Gå til innhold

Jeg er så dum...

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

For omtrent fire år siden tok jeg min første sigarett, da var jeg 23år gammel, min siste tok jeg for to år siden. I denne tiden røkte jeg ca.5 røyk om dagen og når jeg fikk vite at jeg var blitt gravid sluttet jeg. Jeg begynte i gjen etter graviditeten men sluttet etter en stund fordi jeg rett og slett fikk vondt av det. Bestevenninnen min kunne visst ikke helt forstå det at jeg faktisk fikk vondt i lungene av det, for hun maste og maste likevel, om jeg ikke bare skulle ta en røyk da.... osv... Så av og til tok jeg en selv om det var sinnsykt vondt. Jeg har sagt til henne nå at jeg ikke kan røyke og at hun må forstå og respektere det, men likevel maser hun av og til, og røyker rundt meg, sånn er søsteren min og. Når jeg har sigarett røyk rundt meg begynner jeg å hoste krampeaktig, søsteren min og bestevenninnen bare ler av meg, og sier, såå ille kan det vel ikke være, MEN DET ER DET.

Helt siden jeg har sluttet med røyking reagerer jeg kraftig på røyk i rommet, får ikke puste... Dessuten har jeg vært plaget av en liten hoste, som alltid ligger der i lungene, det piper om jeg trekker inn mye luft. Jeg har vært så dum, har ikke turt å spørre legen engang hva som feiler meg, er så redd for å ha kreft... Nå har jeg fått et overflatesår på tungen ikke noe blødende, men det ser og føles brent ut, den har vært det i et noen dager og nå får jeg panikk av og til og bare gråter og tenker på at jeg sikkert har kreft og skal dø. Og jeg tør ikke gå til legen... :cry:

Så gjør det meg så sint når jeg tenker på røykerene rundt meg og deres røykemas, jeg røyket jo ikke så mye eller så lenge, men likevel har jeg fått ett eller annet.... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal be dem rundt deg - på en skikkelig måte - om å slutte å røyke i nærheten av deg. Og kom deg til legen.

Skrevet

Hva du har gjort i fortiden kan du uansett ikke forandre på nå;

fra nå av kan du være flink og det innebærer å komme seg til legen!!

Lykke til med å ta en telefon!

Skrevet

Gå til legen å få svar på hva som feiler deg! Det er mye bedre enn å gå rundt og tenke det værste. Det er sikkert ikke så ille som du tror.

Ta deg en skikkelig prat med vennene dine og be dem om å respektere at du har problemer med røyk. Vil de ikke respektere det er de ikke mye til venner spør du meg!

Svigermoren min døde av lungekreft når hun var 50år, men hun hadde også røykt i 30 år og da. Og hun hadde ingen av dine symptomer.

Men skulle det nå en gang være kreft så er sjansene for at det går bra større jo tidligere det oppdages.

Lykke til!

Skrevet

Er enig med Gjest at dette kan høres ut som astma, men det er bare en måte å finne ut av det på - gå til legen! Selv om du synes det er skummelt så blir det ikke bedre om du bare utsetter det og tror det værste.

Når det gjelder venninnen din og søsteren din så synes jeg det er direkte respektløst av dem å ikke ta hensyn til deg når du ber dem om å ikke røyke rundt deg. Prøv å forklare dem på en skikkelig måte hvor problematisk det er for deg. Hvis det ikke hjelper kunne du forsøke å konsekvent gått unna dem hver gang de røykte for å vise/demonstrere hvor plagsomt det faktisk er for deg. :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...