Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette veldig usundt: stekt Rent biff kjøtt, salat og pommes frites ( som en steker selv i ovnen uten noe som helst fet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette veldig usundt: stekt Rent biff kjøtt, salat og pommes frites ( som en steker selv i ovnen uten noe som helst fet)

Helt grei kost, "påmmfrien" gjør at det ikke akkurat er helsekost - er mye frityrolje selv i de pakkene med dypfryste. Et sunnere alternativ er å lage potetbåter selv eller bake poteter.

Skrevet

Ikke sånn veldig usundt...Men all halvfabrikat inneholder ofte salt, fett, olje osv... likte godt forslaget om å lage poteter hjemme..... og liker du bearneasaus ? Da kan du kutte ut smør/margarin og bruke en eggeplomme, salt og 3 teskjer med sitronsaft i stedet. Da sparer du deg for mange kalorier.
Gjest Coarvi
Skrevet

og liker du bearneasaus ? Da kan du kutte ut smør/margarin og bruke en eggeplomme, salt og 3 teskjer med sitronsaft i stedet. Da sparer du deg for mange kalorier.

Oi, hvordan gjør man det da? Vanligvis smelter man jo smøret før man blander i resten, hvordan gjør man det med egg i stedet?

Skrevet (endret)

Hva mener du med usunt?

Jeg synes det ser ut som ett veldig bra måltd jeg, hjemmelaget pommesfrites av oppkuttett potet ville vært det beste da, det er kjempegodt og de lages i stekepanne med litt olje og krydder!

Såfremt porsjonen du forsynte deg med var normal :gjeiper:

Om du med usunt spør om du får i deg ett næringsrikt måltid så vil jeg si ja, om spørsmålet ditt er referert til om du under vektnedgang kan spise dette så vil jeg påstå at ja, nøkkelordene er da bare at du må forholde deg til mer moderate mengder!

Endret av Lotte28
Skrevet

Ja, veldig usundt. Pommes frietes er en fettklump med bitte litt potet inni. Den inneholder mettet fett som er den mest usunne fettsyren, så det hjelper det lite om du "steker det i ovnen uten noe som helst fett" :nei:

Gjest Elfrida
Skrevet

"Fettklump med bittelitt potet inni" er nok en overdreven betegnelse for de fleste typene pommes frites som finnes i frysedisken, det er vel heller snakk om rundt 4 til 8 prosent fett. Kikk på innoldsfortegnelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...