Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke mann, men svarer likevel.

Bruker ikke mye sminke i hverdagen, kanskje mascara og øyenskygge, noen ganger foundation..

Er kronisk syk, og på dårlige dager når jeg er skikkelig sliten, kan jeg se litt ut som jeg er narkoman eller noe :P

Da vil mannen min helst at jeg sminker meg litt, men dreier seg bare om litt farge på øyelokk/kinn/munn så jeg ser litt friskere ut.

Han fordrar ikke tykke lag med sparkel, og det gjør ikke jeg heller.

Bruker foundation av og til for å få litt jevnere farge i ansiktet, men da et tynt lag i en farge som er bittelitt lysere enn huden min.

Om jeg skal ut på byen, kan jeg godt bruke litt sterkere/mørkere farger, men ikke oversminket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarer for min samboer som jeg spurte ut :fnise::

1. Liker du at kvinner går med sminke? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Jeg liker det til en viss grad, så lenge det er moderat. Jeg har ingenting imot de som går uten sminke, men man blir så vant til å se jenter med sminke, at det blir nesten uvant å se noen uten. Jeg syns sambo er like pen med som uten sminke, jeg liker at det fremhever trekkene. Det er mange som sminker seg for å dekke over ting - og da er det ikke like fint.

2. Hvilke type sminke / farger synes du er pent på kvinner?

Jeg syns ikke man skal overdrive - lett foundation, maskara og leppomade er fint for hverdagslige aktiviteter. Til spesielle anledninger trenger man heller ikke altfor mye - litt ekstra lag av alt. Pass på å ikke se oversminket ut - det går en grense for når det blir for mye, at man ser kunstig ut, som om man skal på teater, ikke på byen :ler:.

3. Hvis du ikke liker at kvinner bruker makeup, hvordan foretrekker du at de pynter seg?

Jeg misliker ikke at de har på seg sminke, det er fint med litt. Hvis de ikke skal ha på sminke, kan de ha på seg fine smykker, gjøre noe spesielt med håret.

Skrevet

Jeg er jente, men svarer for det;)

Min tidligere kjæreste var av typen som "ikke likte sminke" og som hevdet han likte meg best uten. Jeg er jålejente som elsker å sminke meg, og kunne stå lenge foran speilet å sminke meg. Tror dere ikke typen gikk fem på da jeg sa jeg ikke hadde sminket meg (testet han bare, brukte ikke lyve altså) ;) Eneste han hadde noe imot var øyenskygge med mye farge, myyye foundation (i dagslys) og for sterk eyeliner.

Min konklusjon er at gutter har for liten peiling på sminke til å uttale seg om de liker det eller ei. De ser hvis jenter er oversminket, men ellers skal det en del til. Hvertfall gutter jeg har erfaring med.

Personlig mener jeg 99% av jenter ser bedre ut med rett sminke enn uten.

• Liker 1
Skrevet

Ha, hva vet menn om "å fremheve" versus å "skjule"? Når jeh fremvever skjuler mye dårlig jeg samtidig. F.eks: rouge fremhever kinnbeina, men skjuler samtidig et litt rundt ansikt. Maskara fremhever øynene, samtidig som det skjuler trøtte øyne eller øyne som har en "sleepy" eller annen fasong som man vil endre f.eks. The list goes on and on.

Skrevet

Ha, hva vet menn om "å fremheve" versus å "skjule"? Når jeh fremvever skjuler mye dårlig jeg samtidig. F.eks: rouge fremhever kinnbeina, men skjuler samtidig et litt rundt ansikt. Maskara fremhever øynene, samtidig som det skjuler trøtte øyne eller øyne som har en "sleepy" eller annen fasong som man vil endre f.eks. The list goes on and on.

Edit: Når jeg fremhever, skjuler jeg mye dårlig samtidig.

Gjest RickJames
Skrevet

Jeg liker at damer/jenter går både med og uten sminke.

