Gå til innhold

Til dere mindre pene mennesker

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er inspirert av en annen tråd som spør om hvordan det er å være pen.

Nå spør jeg: Hvordan er det å ikke være pen?

Jeg snakker ikke nødvendigvis om å være bælschtøgg, men også om å være helt alminnelig eller f.eks ha trekk eller kroppsform som gjør at du ikke blir vakker, selv om du sminker deg.

Har du noen gang vært bitter fordi du innså at du aldri kommer til å bli fysisk vakker? Har det hendt at du har vært misunnelig på pene mennesker? Har du utviklet andre sider av deg selv for å kompensere for manglende skjønnhet?

Håper folk vil snakke ærlig om dette, og ikke komme i den typiske forsvarsposisjonen som lett oppstår her på KG.

Eksempler på kjendiser som ikke blir pene selv om de sminkes og styles:

http://www.usmagazine.com/files/tori-spelling-b_0.jpg

http://futureupdate.files.wordpress.com/2008/11/jon-heder-400a052307.jpg

http://newsx.com/files/images/barbara-Streisand.jpg

De har både sjarm og særegenhet, men du ville tenkt at de var pene om du så dem på gata eller på bilder.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alminnelig, og jeg har ingen problemer med det. Noen er bare penere enn andre, sånn er det. Syns jeg er mer personlighet enn en vanlig bimbo som kun spiller på utseendet, jeg er omtenksom, lojal, og snill. Aldri vært en bitch, og jeg jobber for det jeg vil ha.

Syns kanskje det er en fordel jeg, for jeg må jobbe mer for hva jeg vil, og da er følelsen av å ha fått f.eks drømmejobben desto mye større.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alminnelig, kanskje til og med søt, men jeg er kraftig overvektig. Kanskje ikke akkurat det du spør om, TS, men jeg varer likevel :)

Selvfølgelig kan jeg slanke meg og bli oppfattet som søt. Jeg er ikke pen. Har et trillrundt ansikt (ikke pga fett, men det hjelper ikke), mellomrom mellom tennene og ingenting som gjør meg spesiell. Har små pupper også, og hadde jeg vært slank hadde jeg vært flat.

Folk oppfatter meg som morsom og positiv, og det er kanskje trekk jeg har utviklet med enn andre for å kompensere. Om jeg hadde slanket meg og vært penere hadde jeg kanskje surfet litt mer på det. Hadde kanskje hatt bedre sjanse på jobber jeg søker på.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har vært både bitter og sjalu.

Jeg er helt alminnelig - ganske lav, lett for å legge på meg, kraftig bygd på en måte - kan aldri bli smal og vever. Ansiktet mitt er temmelig kjedelig, jeg har potetnese og små lepper. Jeg bli toppen småsøt om jeg doller meg opp, absolutt ikke pen. Men jeg skulle gjerne vært det!

Jeg misunner ikke såkalte bimboer, men sånne naturlig pene jenter som er høye, slanke, har strålende smil og store blå øyne. Sånne som ser dødsheite ut etter en dag på stranden og som menn stirrer på.

Jeg tror ikke det nødvendigvis er noen sammenheng mellom pene jenter og bitchy attitude - jeg har møtt mange vakre jenter som både er hyggelige, morsomme, smarte og talentfulle. Tenk å være så heldig :sukk:

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

La oss heller ikke glemme at skjønnhet også kommer an på øyet som ser. F.eks Barbara Streisand som ts drar frem som et eksempel "ikke pen". Jeg synes den dama er kjempepen :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Himmel for en negativ og unødvendig tråd!

I en verden som er sykelig opptatt av utseende og materielle verdier, så bidrar dette med en atombombedose selvforakt, og vi havner enda lenger ned på takknemlighetsskalaen over hvor godt vi egentlig har det.

Omtrent samtlige kvinner har et forvrengt syn på hvordan de ser ut og om de er tiltrekkende, så det å få folk, som allerede sliter med sevbilde, til å beskrive hvordan det er å være "mindre pen", fortjener en Darwin-utmerkelse. Og kvalifiserer til finalerunden i Molbo 2010.

Når begge kjønn kommer over den tåpelige og fornedrende silikon-bling-muskler-solbrun hud-bleika hår-fasen, så finner de fleste ut at utseende forgår med alderen lell, og den enkeltes oppfatning av hva som er pent viser enorm variasjon. Takk og pris for det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Himmel for en negativ og unødvendig tråd!

I en verden som er sykelig opptatt av utseende og materielle verdier, så bidrar dette med en atombombedose selvforakt, og vi havner enda lenger ned på takknemlighetsskalaen over hvor godt vi egentlig har det.

Omtrent samtlige kvinner har et forvrengt syn på hvordan de ser ut og om de er tiltrekkende, så det å få folk, som allerede sliter med sevbilde, til å beskrive hvordan det er å være "mindre pen", fortjener en Darwin-utmerkelse. Og kvalifiserer til finalerunden i Molbo 2010.

