Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å bruke foundation, solpudder, rouge, eyeliner, to typer øyenskygger, mascara og lipgloss, og i tillegg har jeg farget øyenbrynene, men får høre at jeg nesten ikke har på meg sminke. Så blir nok helt feil å spørre menn om dette ja :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest boblebrus
Skrevet

Før jeg ble sammen med kjæresten brukte jeg endel sminke, særlig øyesminke. Jeg liker å sminke meg og synes det er gøy å leke meg med farger osv, men da jeg sto på badet her om dagen og skulle sminke meg litt ekstra, stoppet kjæresten i døra da jeg bare hadde på meg litt eyeliner og mascara: "Sånn!" sa han. "Nå skal du ikke ha på mer, nå er du kjempefin!" :ler: Typen synes det er fint med litt sminke, men ikke for mye til hverdags. Det skal se naturlig ut. Han liker også at jeg pynter meg litt med enkle smykker og slike ting (desverre for han er jeg ikke kjempeglad i sånt, jeg begynner bare å fikle med det før jeg til slutt tar det av :fnise: )

Skrevet

1. Liker du at kvinner går med sminke? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Jeg er en fan av minimalisme når det kommer til sminke. Less is more.

Jeg synes også det er fint når de går uten.

2. Hvilke type sminke / farger synes du er pent på kvinner?

Dette har jeg ikke peiling på, og legger sjeldent merke til slikt. De kan gjøre hva som helst så lenge det har litt klasse og smak.

3. Hvis du ikke liker at kvinner bruker makeup, hvordan foretrekker du at de pynter seg?

Jeg synes det er veldig fint når de viser litt pupper og lår.

Skrevet

For meg er variasjon det beste. Alt fra ingenting til det dramatiske og vulgære - alt etter situasjonen. Sånn litt hore og madonna... Legger heller lettere merke til velstellte negler og gjerne med en farge som matcher stilen ellers.

Skrevet

Jeg vet ikke hva make-up er, men synes de som kan sminke seg blir super vakre, nesten som kunst. Selv vurderer jeg å male på meg en six-pack mage :) De som er vakrest uten sminke synes jeg ofte er de lyse. På de kan det være utrolig vakkert med litt/svak rød farge i kinnene og sexy med grønn eye-liner eller hva det heter det de tegner opp rundt øynene heter. Synes nå jeg da.

Skrevet

make-up er et engelsk ord for sminke.

Skrevet

Aha... :fnise: kan man ikke bare skrive det da når det er det man mener.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Derav uttrykket "sminkesex" :lur:

Skrevet

Less is more.

Det er min holdning. Med det mener jeg ikke at jeg er imot sminke på noen som helst måte, men jeg liker best kvinner som ser naturlig pene ut. Og det er mange jeg kjenner som er penere uten sminke, enn med sminke - i mine øyne naturligvis.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker til vanlig foundation, concealer, pudder, solpudder, øyenskygge, eyeliner og maskara, men får alltid høre at jeg er så pen uten sminke:P At jeg er naturlig pen. LOL! Det ser faktisk ikke ut som jeg har på sminke, det skal jeg innrømme. Når jeg skal på fest bruker jeg akkurat det samme, bare mye mer!

Skrevet

Dette tror jeg det blir vanskelig å få skikkelige svar på, da mitt inntrykk er at gutter ofte tror jenter som er naturlig sminket, ikke har sminke på i det hele tatt. De har ikke like godt øye for denslags, naturlig nok siden de ikke bruker sminke selv.

Jeg har for eksempel en bror som kan si at "idag ser du så naturlig og usminket ut", når jeg faktisk har både mascara og blusher på. Først når jeg skal ut på byen, og i tillegg til mascara og blusher har både foundation, highlighter, øyenskygge og leppestift på, ser han at jeg ser sminket ut. ;)

Det er helt riktig, og derfor er min teori at kvinner sminker seg mer for andre kvinner enn de gjør for menn.

De fleste menn har imidlertid opplevd forskjellen på morgenen og etter litt empirisk forskning vil jeg hevde at naturlig sminke, tilpasset situasjonen er å foretrekke foran usminket. Iallefall for alle over 20.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Dette tror jeg det blir vanskelig å få skikkelige svar på, da mitt inntrykk er at gutter ofte tror jenter som er naturlig sminket, ikke har sminke på i det hele tatt. Jeg har for eksempel en bror som kan si at "idag ser du så naturlig og usminket ut", når jeg faktisk har både mascara og blusher på.

Haha....ja, det har også jeg hørt. Er "naturlig" for menn det mange jenter kaller "lett make-up"?

• 2 uker senere...
Gjest Elijah
Skrevet

Jeg foretrekker en jente som ser naturlig ut, men hun kan gjerne være sminket. Sagt på en annen måte, så liker jeg ikke jenter som er tydelig sminket.

Besvarte det spørsmålet? :)

Skrevet

Kan ikke fordra kvinner som dynker seg i brunkrem.

Jeg er fornøyd sålenge dere ser greit bra ut med lite/ingen sminke. Hvis jeg ser noen med ekstra mye sminke begynner jeg virkelig å lure på hvordan de ser ut uten all den sminken, ikke bra...

De fleste ser da ganske bra ut hvis de har en sunn livsstil.

Vanskelig for meg å si hvordan dere skal pynte dere egentlig, hehe. Dere kan pynte dere litt, men ikke sånn at dere MÅ applye sminke hver dag for å se bra ut.

Skrevet

Vi jenter føler nok en større forandring med og uten sminke enn det gutta ser.

Jeg liker å sminke meg og fremheve det som er pent på meg. Det er mange lure triks.... :) Og er ellers enig med flertallet. Overdreven sminking er sjeldent pent. Man kan kanskje sminke seg mye, men diskre. Ikke at man ser det!

• Liker 1
Gjest Heidila
Skrevet

Les is more hvis jenta ikke kan å sminke seg. Kan du derimot å sminke deg,så kan jodet meste være fint. Det er jo sey med smokey eyes på en fest feks. Mange menn liker det også,men når de får spm om hva de liker best sier de fleste naturlig *booring * ;) hehe

syns det er litt arti da, man kan bruke masse sminke og likevel se ut som man har på seg lite :)

stakkars mannfolka, lett å lure med falske øyevipper,falske negler. foundation så det ser ut som vi har plettfri hud, extentions og innlegg i bhene ;) hihi

Gjest hogwash
Skrevet

1. Så lenge det ikke overdrives er det greit nok det...

2. Diskret er nøkkelordet for min del. Fremhev de beste trekkene, men hold det dempet.

3. Helst litt "classy". Ja, jeg legger merke til pene damer med skjørt oppunder rumpeballene og utringing til navlen, men mister fort litt respekt for de som vil vise seg sånn.

Skrevet

Kjæresten min sier at han liker sminke, men ikke for mye. :) Men tror han godtar at jeg går uten sminke en dag, hvis jeg bare har pleid resten. Rettet ut håret, nappet øyebrynene og brukt fuktighetskrem. Da ser huden fresh og naturlig ut, og jeg får en helt annen glød når jeg retter ut håret. :D

Hvis jeg hadde vært mann, tror jeg at jeg hadde foretrukket jenter som er velstelte og som ser pene og friske ut uten sminke, eller jenter som er flinke til å sminke seg og får det til å se naturlig ut.

Ofte når vi jenter ikke sminker oss, kan vi nesten se syke og daffe ut (det er hvertfall det vi synes selv, og da ser vi jo sånn ut!). Jeg pleier å fikse det med å vaske ansiktet i kaldt vann, nappe brynene og bruke en fuktighetskrem... :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...