Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Min samboer og jeg eier en leilighet sammen, men det er kun han som formelt sett står som eier per idag (vi har papir oss imellom om at vi eier halvparten hver). Han har lån på boligen om det har noen betydning (og jeg har i den forbindelse signert på papirer om realkausjon). Jeg har ingen gjeld tilknytet min andel av boligen. Nå vil vi at jeg også skal føres opp som eier. Er det noe som vet hva som må gjøres og hvor mye det vil koste oss? Det er snakk om en borettslagsleilighet. Jeg skal ta kontakt med boligbyggerlaget, men tenkte jeg skulle høre her først.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Det er bra du endrer til å stå oppført som eier. jeg gjorde det ikke og det papiret vi hadd emellom oss var ugyldig da det ikke var vitner som hadde skrevet under. Jeg mistet da mye penger da det ble slutt. Ta kontakt med banken og be dem oppføre deg som eier, da du har lån på leiligheten du også. Det koster deg ikke noe mer mener jeg, men mulig jeg tar feil. I verstefall må det tinglyses på nytt ca 1500,- om jeg husker rett.
ejoty Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Nå vil vi at jeg også skal føres opp som eier. Er det noe som vet hva som må gjøres og hvor mye det vil koste oss? Det er snakk om en borettslagsleilighet. Jeg skal ta kontakt med boligbyggerlaget, men tenkte jeg skulle høre her først. Du må kontakte styret/forretningsfører, slik at du blir registrert som eier hos dem. Mulig du også må godkjennes som ny eier av styret. Evt. eierskiftegebyr som må innbetales for å bli registrert må du nesten sjekke med de hva er. I tillegg må du tinglyses som eier. Les mer om "Tinglysing i burettslagsandelar" her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå