Stor&Sterk Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Har alltid problemer med musepekeren, museområdet, når jeg skriver på laptop. Jeg og pekeren hopper/flytter seg slik at det jeg skriver kommer innimellom de setningene jeg allerede har skrevet. Noen ganger kommer jeg borti tappeområdet når jeg skriver og da slettes gjerne alt, eller det blir makert. Noen som har gode råd? Har vært inne på kontrollpanelet for å forandre ting men virker ikke som om noe hjelper.
Gjest hogwash Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet ditt? Er det at du kommer borti touchpad'en uten å mene det når du skriver? Isåfall har de fleste laptoper hurtigtaster for å koble touchpad inn/ut. (F.eks de fleste acer har vel Fn + F8)
Gjest navnelapp Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Du kjem borti den vesle styringsknappen midt i tastaturet. Eg slit også med det. Så det er ikkje touchpaden du skal koble ut, det er knappen som du kan bruke som mus.
Roadrunner Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Du kommer nok trolig borti pad'en med hånda uten å være klar over det. Jeg har samme problemet på jobbpc'en, der musepekeren stadig flytter litt på seg og setter markøren andre steder. Du kan forsøke å disable pekerflaten, og heller koble til ekstern mus feks. Styrepekeren i midten av tastaturet er sjelden noe problem, og i "verste" fall klarer jeg bare å flytte litt på musepekeren når jeg kommer borti den. Men der trykker jeg ikke ned samtidig, så skrivemarkøren flytter seg ikke. Er heller ikke så mange laptop'er som har styrepekeren midt i tastaturet (min hjemmepc har det ikke). Men en ømfintlig touch-pad kan skape mye trøbbel om du kommer borti med hånda...
Stor&Sterk Skrevet 12. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2010 Du kjem borti den vesle styringsknappen midt i tastaturet. Eg slit også med det. Så det er ikkje touchpaden du skal koble ut, det er knappen som du kan bruke som mus. Jeg har ikke styringsknapp på min pc tror jeg.. mener du da den runde kula? Jeg bruker touchpaden og tapper på den når jeg vil klikke. Kan også klikke på en knapp nedenfor men den vet jeg at jeg ikke er borti.
Stor&Sterk Skrevet 12. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2010 Du kommer nok trolig borti pad'en med hånda uten å være klar over det. Jeg har samme problemet på jobbpc'en, der musepekeren stadig flytter litt på seg og setter markøren andre steder. Du kan forsøke å disable pekerflaten, og heller koble til ekstern mus feks. Styrepekeren i midten av tastaturet er sjelden noe problem, og i "verste" fall klarer jeg bare å flytte litt på musepekeren når jeg kommer borti den. Men der trykker jeg ikke ned samtidig, så skrivemarkøren flytter seg ikke. Er heller ikke så mange laptop'er som har styrepekeren midt i tastaturet (min hjemmepc har det ikke). Men en ømfintlig touch-pad kan skape mye trøbbel om du kommer borti med hånda... Jeg tror at jeg er borti touchpaden... men finner ikke ut hvordan jeg skal koble den fra. Prøvde fn8 uten at det gjorde noe særlig sus... Har sett på innstillingene og koblet fra tapping ved skriving.. men syns ikke helt det hjelper så mye... jeg har acer aspire 5720z står det på.....
tineline Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 (endret) Hvis dette er et problem kun når du bruker tekstbehandling, kan du koble ut mus (touchpaden) helt, og så koble den inn igjen når du trenger den. Du kan jo fint navigere i dokumentet med piltaster, pagedown/-up, end og home-knappene. For å komme til filmenyene trykker du alt-knappen, så piler du deg dit du vil. For å koble ut touchpaden, gå til "mus" i kontrollpanel. Nyttige hurtigtastkommandoer i word: ctrl+s: lagre ctrl+c: kopier ctrl+v: lim inn ctrl+x: klipp ut ctrl+z: angre I tillegg kan du markere tekst ved å holde skiftknappen nede og pile i den retningen du ønsker. Du kommer til starten på setningen ved å bruke "home", til enden ved "end", og du kan hoppe i mellomrommene med skift+space. For å gå ned én og én side, velg skift+page down. For å åpne andre programmer, trykk vindustasten (åpner start-menyen) eller åpne windows utforsker med vindusknappen+E. Veksle mellom programmer med alt+tab. Hilsen en som knapt bruker mus overhodet pga musearm. Endret 13. april 2010 av tineline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå