Ellam Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Jeg og far bor ikke sammen. sønnen vår er 12 år og han bor sammen med meg og min mann og halvsøsken. Far betaler 1000 i bidrag pr mnd og har gjort dette i 8 år. Dette er en privat avtale. Men i utgangspunktet ble denne summen satt så lavt for at han skulle ha mulighet til å bidra med noe klær og utstyr. (vi var enige om at det kunne være artig både for han og vår sønn å kunne gi/få en bukse/genser/fotball etc en gang imellom. Men etter alle disse årene viser det seg at han ikke bidrar med noe som planlagt. I tillegg er han maks hos ham annenhver helg. I starten var han hos ham en kveld pr uke. Jeg ser at kostnadene bare blir større for hvert år som går ifht fritidsaktiviteter, klær div. Derfor lurer jeg på om jeg skal kreve/søke om mer i barnebidrag. Har tenkt på dette tidligere også, men lurer egentlig på om det er verdt det... Ser for meg at det kan bli styr med far.. Og vet ikke om det er verdt noen hundre ekstra i mnd.. Jeg har i flere år anbefalt far om å spare til konfirmasjon slik at vi kan dele på kostnaden nå den tid kommer, men vet at han ikke har spart noe.. Så jeg tenker også på muligheten for å ha fått noen ekstra hundrelapper i bidrag som jeg kan spare til konfirmasjonen. Har prøvd bidragskalkulatoren, men far har også en yngre datter med en annen dame som han ikke bor sammen med, og jeg vet ikke hvor mye han betaler for henne. Jeg tjener mellom 250 000-300 000, og far rundt 450 000. Jeg er gift og han bor alene. Noen som kan fortelle litt om hva de mottar i bidrag ifht inntekt hos far/mor, eller andre erfaringer ifht bidrag.
liv Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Det har ikke noe å si hva far betaler for andre barn, det er det tallet bidragskalkulatoren sier som er riktig så lenge han tjener såpass. Det er kun ved veldig lav inntekt at det forandrer seg når en betaler til fler barn. Det finnes ingen minstebidrag, guttungens biofar betaler ikke bidrag, får kun bidragsforskudd fra NAV, noe som er avhengig av min inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå