Nerdemamma Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Jeg har en flaske med sunblock/solkrem for babyer som jeg fikk av et vennepar som ikke trengte den lenger til sitt barn. Flasken er kjøpt i fjor. Men jeg finner ingen datostempling på den. Jeg skal ut på trilletur i dag og trenger noe solkrem til lillegutt og lurer på om jeg kan bruke denne?
Sniktitt Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Jeg mener å ha hørt at det er ett års holdbarhet. Kanskje det har noe å si om den er åpnet og hvordan den har blitt lagret. Mener også å ha sett en reklame fra ett eller annet apotek der man fikk "betaling" for å bytte inn fjorårets solkrem dersom man hadde noe til overs.
tineline Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Ja, det er vel vanligvis ett års holdbarhet man går ut fra. jeg pleier å bruke mine uansett - litt effekt er bedre enn ingen! Smører meg bare litt oftere. Det er ikke slik at den mister effekten fra én dag til en annen, eller blir helseskadelig. Den har bare ikke full effekt lenger når den har vært lagret åpnet i et år.
Nerdemamma Skrevet 13. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2010 Tusen takk for svar begge to Da smører vi med den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå