Gå til innhold

psykiske overgrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor henvender man seg egentlig for å hjelpe et barn som blir utsatt for psykiske overgrep?

Videoannonse
Annonse
Gjest jeanett
Skrevet

barnehage/skole kan nok hjelpe. ellers ville jeg kontaktet helsestasjonen, ppt eller barnets fastlege :)

Skrevet

Barneverntjenesten kan også være et godt alternativ, om så bare for å få råd og veiledning om hva du kan gjøre :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ville kanskje først prøvd å snakke med helsesøster eller lignende, men vet jo ikke hva det gjelder. BUP, Barne- og UngdomsPsykiatrisk er vel stedet å henvende seg dersom du tenker at det er nødvendig med "ordentlig" terapi.

Skrevet

Avhenger av situasjonen. Hvis foreldrene er skilt og den ene forelderen utøver psysisk vold mot barnet bør man være forsiktig med å henvende seg til Bup eller barnevernet. Da kan barnet få det verre. Hvis den som utøver fysisk vold ikke er dømt for vold blir det ikke tatt hensyn til. Særlig er det vanskelig hvis det dreier seg om psykopati eller manipulasjon. Det er ikke uten grunn hjelpeapparatet blir kaldt belastningsapparatet i slike saker. Krisesenteret er kanskje et bedre sted å søke råd.

Skrevet

takk. ja, problemet er jo at jeg turte å gå... men barnet er sammen med en psykopat - som da her er faren.. som du sier, belastningsapparat - det er Nøyaktig hva det er..

Ting tar tid. folk vil ikke tro osv osv.. barnet viser tegn, men tør ikke snakke - av samme grunn som at jeg ikke tør snakke rett ut - han vil få betale for det igjen hos far.... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...