Gå til innhold

jeg er for avhengig av ham..

Anbefalte innlegg

Gjest smoothie22
Skrevet

heihei

ja, veldig kort: flytta til samboers by, kjenner ikke en sjel og er ensom.

jepp, kort og godt. jobben jeg fikk gav meg ryggplager, som nå er oppe i hodet og gir meg daglig hodepine. jeg tar så mye triptaner at jeg blir dausliten pga dette, og er litt lett irritabel kjenner jeg. prøver og være en snill dame likevel, og er aldri sur egentlig.

men, jeg merker at jeg er så sinnsykt avhengig av ham alltid, og ønsker og endre dette. når jeg er ferdig på jobb, eller har fri.. venter jeg på at han skal komme hjem, finner ikke på så mye selv, men venter på at han skal komme så vi kan gjøre noe, hvorfor det? jeg burde da kunne finne på noe selv. så kommer han hjem, vi spiser middag - og han setter seg ofte med pcen en stund, hvor jeg da sitter og kjeder meg..avogtil prøver jeg tilogmed og signalisere dette med og sukke og sånn (herregud så teit). han sitter jo veldig lenge med pc'en da, så sånn sett er det jo faktisk irriterende noen ganger. vi blir liksom bare sittende og se tv, da mens han sitter med pcen' og jeg ønsker meg og liksom drite i hva han gjør, og gjøre min egen greie.

men hvordan gjør dere sånne ting? hvis dere vil noe, drar dere typen med på ting selvom han ikke har så lyst, eller lar dere da være og gjøre det om han eller du ikke vil. jeg er litt sånn at hvis han ikke har lyst, så lar jeg det være. kan godt kalle meg litt en pushover, men det er fordi at i mitt hode vil jeg at alle andre enn meg selv skal ha det bra, så da vil jeg ikke tvinge noen heller. prøvde meg på noe sengekos, det ble ikke noe av fordi han var trøtt. Jeg blir da veldig lei meg, og føler meg lite verdsatt.

hvorfor? til vanlig er jeg veldig verdsatt, slik at han viser alltid at han setter pris på meg. men når jeg blir avvist sånn, så føler jeg meg på bånn.

jeg er blitt for avhengig, hvordan skal jeg gå frem for at han skal føle at nå vil han få litt tid med meg innimellom det jeg driver med, og ikke alltid motsatt? jeg vil liksom klare og være independent og sånn, har alltid vært det, men her i den nye byen har alt bare vært vanskelig, og jeg har blitt litt hengende på ham som en klegg. jeg tenker også for mye da, gjør ting litt for avansert. ingen tvil om det.

imorgen reiser han på en liten guttetur, jeg gruer meg jo. helt alene, og blir veldig stressa over turen, selv om jeg stoler på ham. samtidig blir det kanskje godt med litt distanse et par dager.

jaja, da fikk jeg lufta hodet litt=) natta dere=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke så lett å etablere et nytt nettverk på et nytt sted, men jeg tror du gjør klokt i å forsøke å gjøre ting for din egen del. Har du noen hobbyer? Hvis ikke er det kanskje lurt å tenke på om det er noe du kan fylle tiden med, slik at det ikke blir tid til så mye destruktive tanker. Når slike tanker får for mye plass så kan de fort ta retninger som ikke er bra for deg - og for forholdet. Du skal ikke føle deg mindre verdt, men du må kanskje ta deg selv i nakken og finne på noe moro.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om jeg drar ham med når han ikke vil? Ja, noen ganger men som regel gjør jeg da heller ting alene. Jeg kan da dra ut på det meste som jeg har lyst til alene.

Så jeg syntes du skal begynne med å utfordre deg selv til å gjøre en ting alene hver uke. Det kan være å gå på museum, kino, tur i skog og mark etc. Bruk tid på å være litt turist i egen by, det er sikkert mye fint å se og oppleve som vi ofte ikke tenker på når vi bor i byen selv. Kan du melde deg på kurs alene? Dansekurs, språkkurs, eller diverse studentarrangement? Ja, det er skummelt å gå på disse tingene alene, men det er likevel verdt det. Du vil kjenne at du kan gjøre ting alene, stole mer på deg selv og oppleve mye nytt og spennende.

Det er ganske naturlig å bli litt avhengig av partneren når man flytter til en ny by og ikke har egne venner der. Da må man liksom starte helt på nytt og klare seg mer alene. Kan du finne deg en annen jobb? Kan du invitere noen på jobben hjem til deg på en ost og vin kveld? kan du invitere noen av kjærestene ti kompisen hans med på ting? Jeg hadde selv syntes det var veldig kjekkt om en kollega eller bejennt hadde invitert meg med på ting og tatt det som et stort kopliment i alle fall.

Gjest annemette
Skrevet

:) Enig med de over her. Om du finner på litt ting alene vil du raskt bli kjent med nye mennesker også, noe som igjen gir deg nye impulser. Er kjedelig å sitte inne hver kveld, jeg kjenner til det - for jeg gjør ofte det selv også. Har bestemt meg for å bli flink til å trene, selvom jeg har kjæreste. Det kunne vært en ide kanskje? er mange saltimer på treningssenteret som gjør at du fort blir kjent med nye mennesker. :-)

Er ikke lett når man føler seg avhengig av parten, men det er ikke for sent å gjøre noe med det. :-) Om du "gir han litt tid alene" får han også tid til å savne deg. Kan fort bli littegrann leie hverandre når man sitter oppå hverandre kveld etter kveld. (snakker av erfaring) :)

Prøv å kom deg litt ut - biblioteket, trening, shopping, museum eller egentlig hav som helt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...