Når begge kjønn kommer over den tåpelige og fornedrende silikon-bling-muskler-solbrun hud-bleika hår-fasen, så finner de fleste ut at utseende forgår med alderen lell, og den enkeltes oppfatning av hva som er pent viser enorm variasjon. Takk og pris for det.

Hvorfor er det så unødvendig? Det kan da være interessant å høre folks erfaringer rundt det å ikke nå opp til idealene i det du beskriver som et samfunn som er sykelig opptatt av utseende. Hvordan du enn vrir og vender på det, er utseende noe som opptar de aller fleste i større eller mindre grad. Dette er heller ikke noe nytt fenomen, status rundt det å være vakker har eksistert til alle tider.

Dessuten trenger ikke utseende forgå med alderen! Jeg ser mange vakre, eldre kvinner rundtomkring :)

Skrevet

Jeg synes ikke denne tråden er negativ og unødvendig i det hele tatt, for det er en fin anledning til å bedrive litt selvransaking, og det trenger aldeles ikke bli av den negative sorten.

Jeg er ikke billedskjønn, jeg er vel helt normal. Jeg bruker ikke make-up, for jeg synes ikke det veier opp for den ekstra tiden jeg bruker om morgenen. Jeg er ikke slank, men jeg er heller ikke skikkelig feit. Vel, det kommer vel an på øynene som ser. Likevel har jeg en flott samboer som liker hvordan jeg ser ut, og selv er jeg ikke misunnelig på folk som ser bedre ut enn meg. Jeg klarer meg helt fint i livet, og jeg er til tider glad for at jeg slipper unna oppmerksomhet som kun er relatert til utseende. For meg betyr ikke utseendet mitt noe i hverdagen, ut over at jeg ser presentabel ut. Som vil si at jeg ikke daffer rundt i joggebukse ute.

Jeg har aldri følt meg mindreverdig pga utseende, men det er jo klart at jeg i tidligere år har vært mer misunnelig på jenter som ser dritflotte ut. Akkurat nå så kunne jeg jo selvsagt tenkt meg en bedre kropp, men jeg innser at den ikke kommer over natta og at det ikke har så stor betydning som det hadde da jeg var yngre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fordi dete fokuserer på utseende i den mest negative vinkel som finnes. Overskriften legger til rette for at det å være mindre pen omtrent er et handikap, og dertil hvordan folk takler det i hverdagen :sukk:

Det vi trenger er ikke en stakkarstråd hvor folk med allerede dårlig selvbilde skal utbasunere om hvordan de er verre stilt fordi endel idioter kun bedømmer mennesker etter det ytre. Og jeg synes det er innmari til båstenkning. Hvem har satt de definitive retningslinjer til hva som er pent? Kåte gutter som ikke ser på noe mindre enn en E-cup? Silikonbimboer som skal bli negldesignere og som får pappa til å betale for sydenturen igjen? Den velutdannede, slanke som synes alt på H&M suger og designermøbler er det eneste som duger? (Det siste rima jo!)

Hvorfor i svarte kan ikke folk tenke mer på hva vi har, istedenfor hva vi mangler? En ting er sikkert; hvis denne tråden representerer minste felles multiplum for refleksjonsevne hos folk, så er denne jorda fortapt.

Skrevet

Nei, vettuhva. Det finnes mange av oss som ikke tenker sånn, så vi skal ikke få lov å snakke om hvordan vi opplever å ikke være pene fordi du synes det er negativt? Hvis du ser på innlegget mitt over, er det i det hele tatt i nærheten av den negatviteten du forventet deg?

Skrevet

Jeg trives godt med å være stygg, det matcher personligheten min og gjør meg mer troverdig som torpedo.

Gjest Violently Happy
Skrevet

Tja. Jeg har ikke fått noen negativ oppmerksomhet, så jeg kan ikke være såå stygg. Jeg kunne sikkert ha forandret på noe, men det var ikke sikkert at det hadde gjort meg lykkeligere. Det er ikke sikkert at såkalte pene mennesker er kjempelykkelige heller.

Jeg kan ikke si at jeg synes noen av dem var særlig stygge...Tori Spelling var sikkert søtere før hun fikk fikset på nesen, men det går ikke an (etter hva jeg vet) å fikse et langt ansikt.

Men de kjendisene som er her uten sminke- man ville antakeligvis ikke tenkt at de var så pene heller. Gjennomsnittlig kanskje.

Gjest Anjelika
Skrevet

Fordi dete fokuserer på utseende i den mest negative vinkel som finnes. Overskriften legger til rette for at det å være mindre pen omtrent er et handikap, og dertil hvordan folk takler det i hverdagen :sukk:

Det synes jeg ikke. Akkurat som med tråden om hvordan det er å være pen så handler det bare om å se ting fra andres perspektiver. Som du påpeker så er samfunnet utseendefiksert, og nettopp derfor er det litt fascinerende med diskusjoner som dette. Jeg ser jo poenget med at det ikke er så hyggelig tanke for alle, men jeg tror mange (i hvert fall voksne) har et ganske nøkternt syn på og avslappet forhold til sitt utseende.

