Gå til innhold

Hund som spiser undertøy

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har et lite problem med hunden til kjæresten min. Det har seg nemlig slik at hunden hans er helt vill etter brukte dametruser. Hunden klarer fint å plukke de ut av bagger og sekker, og en gang jeg slang fra meg undertøyet langt ned i en skittentøyskurv og la på lokk på rommet mitt før jeg gikk i dusjen og da jeg kom inn på rommet igjen etter dusjen lå hunden glad og tilfreds i senga og spiste truser mens skittentøyskurven var veltet utover gulvet.

Noen andre som har vært bort i noe liknende? er det et vanlig problem? Er det noe jeg kan gjøre med det, uten å låse igjen skittentøyskurven eller gjøre skittentøy helt utilgjengelig for han? jeg kan liksom ikke tro at det er så bra for han å drive å spise undertøy... og det er ikke så gøy og måtte gå ut å kjøpe nytt hele tiden heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hannen min pleide snoke i skittentøyet og stakk av med trusene mine. Låg å sutta på de og koste seg. Kjefta på han og tok trusene fra han, stappa de ned i korga og la lokk på og lukka døra til rommet korga sto på så han ikkje fikk komme til de. Funka fint så lenge døra var lukket. No står korga på et rom eg ikkje kan lukke døra til, eg ser han har ligget å prøvd å dra ut sokker, håndklær og truser gjennom de små hullene i korga. Heldigvis er hullene så små at han aldri klarer å dra de heilt ut.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Alle hunder gjør det ikke, men det er helt normalt. Du må gjøre trusene helt utilgjengelige for hunden.

• Liker 1
Skrevet

Hannhunden vår gjorde det samme da han var valp, men har slutta nå som han er voksen. Hender han snuser litt på ei truse hvis den ligger tilgjengelig, men det er ikke ofte.

Kan vel være fordi han er kastrert, det har jeg faktisk ikke tenkt på!

I hvert fall, vi kjefta på ham, og la undertøyet utilgjengelig. Har dessverre ingen bedre råd å gi, hvor gammel er hunden?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Han er 4,5 år og ikke kastrert. Det er skjelden jeg har fått kjefta på han for det også, for jeg klarer somregel ikke ta han på fersken men finner halvspistetruser gjemt over alt. Så da er det altså utilgjengelig skittentøy som gjelder!

Gjest Constanze
Skrevet

Det samme skjer her. Har en voksen han-hund som tygger i stykker trusene min så snart han får sjansen. Jeg er den eneste kvinnen i huset og det er for det meste mine truser det går utover.

Løsningen er å lukke døren til skittentøyet ..

Skrevet

Ikke en veldig god løsning, men med min hund ble svaret å la han beholde en truse, resten var mine, og han fikk kjeft hvis han tok de. Nå kunne dette dyret åpne alle dører i huset uten problem, så å stenge dører virket ikke. Løsningen ble at ting han kunne tygge på lå i sengen hans, lå de ikke der så var de ikke hans lenger. Kunne bare rope på han hvis han hadde strødd ting utover gulvet, så ryddet han opp <3

Prøvde lenge å bare ta fra han truser han hadde stjålet, men den gang ei. Heldigvis så han seg fornøyd så lenge han hadde en...

Han hadde også en blå ullsokk han insisterte på å beholde. Ikke vet jeg hvorfor, men den stjal han tilbake fra vaskemaskinen hver gang jeg bestemte meg for å prøve å vaske den.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min hund er også sånn. Han er riktignok ikke så "avhengig" at han snoker i skittentøykurven, men han forsynte seg gladelig om natta dersom jeg kledte av meg ved sengen. Jeg har nå sluttet med det, legger trusene direkte i skittentøykurven på badet om kvelden, og da er det ikke noe problem. Men så har vi en liten hund som uansett ikke klarer å åpne dører, kurver osv. Interessen hans var heller ikke såååå stor at han hadde giddet å jobbe så hardt for det. Men om det ligger en truse i nærheten, er den hans, mener han.

Skrevet (endret)

Min hund er også slik. Finner han en skitten truse, så skal den spises på.

Jeg har til og med opplevd at han var på badet hos svigermor og hentet flere av hennes skitne truser :sjenert:

Det er fryktelig irriterende, men han har begynt å skjønne at han ikke får lovt til det. Så nå er det sokkene mine det går ut over :fnise:

Endret av thirteen
Skrevet

Godt å lese at jeg ikke er alene Maxima stjeler truser, og hun er tispe... Vet ikke hvorfor hun driver med det, men vi tar henne veldig for det, og nå har hun nesten slutta :goodbye:

Gjest goodtwin
Skrevet

Hunden til typen min min er også slik, og for øyeblikket ligger den hos dyrlegen og blir undersøkt. Den har nemlig gått å gulpet opp det meste den har spist de siste dagene (men er energisk og sulten og tørst og blid som alltid), og da typen fortalte dyrlegen om trusestjelinga mente han at det kan være en bit som ligger og blokkerer i noen tarmer. Så nå blir det muligens operasjon på den stakkars hunden :tristbla: . Jeg håper jo at han klarer å koble dette med at han ikke skal stjele truser i framtiden (learning by doing), men jeg har mine tvil om hundehjernen fungerer slik.

• 1 år senere...
Gjest Elyssa
Skrevet

Hehe, var egentlig greit å lese dette, jeg visste ikke at det var så vanlig.

Min hund spiser ikke direkte trusene, men han gnager og slikker ( :haar: ) på dem!

Heldigvis tar han de bare hvis de ligger 'framme' som ved siden av senga eller hvis jeg noen ganger har lagt skittentøy ved siden av trappa som skal ned på vaskerommet.

Må jo le litt av dem og.. :rodmer:

Skrevet

Vi har en hann på 10 måneder som også har kost seg en del med brukt undertøy OG sokker. Egentlig spilte det ikke noen rolle om det var brukt eller rent, mitt eller samboer sitt, så lenge det var undertøy og sokker!

I det siste har han mistet interessen fordi han ikke ferdes så mye i den delen av huset lenger. Han klarer også fint å la være å ta det som henger til tørk. Derfor har vi vel bare kalt det en "fiks ide".

Jeg har hatt han hardt 2 ganger med beviset i kjeften, og andre gangen så han ekstremt skyldig ut da han oppdaget meg...

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvorfor de gjør det?

Min gjør det også. Så nå gjemmer vi de. Hun vet at hun ikke får lov, og vi tar henne om vi fersker henne, men hun har ikke helt sluttet.

Har opplevd at andre hunder gjør det også. Og at litt større hunder ofte snuser ved skrittet, spesielt hvis jeg har mensen, det er veldig flaut når jeg kommer på besøk til noen og hunden gjør sånt :sjenert: Det er stort sett hvis jeg har mensen jeg opplever det. En gang hadde jeg skjørt og ja... ikke særlig morro å måtte dytte den vekk, de som eide den sa ikke noe.

Det verste jeg har opplevd, var på besøk hos moren til eksen, hadde kastet tampong i søppla på badet, og litt senere kommer deres hund løpende med tampongen i munnen, strålende fornøyd. Den hadde veltet søpplekasse og gravd den ut. Jeg ville bare løpe derfra :flau:

Gjest Elyssa
Skrevet

Noen som vet hvorfor de gjør det?

Min gjør det også. Så nå gjemmer vi de. Hun vet at hun ikke får lov, og vi tar henne om vi fersker henne, men hun har ikke helt sluttet.

Har opplevd at andre hunder gjør det også. Og at litt større hunder ofte snuser ved skrittet, spesielt hvis jeg har mensen, det er veldig flaut når jeg kommer på besøk til noen og hunden gjør sånt :sjenert: Det er stort sett hvis jeg har mensen jeg opplever det. En gang hadde jeg skjørt og ja... ikke særlig morro å måtte dytte den vekk, de som eide den sa ikke noe.

Det verste jeg har opplevd, var på besøk hos moren til eksen, hadde kastet tampong i søppla på badet, og litt senere kommer deres hund løpende med tampongen i munnen, strålende fornøyd. Den hadde veltet søpplekasse og gravd den ut. Jeg ville bare løpe derfra :flau:

:hakeslepp::fnise:

Unnskyld at jeg ler, det kan ikke ha vært veldig arti nei..

Jeg vet ikke hvorfor de gjør det, det må jo være noe med lukta da. Min går altså bare etter brukte truser, aldri rene.

AnonymBruker
Skrevet

:hakeslepp::fnise:

Unnskyld at jeg ler, det kan ikke ha vært veldig arti nei..

Jeg vet ikke hvorfor de gjør det, det må jo være noe med lukta da. Min går altså bare etter brukte truser, aldri rene.

Haha, det går bra, er jo helt tragikomisk. Ler av det selv nå, men det tok noen år ;) Min går også bare etter skikktne, de rene er jo helt uintressante.

Gjest Consensio
Skrevet

Hvorfor noen hunder gjør dette kan man jo undre lenge over.

Løsningen er å ikke la den få tilgang på trusene. Ei tispe jeg hadde gjorde dette, men så lukket jeg alltid baderomsdøra etter meg og problemet var løst.

Om du har møkkete truser liggende rundt i hele huset, så vil jeg anbefale deg å heller ta de av deg når du er på badet/vaskerommet.

Gjest Elyssa
Skrevet

Hvorfor noen hunder gjør dette kan man jo undre lenge over.

Løsningen er å ikke la den få tilgang på trusene. Ei tispe jeg hadde gjorde dette, men så lukket jeg alltid baderomsdøra etter meg og problemet var løst.

Om du har møkkete truser liggende rundt i hele huset, så vil jeg anbefale deg å heller ta de av deg når du er på badet/vaskerommet.

Hah.. Tørr humor, noen???

Gjest Consensio
Skrevet

Hah.. Tørr humor, noen???

Vel, om man har problemer med at hunden tar undertøyet, så kan man jo begynne å lure på hvor folk kler av seg. For er de på soverommet eller badet så regner jeg med at de fleste har en dør de kan lukke igjen så hunden ikke kommer inn.

Skrevet

Noen av oss har hunder som ikke ser problemet i en stengt dør da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...