Alle typer er vel like bra bare de er med klint på med måte, og det er jo helt individuelt hva man kler av farger og type sminke så er vanskelig å si at noe er bedre enn annet...

Kan personlig si at jeg er veldig lite glad i pudder

Det kan virke som at damer har en tendens til å ikke legge merke til hvor mye pudder de faktisk har på seg og at det dreper hudens naturlige "glød". (se pudderblindhet)

Hvis jeg måtte velge om min framtidige lady skulle enten gå bare med eller uten, hadde svaret for meg blitt uten.

Nå skal det sies at jeg har en liten ting for damer som går uten eller bruker minimalt med sminke.

Jeg tror ikke det har noe med utseende å gjør men at de har en utstråling av selvtillit + litt ekstra attitude, det er for meg den beste pynten.

Med eller uten sminke diskusjonen som mye annet er det stor uenighet om i min vennegjeng hverfall, så jeg tipper det er det samme her...

Its all preferences baby!

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg er jente, men svarer for det;)

Min tidligere kjæreste var av typen som "ikke likte sminke" og som hevdet han likte meg best uten. Jeg er jålejente som elsker å sminke meg, og kunne stå lenge foran speilet å sminke meg. Tror dere ikke typen gikk fem på da jeg sa jeg ikke hadde sminket meg (testet han bare, brukte ikke lyve altså) ;) Eneste han hadde noe imot var øyenskygge med mye farge, myyye foundation (i dagslys) og for sterk eyeliner.

Min konklusjon er at gutter har for liten peiling på sminke til å uttale seg om de liker det eller ei. De ser hvis jenter er oversminket, men ellers skal det en del til. Hvertfall gutter jeg har erfaring med.

Personlig mener jeg 99% av jenter ser bedre ut med rett sminke enn uten.

Enig.

Jeg vil til og med påstå at 100% gjør det.

Menn som ikke liker sminke mener nok egentlig ofte at de ikke liker uflatterende eller hard sminke. Selv bruker jeg tonnevis med sminke, men får ofte høre at det er så fint at jeg ikke bruker så mye. Har også fått høre at jeg passer å ikke ha sminke, og jeg kan love deg at det ikke finnes en fyr i denne verden unntatt pappa som har sett meg uten.

For å tilføye noe til undersøkelsen her, så vet jeg at min kjæreste nå liker at jenter bruker sminke og det ganske så mye. Han liker godt mye mørk øyensminke, gjerne sotete øyne. Er også glad i røde lepper og sort eyeliner, a la Dita von Teese.

Skrevet

Eg liker at kvinner går med sminke. Eg ser veldig på øynene og sminke fremhever øynene på en posetiv måte, dog eg syntes ikkje det er fint med for mye. No er ikkje eg så god på farger, men så lenge sminken fremhever øynene på en fin måte så syntes eg det er fint.

Skrevet

3. Hvis du ikke liker at kvinner bruker makeup, hvordan foretrekker du at de pynter seg?

Håper dere vil delta i denne uformelle undersøkelsen!

På forhånd tusen takk for hjelpen :).

Mvh,

Linn :)

1. Ja takk begge deler ! Men ved bruk av sminke bør de vite hva de gjør, og sminke seg diskre´... Flottes når det ser naturlig ut !

2 Umulig å svare på. Alle mennesker kler enkelte farger bedre enn andre.

3. Jeg tenker at "less is more"... Med det mener jeg at overpyntet, stashet og barbilook er ikke fint. Å kle seg horete er ufint og viker kun desperat og mot sin hensikt. Liker kvinner som kler seg etter den alderen de er i, det er fullt mulig å være pen i tøyet, sexy, uten at det er horete eller vulgært.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jeg svarer det mine kompisser og kjæreste har sagt.

