Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjæreste, med en mann som jobber på nordsjøen.

Merker jeg er usikker med tanke på at han en dag, vi evt blir samboere, og en dag skulle fått barn.

De som jobber på nordsjøen er jo mye borte, så jeg lurer på hva dere som er sammen med, eller har vært sammen med en på nordsjøen mener taler for, og i mot med tanke på et forhold til en som jobber på nordsjøen?

Har hørt mye om de som er utro, osv, men hva annet taler i mot, og for!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er som alle andre menn, men har en jobb der de er borte i perioder. Det som taler for og i mot er hva du føler og hva du vil og kan leve med.

Jeg ser ingen bakdeler med å ha en mann som jobber offshore, for oss fungerer det utmerket. Skulle vi få barn er det 100% opp til han om han vil fortsette eller begynne på land. en landejobb vil føre til at han kan være hjemme hver kveld, men han vil ha sammenlagt mye mindre tid til barna pga. reise til/fra jobb mm.

Dette med utroskap tror jeg er en myte. Det er alltid sånn at man hører om de som skiller seg. Men ikke om de som lever lykkelige i 40 år på den måten.

Det finnes lignende tråder her på forumet om emnet, men det er opp til deg/dere å gjøre det beste utav den situasjonen dere er i og prøve seg fram ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For noen går det greit, for andre passer det ikke i det hele tatt.

For oss gikk det greit mens barna var små, men det ble større utfordringer da de ble større og krevde mer oppfølging.

Det jeg også syntes var vanskelig, var at han var mentalt distansert 2-3 dager før han reiste ut, mens han var borte, og 2-3 dager etter han hadde kommet hjem.

Grunnen til at han distanserte seg fra meg/oss, var fordi at selv om han likte jobben, likte han ikke å være borte fra familien, og han måtte "koble oss ut" for å gjøre jobben sin.

Utroskap kan skje mens han er borte, men det kan like gjerne skje mens han er hjemme, så det er ikke den største bekymringen.

Det som kan være verre å takle, er at de som jobber fast på en plattform har et spesielt forhold seg i mellom, han vil ha en utvidet "storfamilie" som du ikke vil være en del av.

"Jobb-koner/menn" er ikke uvanlig, men det er ofte et platonisk og ikke-seksuelt forhold, fordi de blir tett knyttet sammen ved å leve sammen så stor del av året.

Og dette hadde jeg ingen problemer med. :)

Mannen jobbet off-shore i 15 år, og det at han har landjobb nå, er hans eget valg fordi han var lei av å være borte fra familien. For meg hadde det blitt en vane, og jeg kunne godt akseptere at han fremdeles jobbet off-shore, men jeg er glad han er hjemme nå. :)

Skrevet

Jeg ville aldri i livet dumpet en mann kun fordi han jobber offshore. Da har man mer å jobbe med tror jeg. Men kanskje jeg tenker sånn fordi jeg er vant med det? Jeg er vokst opp i en sjømannsfamilie og mannen min har jobbet skift helt siden vi ble sammen (da var han i militæret). Jeg ser altså ingen andre bakdeler med dette enn at han kan gå glipp av bursdager, jul o.l. Jeg kan også tenke meg at en fremtidig barselperiode kan bli hard de to ukene han er borte, men jeg har jo andre å støtte meg på enn ham i akkurat den perioden.

Jeg tror det å ha en kjæreste som jobber offshore er en vane. Også for barn som har en mor eller far som jobber ute. Jeg syntes egentlig det var greit at pappa jobbet på båt jeg, for da fikk vi så mye tid sammen når han var hjemme.

Det med utroskap tror jeg er en myte. Vil man være utro, så er man det, uavhengig av hvilken jobb man har og hvor man jobber.

Skrevet

Syns det går kjempe bra. Må innrømme jeg syns det er godt når han reiser ut noen ganger.

Vi har 2 små barn, men det funker. Jeg jobber skift selv. Har fri nå han er på jobb, og han har fri når jeg jobber. Eneste negative er at vi ikke får friperiodene sammen, men tenker vi får ta det igjen senere. Ville ikke byttet til dagtid for alt i verden!

Utro er de uansett hvis de føler for det om de er ute eller på land. Men offshore arbeidere har jo et veldig dårlig rykte som henger igjen fra tidligere ... tror jeg ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...