Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handlet for en tid tilbake varer fra Strawberrynet. Min mann kom inn, og lurte på "Er du sikker på at det er ekte produkter og ikke kopier?". Svaret på det spørsmålet måtte rett og slett bli "Nei". Strawberrynet holder jo til i asia, og der er kopiering av merkeprodukter en stor industri. De er svært dyktige på dette, i alle fall når det kommer til klær og elektronikk. Du skjønner ofte ikke at du har kjøpt en kopi før det er for seint.

Fikk produktene i posten, og de ser helt OK ut. Har prøvd å sammenligne firmalogo, inskripsjoner bak på produktet o.l. med produkter jeg allerede har i samme merke. Ingenting ser ut til å være i veien, og også innholdet ser ut til å være det samme. Altså egentlig ingen grunn til å være mistenksom. Men hvordan kan jeg være sikker? Er det grunn til å bli mistenksom når hudkremen selges billigere dersom man bestiller den uten eske enn med eske? (Snakker her om dagkremen Light Source Transforming Moisture Lotion fra Estee Lauder). Er kopier så gode at man ikke kan merke forskjellen, eller har jeg ingen grunn til å være bekymra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo et selskap som distribuerer varer i stort omfang, lønn til de ansatte er også billigere enn i USA og Europa. Dette og det at de selger MYE er årsaken til at de kan holde så lave rpiser. Tror nok ikke du trenger å bekymre deg nei...Jeg kommer til å fortsette å kjøpe mine hudpleieprodukter derfra i alle fall!

Skrevet

Mannen din er helt på jordet Ragnhild. Strawberrynet selger ekte varer, ingen grunn til bekymring.

Mae

Skrevet
Mannen din er helt på jordet Ragnhild. Strawberrynet selger ekte varer, ingen grunn til bekymring.

Mae

Nåda... vil kalle det sunn skepsis jeg da, det er lov til å lure!

Gjest Petruska på jobb
Skrevet

Det ville kostet dem ufattelige summer å skulle etterligne flere tusen produkter! Tenk deg all den jobben bare for å få emballasjen lik, for ikke å snakke om innholdet....

Nei, tror du kan ta det helt med ro!

Det er nok noe helt annet å etterligne f.eks. klær og klokker enn tusenvis av forskjellige make-up og hudpleie-produkter.

Skrevet

Hehe, mange her som ikke har vært på fake-markeder i diverse land ser jeg!

Skepsis er sunt året rundt.

Skrevet
Hehe, mange her som ikke har vært på fake-markeder i diverse land ser jeg!

Skepsis er sunt året rundt.

Jeg kjøper ekte varer men kjenner til billig-kopier av alt fra sko/vesker til klokker, elektronikk, smykker mm. så du trenger ikke å prøve deg DP.

Når det gjelder skjønnhetsprodukter kjenner jeg ikke til at det finnes kopier i stor skala, parfyme derimot finnes det massevis av, men ikke kremer ol. Dessuten selges disse fra en åpen og velkjent nettside- du tror kanskje alle verdens kosmetikkselskaper bare sitter å ser på du da DP siden de ikke gjør noe :roll: Kanskje de ikke vet om denne nettbutikken engang, enda all verdens moteblader snakker om den og anbefaler den :D

Slik jeg ser det driver Strawberrynet på samme måte som Lookfantastic- flere distributører går sammen om å drive en nettbutikk og selge varene til lavere pris, noe som er fullstendig lovlig og veldig fint for forbrukerne.

Spesielt for de som bor på steder der det lokale parfymeriet selger det samme som en Rema forretning og hvor merker som Dermalogica, MD, MAC, Stila, Redken, Decelor, CDLM og Biotherm er fremmedord.

Mae

Skrevet

Det er nok noe helt annet å etterligne f.eks. klær og klokker enn tusenvis av forskjellige make-up og hudpleie-produkter.

Nettopp!

En annen ting er at slike kopier selges og distribueres via undergrunnsverdenen, fra butikker som stadig flytter for ikke å bli oppdaget mm.- ikke fra en åpen og velkjent nettside en hel verden kan logge seg inn på.

Mae

Skrevet

Har ikke sagt at jeg tror disse prodiuktene er falske, hvilket jeg heller ikke tror da det er snakk om så mange ulike produkter og åpent salg på en ryddig måte. Det er allikevel et faktum at mange er naive når det gjelder kjøp av falske produkter, og at det er sunt med skepsis.

Skrevet
Har ikke sagt at jeg tror disse prodiuktene er falske, hvilket jeg heller ikke tror da det er snakk om så mange ulike produkter og åpent salg på en ryddig måte. Det er allikevel et faktum at mange er naive når det gjelder kjøp av falske produkter, og at det er sunt med skepsis.

Men nå handlet dette om kremer og ulike hudpleieprodukter, ikke om vesker, sko og klokker som kopieres i stor stil i hele Asia.

Mae

Skrevet

blabla bla...

Tror du jeg er analfabet?

Skepsis er sunt året rundt, uavhengig hva man kjøper på nett.

Skrevet

Okidoki, greit for meg.

Jeg tror mange ikke mener det.

Skrevet

Takk til alle, jeg har fått betryggende svar på det jeg lurte på :)

Skrevet

Så vidt jeg vet selger Strawberrynet "ekte" produkter.

Kvinneguiden blir forresten i disse dager partnerside med Starwberrynet, noe som mest sannsynlig vil bety at dere kan betille produktene direkte gjennom Kvinneguiden.

Og for de som lurer: her er Strawberrynet.

Skrevet

Så vidt jeg vet selger Strawberrynet "ekte" produkter.

Kvinneguiden blir forresten i disse dager partnerside med Starwberrynet, noe som mest sannsynlig vil bety at dere kan betille produktene direkte gjennom Kvinneguiden.

Og for de som lurer: her er Strawberrynet.

Skrevet

Hva er strawberrytrynet...?

....er det et fenomen i samme kategorien, som en mann de kalte "jordbærnesa" i nabolaget da jeg var guttunge...??

Skrevet
Hva er strawberrytrynet...?

quote]

Er du bare treg ?? :sjarmor: Et nett fullt av jordbær vel !! :hoho:

Skrevet

Var sikker på at var strawberrytrynet, skjønner du...

:ler:

Skrevet

Jeg har også sammenlignet, og kom frem til at hvis det er fake, så er det utrolig bra laget.

Jeg føler meg sikker på at det er ekte saker de selger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...