Gå til innhold

Mageproblemer på reise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært ute og reist i 5 måneder, og magen min har vært ganske fin helt til nå. Men i over en uke har jeg hatt noe slags diaregreier. Ikke sånn at jeg må på do hele tiden, men at jeg har vondt i magen, og når jeg går på do så renner det bare ut. Jeg prøver å være hygienisk og vaske hendene ofte, jeg har spist for det meste på ganske ålreite steder, eller lagd mat selv, men det vil ikke bedre seg. Noen som har opplevd det samme?

Jeg lurer nå på om jeg bør oppsøke lege, eller bare vente og se om det går over. Er i Mellom-Amerika, så kommer til å slite litt om jeg drar til legen siden jeg ikke er så god i spansk. Håper noen kan hjelpe meg.. begynner å bli lei dette her!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva kan vi hjelpe med?

Uansett om man har opplevd noe lignende er jo ikke dette noe hjelp for deg, det kan jo være så mangt.

Hvis man har dårlig mage over lengre tid så kan det jo være alvorlig og ikke bare noe man reagerer på eller har spist, og da hadde jeg sjekket meg.

Skrevet

Jeg ville forsøkt å få tak i probiotika (acidophilus, bifidobakterier el. - det heter sikkert det samme der du er) på apoteket. Dette er gode bakterier som gjenoppretter balansen i mage/tarm. Dersom dette ikke hjelper, kan du jo ta en sving til legen.

Skrevet

Jeg ville ha gått til legen. Fikk lignende problemer på ferietur for noen år siden, og etter fem dager med disse problemene ble jeg skikkelig syk. Hadde jeg gått til legen før, så hdadde jeg blitt kvitt det med en gang sa han.

Skrevet

Pass på å få i deg masse veske. Det er det eneste tipset jeg har. Ellers, kontakt lege.

Skrevet (endret)

Spør på apoteket. De har masse å anbefale for feriemage. Helt vanlig å bli løs i magen pga at bateriefloraen i andre land er anderledes enn her, det blir en omstilling for magen, derfor reagerer den med løs mage. Idoform er fint mot løs mage. Men spør på apoteket som sagt, de har greie på mye.

Endret av Sarah_83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...