Mange av dem sier dem ikke liker sminke, men det gjør de. Det er bare ikke alltid de ser en dame har sminke på. Jeg har selv sminket meg naturlig, og kjæresten min har trodd jeg ikke hadde noe på.

Jeg tror alle egentlig synes at sminke er finere enn uten. Altså hvorfor tror du at kjendisene sminker seg opp? Jo, for å bli finere :) Sminke kan fremmheve skjønnheten.

Men for guds skyld, det finnes grenser :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min sminker seg bare når hun skal på byen eller det er noe spesielt på gang. Det passer meg fint. Er vokst opp med en mor som aldri har brukt sminke, så det har sikkert påvirket meg litt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Litt "sparkel" er da bedre en neonlysende kvisearr og kviser.. Da ser man bra ut på avstand, men nesten like ille som uten sminke på nært hold.

Skrevet

Litt "sparkel" er da bedre en neonlysende kvisearr og kviser.. Da ser man bra ut på avstand, men nesten like ille som uten sminke på nært hold.

Nå blir ikke ordet "sparkel" brukt om foundation og concealer etc. generelt, men om de utrolig tykke, voksaktige lagene som noen jenter dekker ansiktene sine med, gjerne i en farge som skiller seg mye ut fra den originale ansiktsfargen.

Om man er flink til å sminke seg, ser man som regel ikke tegn til verken neonkviser eller sparkel.. ;)

Skrevet

Jeg har egentlig aldri forstått hva som menes med "oversminket" eller "sparkel". Kanskje jeg ikke henger nok med tenåringer?

Kan noen gi et eksempel, eller fler, på hva "oversminket" er? :/

Også tenker jeg at om man er goter eller punker så er det naturlig at man kliner på med sort eyeliner, øyenskygge og maskara -- så "oversminket" gjelder ikke for dem.

Det verste samboeren min vet er foundationskille og jenter som napper bort cirka hele øyenbrynet og tegner på en tynn strek.

Skrevet

Med sparkel, tenker jeg at man kan tydelig se foundationen/pudderet i tykke lag utenpå huden, og at man ikke kan se strukturen i huden overhodet! At man kan se skille, er et godt eksempel på det, etter min mening! Alt for sterke farger på øyenskyggen (og gjerne ikke duset ut) på dagtid er også "oversminket", samt overdreven highlight under øyenbrynet og hvitt shimmer i øyenkroken *grøsse*

Gjest brutal_mann
Skrevet

Sminke skal bare understreke forsiktig hennes naturlige trekk.

Sminke i store mengder fungerer kun i forbindelse med særegne stiler som goth, emo o.l.

I det store og hele så må sminken passe resten av stilen til dama.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg liker når jentene/damene sminker seg. Det er nok av de som ikke gjør noe som helst med verken klær/hår eller sminke så jeg setter pris på den "wow" faktoren som jeg får når jeg ser ei dame som har lagt litt jobb i utseendet hennes.

Caracal.

Gjest Moden mann
Skrevet

Denne meldingen går ut til mennene i forumet. Jeg skal lage en artikkel om menns tanker om makeup, og jeg lurer på om dere vil svare på spørsmålene under?

Håper dere vil delta i denne uformelle undersøkelsen!

På forhånd tusen takk for hjelpen :).

Mvh,

Linn :)

Jeg syntes det er penest med diskret sminke, på en måte slik at jeg ikke legger merke til at hun er sminket. Det verste jeg vet er blå eller mørk farge på øyelokk eller i området rundt øynene, vet ikke hva det heter en gang. Da får jeg totalt avsmak. Men har en ting jeg liker, røde lepper er stilig og feminint.

Derimot har jeg seriøs neglefetisj, kan få hjertebank, sommerfugler i magen og skjelving i knær ved synet av lange, perfekte negler. Med lange mener jeg her minimum 5 mm., gjerne opp til 1,5 cm utenfor fingertuppen. Trenger ikke være lakkerte, men mørkerøde er jo hakket mere sexy da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...