Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei (: Jeg er på utkikk etter en bok, gjerne fler, som tar for seg hvordan man kan bli mer sosial, hva man skal prate om hvis man ikke kjenner noen av folka osv. Sosial trening rett og slett. Jeg henger nok litt igjen der :) Er litt innesluttet osv. Litt vanskelig for å starte en samtale, holde den i gang hvis jeg ikke kjenner vedkommende. Noen?:)

Endret av sivilen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint tema du tar opp. Kanskje litt av problemet ditt, uten at jeg kjenner deg, handler om å ha selvtillit ? Det er ofte oppfatningen av oss selv som styrer eller hindrer oss i møte med andre mennesker. Så dersom man ikke er sin egen beste venn, eller har en positiv bilde av seg selv, så er det ikke lett å treffe nye mennesker. Men dette er bare mine tanker.

Har desverre ingen gode bokforslag, prøvde å søke litt men ikke lett å finne.

Hos gratistjenesten "spør psykologen" kan du spørre om hva som helst og få gode svar. Har sett at de har kommet med anbefalinger til bøker før. http://www.spørpsykologen.no/ (Helsedirektoratet)

Si ifra om du finner noe :)

• 2 uker senere...
Skrevet

en veldig fin bok jeg leser nå, er selvfølelse nå - mia törnblom.

får du litt mer selvfølelse vil jeg tro du tør snakke mer med folk. det jeg håper på ihvertfall :P

Skrevet (endret)

Dersom problemet er at du har dårlige sosiale evner så er dette en fin bok:

Unwritten rules of social relationships av Temple Grandin og Sean Barron.

Den er kanskje mest beregnet på mennesker med autismespekterforstyrrelse men kan også være nyttig for andre mennesker som trenger sosial opplæring. Noe av innholdet kan være litt for elementært for mange men den inneholder også veldig mye nyttig informasjon.

Endret av Aeryn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...