Jeg har sett for meg at det er litt som Zzyzx sier, at man ikke bryr seg så mye om utseende (nå inntar jeg selv posisjon som pen her, haha). Ikke at man gir totalt faen og går i hullete joggebukser altså, men slik at man ikke føler seg dømt og vurdert på det hele tiden og dermed ikke er så fikserte på det som jeg mistenker flere pene for å være. Jeg tror det er når man får oppmerksomhet rundt utseende hele tiden at man ender opp med "kan ikke hente posten uten sminke"-syndromet. Det må være deilig å tenke at utseende på en måte ikke gjør noe fra eller til, at folk først og fremst ser personligheten din og at du blir vakker ut fra den.

Jeg følte meg forøvrig ganske stygg første året på ungdomsskolen, og da var jeg full av misunnelse på de vakre og bitterhet for at jeg aaaaldri kom til å få meg kjæreste. Men jeg tror puberteten er en litt spesiell situasjon, hehe.

Gjest *smak*
Skrevet

Det vi trenger er ikke en stakkarstråd hvor folk med allerede dårlig selvbilde skal utbasunere om hvordan de er verre stilt fordi endel idioter kun bedømmer mennesker etter det ytre. Og jeg synes det er innmari til båstenkning. Hvem har satt de definitive retningslinjer til hva som er pent? Kåte gutter som ikke ser på noe mindre enn en E-cup? Silikonbimboer som skal bli negldesignere og som får pappa til å betale for sydenturen igjen? Den velutdannede, slanke som synes alt på H&M suger og designermøbler er det eneste som duger? (Det siste rima jo!)

Hvorfor i svarte kan ikke folk tenke mer på hva vi har, istedenfor hva vi mangler? En ting er sikkert; hvis denne tråden representerer minste felles multiplum for refleksjonsevne hos folk, så er denne jorda fortapt.

Enig :klappe:

Gjest Trajan
Skrevet

De aller fleste mennesker er alminlige.........Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut

om jeg er pen stygg eller alminlig det får andre avgjøre

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer i med Trajan, de aller fleste er alminnelige. Det at jeg ikke er billedskjønn har aldri brydd meg, for det kan jeg ikke gjøre noe med. Det vil si at jeg ikke har noen trekk som virkelig plager meg, men hvis jeg hadde hatt en spesielt stor nese eller lignende, så hadde jeg kanskje vurdert å fikse på det.

Det at jeg er tjukk er et mye vanskeligere tema, både fordi det ikke er særlig pent eller sunt, og fordi det i bunn og grunn er min egen feil. Resten av utseendet kan jeg liksom ikke noe for, og det er for meg ikke noe problem å akseptere.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

De aller fleste mennesker er alminlige.........Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut

om jeg er pen stygg eller alminlig det får andre avgjøre

Enig. :)

Skrevet

Jeg vet jeg verken er vakker eller pen, men så lenge kjæresten min synes jeg er det, så er det egentlig greit. Jeg har innfunnet meg med dette for lenge siden, det er slik det er og sånn vil det alltid være. Uansett mener jeg at andre kvaliteter teller mer en utseendet, men jeg innrømme at jeg i mitt stille sinn har drømt om å se annerledes ut og det har ført til komplekser tidligere. Nå prøver jeg bare å være fornøyd med meg selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan faktisk ha sine fordeler å være såkalt "mindre pen". De såkalt pene tør jo nesten ikke gå ut uten sminke har jeg inntrykk av, fordi de skal være perfekte. Vi som ikke blir det uansett kan ta det mer med ro ;)

Skrevet

La oss heller ikke glemme at skjønnhet også kommer an på øyet som ser. F.eks Barbara Streisand som ts drar frem som et eksempel "ikke pen". Jeg synes den dama er kjempepen :)

Det tenker jeg også. Selv ser jeg på meg selv som helt ok utseendemessig, men jeg har da fått kommentarer på at jeg så fin ut.

Jeg har ikke akkurat modellkropp, men folk kan synes jeg er pen likevel. Før syntes jeg selv at jeg var stygg, men om jeg faktisk var stygg eller bare hadde lav selvfølelse er det vanskelig å si noe på. Er jeg da stygg, pen eller mindre pen? Det er mange som legger ut linker over folk de synes er pene eller mindre pene. Utfra de svarene som ofte kommer så er jeg blant de mindre pene.

Hvordan det er? Tja, jeg prøver å tenke på meg selv som en person og ikke bare en kropp. Jeg ser ikke noen grunn til at jeg skal bli sjalu på at jeg ikke er andre mennesker. Det mener jeg rett og slett er misbruk av energi, ettersom jeg alltid vil være meg uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...