Gjest AnonymBruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Altså, det var en periode hvor jeg gav veninnen min penger, å sa at hun ikke trengte å betale tilbake. Jeg spanderte også maten / drikken vi spiste ute en periode. Men det ser ut til at hun forventer at det skal være sånn. Vi drar aldri ut i sammen uten at jeg betaler, sjeldent uten at hun også "låner" penger av meg. I begynnelsen var det ikke snakk om så masse penger, var vel alt fra 100-500. Men nå blir det mer og mer, 500, 700, 300, 1000, 1500 osv.. Jeg vet ikke om hun egentlig vil være vennen min? Eller om jeg bare er kjekk å ha pga pengene ? Hun er kjempe grei, veldig glad i hun og sånn,men jeg blir også veldig lei, føler jeg er en levende lommebok. Jeg lurer bare, hva synes dere om det ? Er det ikke galt å bare fortsette å få og få penger ? Samtidig alltid bli spleiset på ? Er jo mulig jeg har gitt et inntrykk av at det er helt ok for meg, jeg klarer tross alt ikke å si nei.
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Neste gang hun ber om penger, så spør du når hun kan betale tilbake. Når dere går på kafe, si du bare har råd til å betale for deg selv denne gang. Evt det enkleste, men minst morsomme, si at nå er det nok..
The Kitten Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Der er bare til å la være å betale for henne.
Inx Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Selvsagt skal du betale vennen din, vennskap er ikke gratis!
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Slutt å betale hennes regning, bare din egen. Si nei til å låne vekk penger, om ho trenger peng får ho skaffe seg ein jobb. Spør når ho har tenkt å betale tilbake det ho skylder.
Jade Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Lær deg å si nei! Neste gang dere snakker om å finne på noe, si at du ikke har råd til å betale for andre enn deg selv, og spør når hun skal betale tilbake det hun skylder. Eller var ikke noe av det lån?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå