Gå til innhold

Påkledning av barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kansje dumt spørsmål. men jeg spør likevel. Hva kler dere på barna deres i barnehagen til innebruk? Jeg tenkte på barn som er fra 2-4 år og denne årstiden når det er mildere, men fremdeles litt kaldt? kan man droppe ullsokkene utenpå ullstrømpebuksen?

Blir takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva bruker du inne hjeme?

Hvis du bruker ullstrømper fortsatt inne, så vil jeg anta at h*n trenger det i barnahagen også, men ikke ellers.

Skrevet

Bor i Oslo-området. Sønnen har nå på undertrøye, genser, strømpebukse, bomullsokker og bukse inne. Han er 3 år. Snart dropper vi nok strømpebuksa, tenker jeg.

Skrevet

Synes ikke det er dumt spørsmål.

Den "mellom-tida" nå er litt vanskelig synes jeg.

Jenta mi hadde idag på seg bomullsstrømpebukse, bomullsbody, bukse, sokker.

Skrevet

eldste på 5 går med strømpebukse, skjørt, tskjorte og en tynn genser inne i barnehagen om dagen.

Minste på 3 går bare med strømpebukse, tskjorte og en tynn genser inne

Skrevet

Gutten min er 1,5 år og er nok ganske varm av seg. Inne bruker han kun body og stømpebukse. Evt bukse i stedet for strømpebukse, men aldri begge deler. Ull har vi bare brukt på det kaldeste om vinteren, og da stort sett ENTEN ullbody ELLER ullstrømpebukse. begge deler i ull var alt for vamt innendørs.

Skrevet

Lillejenta er også varm av seg, og hun går i bomullsbody/-genser og bomullsstrømpebukse eller bukse og bomullssokker. Strømpebukse og bukse er for varmt for henne nå, og ull utgår. Det er oppskriften på sur og misfornøyd unge hele dagen. Den ulla vi bruker nå er tidvis leggvarmere over strømpebuksene på morgenkvisten hvis det er kaldt, og tynn ulldress ute hvis hun sitter i vogn eller bæretøy. Nå går hun ikke i barnehage enda, men vi er i åpen barnehage 3-4 dager i uka, og jeg går ut fra at inneforholdene der er tilsvarende "vanlige" barnehager. Vi bruker stort sett alltid tynne skinntøfler inne (Robeez).

Skrevet

Snuppa er 16 mnd, vi bruker fremdels bare ull innerst(body eller tynn genser, strømpebukse eller stilongs &sokker), men har lagt vekk den tykkeste ulla. Det er ikke *så* varmt enda, og hun sitter jo mye på bakken når de er ute, og med ull innerst så holder hun jo varmen selv om hun skulle bli våt. Inne i barnehagen har hun ei tynn bukse og en tunika over, skinntøfler på beina, hjemme går hun stort sett i .

Skrevet

Vår og høst har vi stort sett alltid hatt ull innerst, og vanlig bukse og genser over. Med avtale med barnehagen om at de kler av om det blir for varmt inne. (Da blir det altså kun ullundertøyet inne.)

Har kun ett lag med ullsokker/strømpebukse, og heller tøfler på i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...