløs nettverkstilkobling:" når du skriver inn ipconfig. Lease time finner du her. (Network Connection Details)

..og nå håper jeg du faktisk har spurt naboen om lov til å låne nettet hans?

Det er nå da ikke en ''han'' som er naboen min, men... ;-)

Jeg fant det ut. Takk.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

spiller vel ingen trille om det er en han eller hun TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...