Solsikke84 Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Hei! Jeg er stor og på vei nedover. Det går i str 48/50 mest nå, er på slankeren og ser ut til å gå ned omtrent en str på 1,5-2 mnd. Så hurrah! I sommer skal jeg til London for første gang og vil handle litt. Jeg har ikke verdens beste råd men er glad i klær og i å handle. Priser fra standard butikkjeder passer lommeboka mi best, men ikke alltid disse har kule klær. Nå er den en stund siden jeg har shoppa også. Noen tips til antrekk (og hvor man kan få kjøpt?). Jeg er passe høyde og med lett timeglassfigur. Har én vårjakke som er "formsydd" som sitter veldig bra nå, lurer jo litt på denne blazermoten som kommer. Jobber på et kontor der det er høy hælføring og vanlig for meg å gjøre alt jeg kan for å kle meg både litt klassisk buisness og ungdommelig. Selv om jeg er stor, betyr det ikke at jeg ikke følger moten. Til en viss grad. Liker ikke skinny jeans og leggings, og jeg lengter etter gamle moter med stor bootvut og nesten sleng på mye at buksene for disse var mye finere på større jenter.. Så hvor kan jeg få tak i slike bukser nå? Noen tips? Noe jeg kanskje ikke har tenkt på. Jeg kan nok iblant være litt kjedelig og havne i samme beite med bukse - topp og velge sko og veske som matcher... Har tenkt å "frike" ut i sommer i London og forsøke og finne noen knekorte blyantskjørt som sitter godt og kan vise frem støvletter og lekre sko. Butikker? Noe nytt som har kommet inn og er fortnuftig i kjedene? Sist jeg var på HM's BB og Kappahl's XLNT så hadde de nesten utelukkende lange tunikaer med "kjerringmønster" og straight jeans og ellers kjedelige ting...
Rosalie Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Zizzi har mye fint hverdagstøy i større størrelser.
Marshmallow Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Prøv butikken Evans i London. Ligger i Oxford Street, ikke langt fra Marble Arch om jeg ikke husker feil. Jeg har kun kjøpt støvletter der, er ikke overvektig men har veldig kraftige legger. Har derfor ikke sett så nøye på klærne, men mener å huske at de hadde masse fine ting.
*Joyce* Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 (endret) Evans er en kjede, og har flere butikker i London. Ellers er britiske kjeder mye bedre enn norske til å "cater for all shapes and sizes". De fleste high street-kjedene har egne avdelinger for små jenter, store jenter, lange jenter osv, og de fleste går også lenger opp i størrelse i den "vanlige" kolleksjonen" enn her hjemme, de fleste ihvertfall til str 20/22 (48/50). Enkelte kjeder, som Topshop, tilhører unntaket. Selv har jeg store pupper og lange bein, og elsker å shoppe i England! Finner lange nok bukser og topper og kjoler med plass til puppene i mye større grad enn her hjemme. En av favorittkjedene mine er Monsoon, som har klær som passer kvinner med litt former, og jeg mener bestemt at de ihvertfall går til str. 20. Du finner også et betraktelig bedre utvalg av typiske jobbklær i kjedebutikkene, da det er vanlig med en striksere kleskode på arbeidsplassen i UK enn i Norge. Så noen fine blyantskjørt og blazere vil det nok være mulig å finne! Dessuten er det mindre grad av uniformering i UK enn i Norge, så det er stort sett mulig å finne jeans i alle fasonger, uavhengig av hva som er siste mote. Jeg ville også tatt en tur innom f.eks. Bravissimo og få målt deg for riktig BH-størrelse, det gjør underverker for figuren! Hvis du ikke alt har gjort det, såklart. Skikkelige BH-er i store størrelser - både i omkrets og cup - er mye billigere der enn her hjemme. Endret 13. april 2010 av *Joyce*
ashera Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Monsoon har masse flotte kjoler og strikk i din størrelse.
Amys Skrevet 19. april 2010 #6 Skrevet 19. april 2010 Torrid har masse fine klær synes jeg (amerikansk kjede, men de sender til norge). Hvis du skal kjøpe noe der, pass på å sjekk størreleguiden, de har litt annerledes størrelser enn vanlig, norsk 44/46 tilsvarer 0/1 der.
Wonders Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 (endret) :rødme: Zizzi Gunerius, Tveita senter Linderud senter Strømmen Storsenter Lørenskog Storsenter Se her for inspirasjon og attraktive fordeler: http://www.zizzi.dk/da-DK/Forside.aspx og hva med denne http://www.stormote.com/ :gjeiper: Endret 26. april 2010 av Wonders
Tull@ Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Jeg bruker ca 50-52 og har kjøpt kjoler i str 22 på monsoon som sitter kjempefint. Har også handlet på Evans og Dorothy Perkins. Evans er en kjede som spesialiserer seg på plus size klær, mens Monsoon og Dorothy Perkins har mer normale klær som de lager i litt større størrelser, opp til 22. Jeg synes at klærne på Evans ofte kan bli litt kjerringaktige, men det er absolutt fine ting innimellom. Dessuten har de ringer og armbånd som også er større enn vanlig.
fruitdrops Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Det er ikke lett. Er selv 20 år og bruker str 48. Som sagt; Evans i England! Klærne sitter MYE bedre enn store størrelser i en "normal" butikkkjede, da de bare har laget klærne større, men i "samme mål" som de i str 36. Zizzi har også nyåpnet en butikk på Tøcksforssenteret(ja, i Sverige, men bor du i/ved Østfold er det absolutt verdt en tur!) og jeg er forelska!<3 F.eks for et par dager siden kjøpte jeg et "kort" skjørt(altså over knærne), noe jeg ALDRI ville gjort på Kappahl, fordi det blir ikke noe fint! Bor du i nærheten av en Zizzi butikk så annbefaler jeg å bli med i Zizzi-club. Klærne kan være litt dyre ,mem man får flere fine tilbud osv . Har alerede brukt "20% avslag på et valgfritt plagg" og hun i butikken sa at de snart skulle sende ut om kjøp 3 jeans for prisen av 2! Kan være noe "kerringklær" som flere sier, men de har MYE fint!
Elensire Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 jeg ville ha testet Mango og Zara. Jeg har selv vært størrelsen du har nå, og jeg kjøpte utrolig mye pent i de butikkene når jeg var ute og reiste. Ellers vil jeg faktisk anbefale H&M og...det er ikke alt i BiB avdelingen som er kjerring. og de er store i størrelsene ellers og, så der går det å finne klær billig. Men som sagt, Mango og Zara anbefales på det varmeste God shopping, og stå på så når du målene dine
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #11 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg vil gjerne anbefale en blogg som heter Curvy Style, det er en moteblogg for jenter med former. Her finner dere masse shoppingtips, både til nettbutikker og butikker ellers.
Gjest Nanne70 Skrevet 2. oktober 2011 #12 Skrevet 2. oktober 2011 Litt på siden av spørsmålet, men jeg synes denne bloggener helt fantastisk inspirerende for formfulle jenter i alle størrelser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå