Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Om noen dager reiser jeg til London med Norwegian. Jeg skal reise nedover med kun håndbaggasje, og kjøpe koffert der nede til alt jeg kjøper (jeg eier jo ingen kofferter.)

Plutselig begynner jeg å få noen spørsmål i hodet som jeg trodde ikke var noe problem i det hele tatt. Har googlet litt rundt, men klarer ikke finne noen klare svar på det jeg lurer på.

1. Jeg fikk høre at man ikke kan ha hårføner/rettetang i håndbaggasje når man skal til England. Stemmer det? Jeg har fått en av de jeg skal reise med til å ta med seg hårføner, men jeg må likevel ha med meg rettetangen min hvis jeg ikke har lyst til å se ut som et lykketroll der nede.

2. Når man reiser med Norwegian. Kan jeg ha en ryggsekk + veske, eller må vesken i så fall stappes oppi ryggsekken?

Tusen takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hjemmesidene til uk, dårlig skrevet, men der du finner alle reglene, står dette:

Laptops/electrical items

You are allowed to take electrical items (such as laptops and hairdryers) in your hand baggage but they will need to be removed and screened separately.

link - http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Publictransport/AirtravelintheUK/DG_078179

Som regel går det alltid fint å ha veske + bag med Norwegian, jeg reiser alltid med bare håndbagasje, og har aldri opplevd problemer med Norwegian. Ryanair er en helt annen sak.

Husk bare at du ikke kan ha med flytende veske over 100 ml.

Husk også at du bør bestille bilett med bagasje en vei på forhånd, kommer du med ekstrabagasje på flyplassen blir det dyrere.

Skrevet

Jeg pleier alltid å ha veske + sekk/bag i håndbagasjen og har aldri fått noen problemer (gjelder halvstore vesker med plass til bok, vannflaske, mp3spiller og alskens annet rot jeg liker å ha lett tilgjengelig når jeg flyr). Om du tar med deg en svær bagliknende veske i tillegg til sekk kan det nok hende de reagerer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...