Gå til innhold

Hva velger man

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Utdrikningslaget til en venn faller på samme dag som en i familien har bedt til konfirmasjon.

jeg vil begge deler, og tenkte jeg kunne ta familie på dagen og utdrikningslag på ettermiddag/kveld.

noen har reagert sterkt på det og synes jeg bør prioritere vennen...

Jeg ville trodd det var naturlig å prioritere familie om man måtte velge enten eller...

Jeg synes det er vanskelig.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. ville i første omgang prioritert familie. Men konfirmasjoner er jo ganske tidlig ferdig på kvelden, så hvis det ikke er for lang avstand går det fint an å få med seg begge deler.

Skrevet (endret)

Jeg ville gjort som deg og gått i konfirmasjon på dagen (kanskje gått litt tidlig hvis det skal vare lenge), og på utdrikningslag senere.

Endret av Momseguri
Skrevet

Dersom det ikke var konfirmasjon til aller nærmeste familie, tror jeg nok jeg ville valgt utdrikningslag.

Skrevet

Hvor nær familie? Og hvor nær venn?

Tror uansett jeg ville valgt å gå i konfirmasjonen først, også utdrikningslaget etterpå. Da får du sikkert med deg middag og masse moro fra utdrikningslaget på kvelden siden konfirmasjoner ofte er tidlig ferdig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er nær familie og en nær venn...så det gjør ikke ting noe bedre :/

Skrevet

Jeg ville valgt konfirmasjon på dagen og utdrikningslag på kvelden, men gått fra konfirmasjonen så sent som mulig. Spør også konfirmanten om det er i orden!

Skrevet

Hvis det er nevø/niese/søsken som skal konfirmeres hadde jeg dratt i konfirmasjonen på dagen og utdrikningslaget på kvelden. Er det kusine eller fetter hadde jeg prioritert utdrikningslaget hele dagen.

Gjest hogwash
Skrevet

Jeg hadde valgt konfirmasjon, utdrikking på kveld hvis tiden tillot det.

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan både konfirmasjonen og utdrikningslaget er lagt opp. Du kan jo sjekke ut litt hvordan det passer, f.eks. hva du går glipp av på dagen av utdrikningslaget, og når det passer å bli med utover kvelden. Noe går du glipp av uansett, men å være med litt er jo bedre enn å ikke være med i det hele tatt.

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg mener konfirmasjon til familie går foran.

Jeg ville likevel dratt på utdrikningslag senere på kvelden.

Skrevet

Jeg ville også delt det opp, og gått i konfirmasjonen først. Er det søsken sin konfirmasjon så hadde dratt først etter hele selskapet var over, mens er det f.eks. en kusine hadde jeg nok dratt mellom middagen og kaffen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme "dilemma". Her er det svigerinne som skal drikkes ut. Jeg skal i konfirmasjon på dagen og på festen på kvelden.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg ville nok valgt som deg og forsøkt å få med litt av begge deler.

For et par år siden var jeg på utdrikkingslag lørdag og stod opp tidlig søndag morgen for å kjøre og rekke en konfirmasjon. Fungerte greit det.. (uansett ok å ha en unnskyldning til å ta det litt rolig med alkoholmengdene, faktisk ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...