Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en kar på 18 og iløpet av de 2 siste årene så har alle bestevennene mine fått seg dame. Og med engang de fikk seg dame, så sluttet de å ta kontakt med meg. Sluttet å henge sammen eller dra på fest sammen. Har ikke snakket med 2 av bestevennene mine på 7 og 5 måneder. De viser rett og slett ikke engasjement til å ville ha et vennskap lengre.. Når jeg ringer, så sier de at de ikke er i form eller ikke orker å finne på noe, eller har besøk av dama. Virker som om de er blitt skikkelig fløtepus og skal holde seg helt seriøs og ikke ha det gøy i det hele tatt. Sist jeg møtte noen av dem kunne jeg ikke se et smil engang. De ble drastisk endret når de fikk seg dame!

En annen kompis som hadde dame men avbrøt forholdet for 2 måneder siden, er blitt mye mer sosial med meg og vi er ofte sammen på kino, fester, henger sammen, skrur bil osv. Vi har det faktisk veldig gøy sammen.

Er dette en vanlig greie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har merket det samme, bare at jeg er noen år eldre enn deg og kompisene har vært igjennom både 2 og 3 damer. Tror det er noe med det å være ung å ha kjærste, er et større behov for å være sammen hele tiden enn når de blir eldre.

De har ihvertfall roa seg betraktelig etter at vi passerte 20 og fant ut det at man må ta vare på seg selv også i et forhold :)

Gjest Mahareth
Skrevet

Det føles ofte likt for jenter også. Det tar litt tid før man innser at venner trenger man selv om man har kjæreste. Ikke "gi opp" kameratene dine, de kommer tilbake når de våkner litt opp :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Heh, er i samme situasjon når det gjelder ein av kompisene mine. Fikk seg dame (som i tillegg har ein unge på 2, som blir slengt av hos den som gidder å sitte barnevakt, ganske så ofte), flytta inn til ho på dagen de blei sammen, nå er de forlova og har vært sammen i max 6 mnd. Ser han sjeldent fordi de to lever visst i senga hennes mesteparten av dagen, bare om de er ute å råner eller handler. Er han ute med meg eller sambo begynner ho å mase om at han må komme heim etter 15 minutter (gudene forby at ho må sitte aleine med ungen sin) og han adlyder som den lille tøffelen han har blitt til. Det vittige er jo at ho sier til han at han må komme seg ut med kompiser meir, men likevel ringer eller sms'er ho han omtrent i det sekundet han har fått foten utforbi døra. Både eg og sambo irriterer oss over han, og ingen av oss liker ho i det heile tatt (av diverse forskjellige grunner, bl.a det som er nevnt her).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er en kar på 18 og iløpet av de 2 siste årene så har alle bestevennene mine fått seg dame. Og med engang de fikk seg dame, så sluttet de å ta kontakt med meg. Sluttet å henge sammen eller dra på fest sammen. Har ikke snakket med 2 av bestevennene mine på 7 og 5 måneder. De viser rett og slett ikke engasjement til å ville ha et vennskap lengre.. Når jeg ringer, så sier de at de ikke er i form eller ikke orker å finne på noe, eller har besøk av dama. Virker som om de er blitt skikkelig fløtepus og skal holde seg helt seriøs og ikke ha det gøy i det hele tatt. Sist jeg møtte noen av dem kunne jeg ikke se et smil engang. De ble drastisk endret når de fikk seg dame!

En annen kompis som hadde dame men avbrøt forholdet for 2 måneder siden, er blitt mye mer sosial med meg og vi er ofte sammen på kino, fester, henger sammen, skrur bil osv. Vi har det faktisk veldig gøy sammen.

Er dette en vanlig greie?

Nei. Mine kjærester har alle vært sosiale. Min samboer drar ofte på lunch med kompiser, drar å spiller biljard feks.

Kansje har de vokst fra deg? Hva slags greier er det du vil ha dem med på da?

Skrevet

det blir vel ofte litt mindre tid til venner, iallefall i første forelskelses-perioden.

Dette slet/sliter jeg og sambo også litt med, vi trives veldig godt i hverandres selskap og vi glemmer ofte at vi må ta vare på vennene også. Men nå har vi blitt mer bevisst på det og prøver å prioritere venner mer enn vi gjorde før.

Kompisene dine er nok bare oppover ørene forelsket og da "glemmer" man ofte omverdenen en periode :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...